• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Stiffin

Åh, lyllos er! Jag har VUL nästa vecka och innan jag faktiskt får bekräftat att det är någon som flyttat in så vågar jag faktiskt inte riktigt tro på det. Jag vet fortfarande inte vilken vecka jag är i, Clearblue visade 3+, men som jag fattade det kan det innebära från fem veckor och uppåt? 
    Till saken hör att jag hade min senaste mens 29/7, men jag har "spontan" mens som kommer lite när den vill så jag kan egentligen ha blivit gravid när som helst efter det. Längtar bara tills jag får veta exakt vilken vecka vi är i :)

• Fiiaaa
    Luttanlej skrev 2014-10-14 13:15:29 följande:

Det var så skönt att då det bekräftat att det bor någon i magen. Jag såg en klump med ett hjärta som tickade. Det stämde med veckan jag var i också. Nu blev det mer verkligt och jag ska tro på det nu. Jag är så glad!

Härliga tider <3 blir avis, undrar om jag också måste försöka få tag på ett vul...
  • Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-14 19:13:41 följande:

En fråga till er alla. Kommer ni att göra kub test?

Ja!
  • Fiiaaa
    Luttanlej skrev 2014-10-14 19:13:41 följande:

En fråga till er alla. Kommer ni att göra kub test?

Nej, vi gör inte kub-test. Bestämde oss för det förra gången. Jag vet inte ens riktigt vad jag ska göra med informationen om det skulle visa på högre sannolikhet för kromosomförändringar....
  • Fiiaaa

Alltså det här med hungern! Jag börjar bli orolig för att jag kommer se ut som ett hus när vi kommer fram till maj. Finns ju ingen hejd när det sätter in. Och kolhydrater ska det va! Igår åt jag pasta två gånger. Och jag har flera gånger vaknat vid 5-tiden på morgonen och varit så hungrig att jag varit tvungen att gå upp och käka nåt. Helt galet! Vad ska jag göra? Försöka stå emot? Eller äta morötter (men det ger ju tyvärr inte alls samma effekt)...

• Luttanlej
    Fiiaaa skrev 2014-10-14 22:21:40 följande:

Alltså det här med hungern! Jag börjar bli orolig för att jag kommer se ut som ett hus när vi kommer fram till maj. Finns ju ingen hejd när det sätter in. Och kolhydrater ska det va! Igår åt jag pasta två gånger. Och jag har flera gånger vaknat vid 5-tiden på morgonen och varit så hungrig att jag varit tvungen att gå upp och käka nåt. Helt galet! Vad ska jag göra? Försöka stå emot? Eller äta morötter (men det ger ju tyvärr inte alls samma effekt)...

Jag känner igen mig! Jag är helt galet hungrig hela tiden! Och äter jag inte så mår jag illa! Jag har redan gått upp 6 kilo. Undrar om detta bara är en period som går över sen?
  • Diamant

Jag fick veta på inskrivningen att jag har för mycket ketoner i kroppen, alltså att jag äter för lite! Jag tycker att jag äter heeeeela tiden men det är svårt att äta när man tycker att man precis ätit! 
    Så jag är lite tvärtom där, har gått ner 3kg denna månaden.. Så kämpar som tusan med att äta och äter JÄMT! 
    Ska vi dela på det så ni får lite av mitt och jag får lite av ert? :) 

BM sa att det mesta lägger sig i andra trimestern, hon kallar det "spökmånad" då det kan gå flera veckor utan att man känner sig gravid alls! Och då kan även hunger rätta till sig, för att sen sätta fart igen i tredje och sista! ;) 

Vad äter ni när ni äter?
    Jag äter apelsiner och clementiner som en galning (har aldrig tyckt om de innan och det var 4-5 år sen jag åt en apelsin sist!) och dom mättar väldigt mycket och är typ det godaste som finns just nu! 

• Luttanlej
    Diamant skrev 2014-10-15 10:23:06 följande:

Jag fick veta på inskrivningen att jag har för mycket ketoner i kroppen, alltså att jag äter för lite! Jag tycker att jag äter heeeeela tiden men det är svårt att äta när man tycker att man precis ätit! 
    Så jag är lite tvärtom där, har gått ner 3kg denna månaden.. Så kämpar som tusan med att äta och äter JÄMT! 
    Ska vi dela på det så ni får lite av mitt och jag får lite av ert? :) 

BM sa att det mesta lägger sig i andra trimestern, hon kallar det "spökmånad" då det kan gå flera veckor utan att man känner sig gravid alls! Och då kan även hunger rätta till sig, för att sen sätta fart igen i tredje och sista! ;) 

Vad äter ni när ni äter?
    Jag äter apelsiner och clementiner som en galning (har aldrig tyckt om de innan och det var 4-5 år sen jag åt en apelsin sist!) och dom mättar väldigt mycket och är typ det godaste som finns just nu! 

Hur ser man om man äter för lite? Jag har inte varit och tagit prover än för det skulle ske i vecka 9-10 sa min bm.

Jag äter tre stora mål om dagen med typ 4 mellanmål. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kanske något mer på kvällen annars kan jag inte sova. Mellanmålen kan bestå av frukt eller fullkornsbröd.

Håller med dig angående apelsiner. Men jag har fastnat för blodgrape, mums. Äter så mkt av det så vår vägg i vardagsrummet är helt prickig haha
  • Hemlig78
    Luttanlej skrev 2014-10-14 13:15:29 följande:
    Det var så skönt att då det bekräftat att det bor någon i magen. Jag såg en klump med ett hjärta som tickade. Det stämde med veckan jag var i också. Nu blev det mer verkligt och jag ska tro på det nu. Jag är så glad!
    Hur stor var din söta klump i magen? Stämde det med din uträkning?
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!