Inlägg från: Sserena86 |Visa alla inlägg
  • Sserena86

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Jag skriver en kommentar här bara för att kunna följa er i gruppen.. Har ju inte plussat än men vill så gärna fortsätta följa er resa. Och så hoppas jag att det inte dröjer allt för länge innan jag kan vara med i den här gruppen "på riktigt". :)

• Sserena86

Nu har jag också plussat! Så nu kan jag vara med här "på riktigt".. :D

Krya på dig Diamant, hoppas att du får komma hem snart!

• Sserena86

Idag ringde jag till mvc som ligger närmast oss, passade på att ringa idag när jag ändå är hemma och är sjuk.. Har svårt att få vara ifred på jobbet.. Ska på inskrivningssamtal redan nästa vecka! Spännande!

Vad kul med en lista! Enligt appen så är bebis beräknad till det 14:e juni om allt går som det ska och vi bor i Mölndal.

Har inga symptom alls idag.. Allt jag trodde att jag kände innan BIM har försvunnit (hjärnspöken säkert), men jag är så himla förkyld så det är svårt att känna nått annat än det :D

• Sserena86
    Fiiaaa skrev 2014-10-06 18:51:30 följande:

Å vad kul med fler plus!! Grattis <3

Ja visst är det segt de här första veckorna. Jag fick ju missfall första gången också, så det är ju lätt att tro att det kommer att hända igen... Ska bil sååå skönt när jag kommer över första tröskeln när jag fick mf senast... Hoppas verkligen att det får gå bra den här gången

Vilken vecka var du i när du fick missfall? Verkar som att det är så himla vanligt och jag går och oroar mig för det hela tiden.... Iofs har "hela tiden" för mig bara varit sen i morse när jag plussade.. Men ändå! Jag är nog bäst i Sverige på att oroa mig för saker...
  • Sserena86

Åh.. Kom precis lite blod nu när jag torkade mig.. Visserligen pyttelite.. Typ två små ljusröda Klumpar ihop med lite bruna flytningar.. :/ jaja.. Det är väll ganska normalt att blöda lite i början?

• Sserena86

30 Maj Luttanlej, Stockholm

31 Maj Fiiaaa

7 Juni Diamant, Göteborg

11 Juni Fjällsippa

14 Juni TresTobbs, Göteborg

14 Juni Lisen84, Stockholm

14 Juni Sserena86, Mölndal

• Sserena86

Jag ångrar att jag testade så tidigt. Hade jag inte testat hade jag bara trott att mensen var lite sen.. Har ju haft ljusbruna flytningar lite av och till sen i lördags, och i morse var det lite ljusrött när jag torkade mig och nu när jag var på toaletten så var det mycket mer.. Känns som om ett missfall är på G, men än så länge har jag inte ont och inga klumpar..

• Sserena86
    Ia85 skrev 2014-10-07 17:19:19 följande:

Då hoppar jag in här oxå! Plussade 23/8 och är ny enligt gyn i vecka 10 (9+3). Jag har varit på två vul, ett i vecka 6 och ett i vecka 7. På det sista fick vi se ett hjärta ticka :) Jag gick på vul då jag hade ihållande blodblandade flytningar. Två dagar efter mitt sista vul började en period med blod igen. Så kan aldrig riktigt slappna av. Kommer att kunna börja njuta av min graviditet när jag sett ett levande foster efter vecka 12.

För övrigt mår jag väl sådär, mår väldigt illa och kräks lite då och då. Täppt i näsan, TRÖTT, ömma bröst, huvudvärk och muntorr. Visst är det fantastiskt :P

Väldigt bra initiativ att starta denna grupp Diamant! Och grattis alla!

Varmt välkommen hit Ia! Vad kul med flera graviditeter att följa :)

Jag är i vecka 5 och har blodblandade flytningar. Är jätteorolig men vet inte vart jag ska vända mig.. Ska till mvc på onsdag nästa vecka, kan de göra vul? Eller är det bara gynakuten som gör det? I och med att det inte gör ont så tror jag inte att jag kommer att få någon hjälp på gynakuten..

Här kommer lite mer privata frågor.. Hur mycket blödde du? Syntes det lixom i trosan eller bara på pappret? Kom det någon klump ? Var det bruna eller röda flytningar?
  • Sserena86

Hoppar tillbaka hit igen.. Hann vara gravid i typ två dagar innan jag fick missfall.. Eller ja, har fortfarande inte lyckats få mitt missfall konstaterat eftersom ingen gynekolog har tid att träffa mig, men jag blöder nästan lika mycket som vid en vanlig mens så jag väljer att se det som att mensen var någon dag sen. Nu vill jag bara kunna göra ett nytt försök! Nu vet vi ju iallafall att vi kan bli gravida och att vi är kompatibla med varandra! Om inte min cykel har strulat till sig helt nu och ägglossningen kommer igång direkt så borde jag ha äl runt den 22:e.. Hoppas på det!

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!