Diamant skrev 2014-10-15 10:23:06 följande:
Jag fick veta på inskrivningen att jag har för mycket ketoner i kroppen, alltså att jag äter för lite! Jag tycker att jag äter heeeeela tiden men det är svårt att äta när man tycker att man precis ätit!
Så jag är lite tvärtom där, har gått ner 3kg denna månaden.. Så kämpar som tusan med att äta och äter JÄMT!
Ska vi dela på det så ni får lite av mitt och jag får lite av ert? :)
BM sa att det mesta lägger sig i andra trimestern, hon kallar det "spökmånad" då det kan gå flera veckor utan att man känner sig gravid alls! Och då kan även hunger rätta till sig, för att sen sätta fart igen i tredje och sista! ;)
Vad äter ni när ni äter?
Jag äter apelsiner och clementiner som en galning (har aldrig tyckt om de innan och det var 4-5 år sen jag åt en apelsin sist!) och dom mättar väldigt mycket och är typ det godaste som finns just nu!
Hur ser man om man äter för lite? Jag har inte varit och tagit prover än för det skulle ske i vecka 9-10 sa min bm.
Jag äter tre stora mål om dagen med typ 4 mellanmål. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kanske något mer på kvällen annars kan jag inte sova. Mellanmålen kan bestå av frukt eller fullkornsbröd.
Håller med dig angående apelsiner. Men jag har fastnat för blodgrape, mums. Äter så mkt av det så vår vägg i vardagsrummet är helt prickig haha