Fiiaaa skrev 2014-10-20 09:29:22 följande:
Å då förstår du precis känslan. Jag började blöda 8+2 förra gången och fick själva mf 9+0. Men å vad roligt att du redan är i v 14 och att allt är bra, helt underbart <3 hoppas verkligen att det går bra för mej också nu. Är glad att va i v 9 nu, jag måste ju bara förbi den här veckan på ett eller annat sätt :)
Jo, verkligen... Jag fick nå mörka flytningar omkring vecka 8 (7+?), men hade läst mig till att sånt var fullt normalt vid graviditet och därmed valde jag att inte hetsa upp mig för det. Samma sak med att brösten inte ömmade på samma sätt längre heller, det hade jag läst var helt normalt också. Var till bm i v 9 (8+2) och allt kändes fullt normalt, jag nämnde det som varit och hon tyckte som mig att det behövde inte betyda någonting alls... Sen i vecka 10 (9+2) så startade blödning och klumpar kom ut också, och där insåg jag att det var nog rätt kört. Detta var en onsdag, fick vänta tills måndag innan jag ens fick kolla hur det stod till. Och där bekräftades de hela, och dessutom att det var ett ma istället för mf. Det var det som skrämde mig mest i denna graviditet, att jag skulle åter igen få ma... Så mkt skönt att ha passerat den tiden, men innan 40 veckor har passerat så kan allt hända :D förstår din glädje, och hoppas den ska få hålla i sig! (Förlåt för långt utlägg, men kände jag ville delge min historia)