• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Diamant
    TresTobbs skrev 2014-10-10 14:11:52 följande:

Hehe, jo, får ju känna på hur det är med ett boob-job.
    Måste ju erkänna att jag gillart ;)

Får dock ta omvägar på jobbet, har ett par tanter som är helt galet duktiga på att se när folk är gravida månader innan normala människor skulle börja undra. Och ett par bröst två nummer större än normalt skulle säkert sätta griller i huvudet på dem... Men, det finns en lösning på allt: sport BH och hålla sig på kontoret så mkt som möjligt, hehe. 

Haha låter som en del pusslande ;)

När ska du berätta på jobbet?

Jag ville ha mozzarella till kvällen o det står ju att man kan äta nyförpackad, men det står inte på förpackningarna när de är packade!! :( Hur ska man då veta?!
  • Fiiaaa

Jag har helt galet mycket symtom, till skillnad från förra gången då jag inte kände nåt alls. Hoppas att det är ett ba tecken för mej eftersom förra slutade i mf. Rejält Illamående (kräkfest i morse), svullna och superömma bröst, hunger, helt galet, jag är så jäkla hungrig hela tiden. Trötthet, däckar vid 21 och pallar knappt ta mig ur sängen vid 7 när jag ska jobba. Och kissnödig, hela tiden, minst 2 ggr per natt nu jämfört med att aldrig gå upp för att kissa innan. Men det är helt klart värt det :) trevlig helg hörrni <3

• Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-10-10 15:28:37 följande:

Jag har helt galet mycket symtom, till skillnad från förra gången då jag inte kände nåt alls. Hoppas att det är ett ba tecken för mej eftersom förra slutade i mf. Rejält Illamående (kräkfest i morse), svullna och superömma bröst, hunger, helt galet, jag är så jäkla hungrig hela tiden. Trötthet, däckar vid 21 och pallar knappt ta mig ur sängen vid 7 när jag ska jobba. Och kissnödig, hela tiden, minst 2 ggr per natt nu jämfört med att aldrig gå upp för att kissa innan. Men det är helt klart värt det :) trevlig helg hörrni <3

Usch kräkningar låter inte alls kul, men i övrigt låter du VÄLDIGT preggo! Nästan så man blir lite avis hehe

Hoppas du får må extra toppen resten av graviditeten och bara har det jobbigt nu i början!

Kram
  • TresTobbs
    Diamant skrev 2014-10-10 15:27:59 följande:
    Haha låter som en del pusslande ;)

När ska du berätta på jobbet?

Jag ville ha mozzarella till kvällen o det står ju att man kan äta nyförpackad, men det står inte på förpackningarna när de är packade!! :( Hur ska man då veta?!
    Jag tänker vänta så länge jag kan, för chefer och liknande iaf. Min nuvarande placering går ut vid nyår och jag håller på och söker en ny tjänst, och även om se inte FÅR välja bort en för att man är gravid har det aldrig hindrat nån förut.

Mozzarellan håller typ två månader, och köper du dessutom i en lite större affär där se har bra omsättning på produkterna är det nog ingen fara.

Har du koll på varför man inte får äta vitmögelost ex Brie, fastän den är gjord på pastöriserad mjölk?
  • Diamant
    TresTobbs skrev 2014-10-10 17:29:10 följande:
    Jag tänker vänta så länge jag kan, för chefer och liknande iaf. Min nuvarande placering går ut vid nyår och jag håller på och söker en ny tjänst, och även om se inte FÅR välja bort en för att man är gravid har det aldrig hindrat nån förut.

Mozzarellan håller typ två månader, och köper du dessutom i en lite större affär där se har bra omsättning på produkterna är det nog ingen fara.

Har du koll på varför man inte får äta vitmögelost ex Brie, fastän den är gjord på pastöriserad mjölk?
    Som jag förstått det så är alla restriktioner på ost en säkerhetsåtgärd mot Listeria. Även om risken är mycket liten så drabbas ändå några hundra per år och blir sjuka, läste att runt 10 gravida per år drabbas och i 90% av fallen så innebär det antingen mf eller skador på barnet. Så man kan ju TYCKA att det borde vara tydliga märkningar på förpackningarna! ;)
  • Lisen84

Det kanske var dom 5 kopparna svart te jag dricker om dagen, eller alla glas vin jag drack kvällen innan plusset, eller stressen på jobbet.. Eller faktiskt bara slumpen

Men jag började blöda igår.. :*(

1 vecka fick man va gravid. Allt känns skit. Och jag var "bara" i v. 5! Kan inte ens inbilla mig hur det känns för dom som får missfall i v. 12!

Och tjejer..ni är urgulliga allihopa och kommer säker säga tröstande att man kan blöda under en graviditet, att jag inte ska ge upp det än osv. Men jag vet, känslan jag har är solklar, Det här ÄR ett missfall. :( kram till er alla.

• Diamant
    Lisen84 skrev 2014-10-12 08:25:13 följande:

Det kanske var dom 5 kopparna svart te jag dricker om dagen, eller alla glas vin jag drack kvällen innan plusset, eller stressen på jobbet.. Eller faktiskt bara slumpen

1 vecka fick man va gravid. Allt känns skit. Och jag var "bara" i v. 5! Kan inte ens inbilla mig hur det känns för dom som får missfall i v. 12!

Och tjejer..ni är urgulliga allihopa och kommer säker säga tröstande att man kan blöda under en graviditet, att jag inte ska ge upp det än osv. Men jag vet, känslan jag har är solklar, Det här ÄR ett missfall. :( kram till er alla.

Stor kram gumman!! :(

Det är inget du druckit eller gjort! Såhär tidigt så spelar ingenting yttre någon roll utan kroppen stöter bort embryot av egen kraft om den upptäcker att något inte utvecklas som det ska!

Ska inte komma med mer pepp än att du inte hade kunnat göra något för att förhindra detta! Kram
  • Lisen84
    Diamant skrev 2014-10-12 08:32:13 följande:

Stor kram gumman!! :(

Det är inget du druckit eller gjort! Såhär tidigt så spelar ingenting yttre någon roll utan kroppen stöter bort embryot av egen kraft om den upptäcker att något inte utvecklas som det ska!

Ska inte komma med mer pepp än att du inte hade kunnat göra något för att förhindra detta! Kram

Tack snälla du. Jag är skitledsen för att det inte blir något barn i juni.. Men oxå ledsen att behöva lämna er tjejer i den här tråden! Sjukt men sant :)
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-10-12 08:38:40 följande:
    Tack snälla du. Jag är skitledsen för att det inte blir något barn i juni.. Men oxå ledsen att behöva lämna er tjejer i den här tråden! Sjukt men sant :)
    Förstår det <3 Men du är välkommen att hänga kvar och snart är du tillbaka igen med en lite senare BF bara! Nu vet du ju att hela maskineriet funkar (både du och mannen) så hela DEN osäkra biten slipper du oroa dig över :) 
  • Fiiaaa
    Lisen84 skrev 2014-10-12 08:25:13 följande:

:( kram! Men du, det var definitivt inte på grund av det te du druckit. Jag fick missfall i v 10 i våras, och vet hur lätt det är att börja klandra sig själv, tänka om man kunde gjort nåt annorlunda etc, men i nästan alla fall så är det bara en orättvis slump. Tillåt dig att vara riktigt ledsen nu ett tag, då bearbetar det du snabbare och är snart på banan igen! Stykekramar
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!