Inlägg från: Sserena86 |Visa alla inlägg
  • Sserena86

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Annastanna skrev 2015-02-14 17:30:33 följande:

Hej på er :) hoppas att ni har en riktigt fin alla hjärtans dag :)

På fredag ska vi på RUL, å va jag längtar.

En sak som jag funderar på, vi har kollat lite och ska nog skaffa en gravidförsökring när vii kommer till v22. Är det någon av er som har det och vilket bolag har ni valt? Ni får gärna berätta varför, jag tycker att det bara är som en stor djungel...

Alltså jag får nog ändra mitt tidigare svar. :) kollade på den här sidan nu: bankforsakring.konsumenternas.se/forsakring/barn/gravidforsakring/jamfor-gravidforsakring och efter att ha kikat där så verkar trygg Hansas betalvariant bättre så jag får nog läsa på lite mer innan jag tecknar nått :)
  • Sserena86
    Fjällsippa skrev 2015-02-15 16:44:05 följande:

Vi har också valt Länsförsäkringar. Ska jag vara ärlig var det min man som valde och jag litar på honom. :)

Annars tuffar det på här. i land tycker jag tiden går så himla långsamt, jag vill träffa bebis NU!, och inland tycker jag det går så himla snabbt och är orolig över att jag inte hinner njuta av att vara gravid. I början tyckte jag mest det var jobbigt, men nu tycker jag det är jätte mysigt! Hur har ni andra det?

Jag antar (hoppas) att jag är i de sista veckorna med oro nu.. Har just nu inga symptom, typ ingen mage och känner inga sparkar (än). Är i vecka 16 och har sett bebis på ultraljud två gånger så jag borde sluta oroa mig och börja njuta :D längtar tills bebismagen kommer och efter att känna sparkar.. Och så längtar jag såklart till RUL om fyra veckor. När är din bebis beräknad? Vilken vecka är du i?
  • Sserena86
    Annastanna skrev 2015-02-15 19:30:33 följande:

Ah, lite olika alltså. Lutar mot Trygg-Hansa här då vi har dom på allt annat med. Samtidigt funderar vi på att byta till Folksam i sommar :p denna djungel alltså.

Inte mycket till mage här heller, men vinterjackan börjar ändå bli lite trång över magen. Har gått ner 3 kg sedan inskärningen, mådde rätt illa under 3 veckor så tappade en hel del då. Tycker att jag bara äter och äter nu, men går inte upp något i vikt..än. Men jag har lite extra hull sedan tidigare, har läst att det inte är så ovanligt att man står still i vikten då.

Jag är så sjukt spänd för RUL. Vi har ju inte sett något alls tidigare. Just nu pratar jag mest om att jag har en utomjording i magen, för det känns så sjukt overkligt och samtidigt läskigt att det finns något "ovanligt" där inne. Så det ska bli så skönt att få besked kring så många olika saker. Tänk om det är två???

Vilken vecka kommer du att vara i på RUL. Spännande att det är första gången ni får se den! Ja, tänk om det är två! :D
  • Sserena86
    Fjällsippa skrev 2015-02-16 10:53:36 följande:
    Ja fy vad jag har oroat mig. Jag kände första sparken i v. 19, men sen var det lugnt ett tag innan nästa och sen lugnt igen. Nu känner jag bebisen varje dag, men vissa dagar lite mindre och självklart blir jag direkt orolig. Men på det hela är jag betydligt mycket lugnare nu efter RUL och att vi känner sparkar gör mycket! Men ibland tänker jag att det hör väl till, från och med nu är vi föräldrar och då oroar man sig för sina barn. Jag är 34 och min mamma oroar sig fortfarande för mig, haha.

Alla graviditeter är såklart individuella och olika men fram till typ v. 18 tyckte jag knappt att jag hade någon mage, sen satte det fart och nu märks det tydlig skillnad varje vecka!

Jag är v. 24 nu, bebisen beräknad till 9/6. När ska du ha?
    Skönt o höra att det inte bara är jag som är nojig ;) antar att resten av mitt liv kommer att bestå av att oroa mig för den lille plutten i magen :D jag är i vecka 16, är beräknad till 11:e augusti
  • Sserena86
    hellohello84 skrev 2015-02-27 17:50:05 följande:

Hej! Har någon här inne gjort kub? Och vad fick ni för svar?

Hej! Jag gjorde det :D fick svaret att risken är 1:27000 på downs och 1:29000 för de två andra. Fick även veta att bebis har tio fingrar, skallben, ryggrad, alla stora organ och att allt såg ut att funka som det ska!
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2015-03-11 15:14:48 följande:

Här går det också framåt, fast har en foglossning från helvetet så har nu gått på 50% sjukskrivning och MASSOR av fysioterapi. Hoppas på att få vara hemma 100% efter vart, eller "hoppas", är ju inget jag egentligen vill men det känns som om det vore bäst.

Det tar ju lite knäcken på en, men annars går det bra. Lillen sparkas och buffar och hickar och det är så skönt med alla livstecken man får hela tiden. :)

Ska beställa vagn här i dagarna i alla fall, blir en Emmaljunga Super Nitro :). Ska köpa liggdel från blocket om jag hittar någon, annars får jag bara köpa till det senare.

Är i vecka 24 nu, så känner mig superredo att han ska titta ut, men vill så klart att han väntar några veckor ändå.

Åh, flera av mina vänner har super Nitro och är jättenöjda! Vi funderar på en Emmaljunga edge, men jag har inte riktigt fattat vad som är skillnaden på den och super nitron, vet du det? Annars så tuffar det på bra här! Är i vecka 19 nu och på tisdag ska vi äntligen på RUL! Längtar så att jag håller på att bli tokig!
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2015-03-11 16:28:28 följande:
    Tänker att det är duo edge då? Super nitron är smalare än edge, men inte i själva sittdelen. Den är därför mer för stan och trånga utrymmen. Edge är ute både sitt- och liggdel men super Nitro får man köpa liggdel av en annan typ. Kommer inte ihåg exakt men en annan emmaljungavagns liggdel. Dock blir ju nitron inte dyrare för det.
    Njae fast edge o super nitron är ju lika breda (57 cm) så där är ingen skillnad.. Tror att det är precis samma chassi på supernitro och duo s chassit som vi har tittat på till edge men skillnaden verkar vara på ligg o sittdelarna.. Typ deras funktion o utseende.. Men ska till en barnvagnsaffär efter RUL så får fråga massor då :D
  • Sserena86
    Lisen84 skrev 2015-03-14 23:02:34 följande:

Hej tjejer!

Knappt så jag vågar skriva här.. Det va ju ett tag sedan sist. Fick två tidiga missfall direkt efter varandra i höstas och efter det blev det missfallsutredning för vår del pga 3 missfall i följd sista 10 månaderna.

Nu är vi gravida igen efter ett välbehövligt uppehåll i verkstaden på 3 månader! Är bara i v.6 men jag har en bättre känsla denna gång :) hoppas hoppas!!!

Jag har saknat den här gruppen lite. Jag vet att ni är långt före mig vid det här laget. Men Sserena, Diamant, Ellonbellon, Fjällsippa och alla ni andra härliga tjejer - jag är så glad för er skull! Och lite avundsjuk.. ;)

Vad kul o höra av dig igen! Har funderat på hur det gick för dig, vi fick ju missfall typ samtidigt där i oktober... Så skönt o höra att du har plussat igen och nu håller vi tummarna för att det går hela vägen den här gången!

Jag ska på RUL på tisdag... Känner mig lite nervös! Känner små buffar från bebisen hela tiden så jag vet ju att den lever, men tänk om den är sjuk?
  • Sserena86
    litensmurf84 skrev 2015-03-16 16:11:35 följande:

Jag känner mig nästan lite skengravid. Känner nästan inte av några graviditetssymptom alls! När jag plussade i v 8 så hade jag börjat få ömma bröst och molvärk i svank och mage. Det enda jag faktist känner av är ömma bröst.
    Har aldrig mått illa. Inte haft humörsvängningar eller cravings. Varit en del trött men har jag varit hela vintern. Lite trögare i magen kanske men kan man vara ändå. 
    Fler som mår oförskämt bra för vara gravid?

Jag har typ inte haft några symptom alls.. Lite trött de första veckorna (men det kan lika gärna berott på att det var mitt i vintern) och väldigt hård i magen.. I vecka 17-18 svimmade jag och var väldigt yr några gånger för att jag hade lågt blodtryck men nu har jag fått hjälp med det så nu känner jag inte av det heller. Min man säger att jag har varit känsligare o grinigare än vanligt men jag håller inte med :P är i vecka 20 nu och tycker att det är väldigt skönt att jag har börjat känna sparkar så att jag vet att det är något som lever där inne! I morgon ska vi på ultraljud! Woho!

Vilken vecka är du i?
  • Sserena86

Så mysigt med en liten plutt i magen som sparkar och buffar runt! Hur går det för er andra? Har du fortfarande en tuff graviditet Diamant?

• Sserena86
    Diamant skrev 2015-04-07 12:31:49 följande:

Ja, längtar så mycket tills det är över! :( 

Hur är det med dig? 

Just idag är jag hemma från jobbet pga att jag har världens migrän som inte vill släppa.. Men förutom det så mår jag bra så jag ska verkligen inte klaga.. Börjar äntligen få en gravidmage som syns och bebis sparkar hela tiden! Hela graviditeten känns som ett litet mirakel och om två dagar går jag in i vecka 24 och då är det ju faktiskt en riktig liten människa i magen som de skulle försöka rädda om allt skulle sätta igång! Coolt! Men ja, hoppas att han väntar några månader till med att komma ut :D
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2015-05-26 12:13:13 följande:
    Åh, det börjar ju ändå närma sig! :) Jag gick in i vecka 35 idag så är väl 6 veckor till bf då. Jag har sovit dåligt en stund nu på grund av foglossningen, men nu börjar det bli riktigt tungt att vända på sig och att hitta en bekväm ställning.

Lider inte jättemycket av myrkryp, har haft någon gång, men bara kortvarigt. Hoppas jag slipper det! Vet inte vad man kan göra åt det. :/ Kan det hjälpa med stödstrumpor?
    Jag har mååånga veckor kvar till förlossningen känns det som :( har en dålig graviddag idag med massor av foglossning och är bara jättetrött. Och så är det så sjukt stressigt på jobbet och jag känner att jag inte hänger med i tempot utan hamnar efter hela tiden.. Suck o stön.. Jaja, åtta veckor kvar till semester och typ 10-11 veckor till bebis kommer. Antar att det bara är att stå ut..
  • Sserena86
    Fjällsippa skrev 2015-05-26 10:52:08 följande:

Hur är det med er alla? Jag tycker det börjar bli drygt nu. Visserligen två veckor kvar till BF och jag tror nog den lille kommer stanna inne ett tag till därefter också, men jag börjar bli otålig. Jag sover uselt om nätterna och är dötrött hela dagarna trots att jag sover mitt på dagen. främst sover jag dåligt för jag har så mycket myrkryp i benen. Någon som har samma, något tips?

Magnesiumtabletter och ett glas mjölk innan du går o lägger dig har jag hört ska hjälpa mot myrkryp! Har du testat det?
  • Sserena86
    Fjällsippa skrev 2015-06-18 05:41:29 följande:

Ja, komsi komsi bebis!! BF+9 för mig idag, är sååå less på det här. Varför vill inte min bebis komma ut och träffa oss? Vi längtar ju ihjäl oss!!

Åh vad spännande!! Då kommer bebis när som helst ju! Håller tummarna för att allt går bra och att ni snart får träffa er plutt! Själv har jag 49 dagar kvar... Men bara tre veckor kvar på jobbet!
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2015-07-05 14:05:04 följande:

Hur går det för er alla? Här är det förvärkar och sammandragningar och mensvärk, slempropp som går och alldeles för varmt, men ingen bebis :P

4 dagar kvar till BF, jag hoppas han kommer typ...nu.

I morgon har jag 30 dagar kvar till BF! Börjar kännas nära nu och funderar och oroar mig mycket inför förlossningen. Mår annars jättebra! Inga krämpor alls, peppar peppar, förutom att det är lite jobbigt med värmen..
  • Sserena86
    Moorii skrev 2015-07-06 08:26:34 följande:

Oj, vad långt gångna många är! Är jag ensam om att ha plussat relativt nyligt? :) är i vecka 10 (9+6) och går som på nålar i väntan på ultraljud på fredag. Vill veta att allt är bra, att fostret lever osv! Vi ska också göra kub-test, vilket vi diskuterat fram och tillbaka om det verkligen är så bra..men igår bestämde vi oss för att göra det ändå. Någon annan här som ska göra kub-test, och hur tänker/känner ni kring det? 

Vi valde tillslut att göra KUB. Mest för att få en till check av bebisen när den värsta missfallsrisken var över och så kändes det skönt att de kollade igenom att alla organ och sånt fungerade och att det var liten risk för kromosomavvikelser. Vi pratade igenom innan vad vi skulle göra om det skulle visa sig att något var fel.
  • Sserena86
    Moorii skrev 2015-07-06 14:06:14 följande:
    Ok, ja det är ju bra att båda är överens om vad som händer då, helt klart. Hur var det för er? Gjorde du blodprov först och senare ultraljud med läkare? Hur snabbt fick ni resultatet?
    Vi tog blodprovet för kub i samband med inskrivningen och sen gjorde vi ultraljudet typ två veckor senare och då fick vi svar i samband med att vi var på ultraljudet.
  • Sserena86

Hej! Är det någon som läser här fortfarande? Är så nyfiken på hur det går för er alla! Ni som har fått bebisar, hur går det för er? Får ni sova något? :D är mammalivet som ni hade tänkt er? Och är det någon mer än jag som fortfarande går och väntar och längtar efter att skatten ska komma ut? Idag har jag 19 långa dagar kvar till BF.. Mår fortfarande väldigt bra och alla krämpor har försvunnit men varje dag känns som en evighet! Försöker hitta på roliga saker att göra men tiden går långsamt iallafall :D

• Sserena86
    emzerus skrev 2015-08-01 10:16:41 följande:

Hej!

Äntligen får jag vara med här igen :) Nu har väl visserligen de flesta av er redan fått era små bebisar eller att de snart är pågång men ändå :)

Jag har nyligen plussat o beräknad födsel är 11 april :)

detta är 3e plusset nu på ett år och hoppas sååå att den lille vill stanna hos oss denna gång!! Hjärta

Kram på er!

Hej!! Var kul att du är här igen! Äntligen! Stort grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen för er denna gången! Jag har 5 dagar kvar till beräknad födsel (även om jag tror att jag kommer att gå över lite) så nu är det mest en lång väntan här hemma... Har ont överallt och känner mig allmänt less på att vara gravid nu. Har försökt att vara positiv hela vägen men nu känner jag att jag bara vill ha ut bebisen och få tillbaka min kropp igen. Hur mår du? Mycket symptom? Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!