Inlägg från: Sserena86 |Visa alla inlägg
  • Sserena86

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Fiiaaa skrev 2015-01-07 14:23:57 följande:

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

Men gud vad fruktansvärt! Massor av kramar till dig!!!
  • Sserena86
    Diamant skrev 2015-01-09 19:43:44 följande:

RUL idag, det blir en frisk liten POJKE!

????

Mysigt!! Grattis!!!
  • Sserena86

Vi har ju inte rul förrän i mitten av mars.. Ska göra kub först om tre veckor :) men jag kommer att vilja veta. Jag har fortfarande så svårt att ta in att det är på riktigt -att jag är gravid! Så tror att det hade varit lite lättare att tänka att vi faktiskt ska få en bebis om jag viste lite mer om vem den där filuren i magen är.. Men ja, det är fortfarande lååångt till rul. Först ska vi klara oss till vecka 13 och kub.

• Sserena86
    Stokke skrev 2015-01-12 21:35:10 följande:

Å kan vi inte börja bolla namn med varandra.

Är bara i vecka 11 så känns lite tidigt med namn.. Men innan vi blev gravida så pratade jag och mannen massor av namn och då var vi typ överens om Molly eller Nora om det blir en tjej och Viktor, Alvin eller Filip om det blir en kille.. :D vad har ni för namn?
  • Sserena86
    Fippla skrev 2015-01-29 09:56:45 följande:

Längesen jag skrev! Är i vecka 12.

I fredags var vi hos barnmorskan första gången, första mötet och inskrivning!

Känns spännande!

Barnmorskan var dessutom en gammal klasskompis, vi gick gymnasiet tillsammans. Lite knepigt! :-P

Ultraljud planerat i mars, då är vi i vecka 17. Så tills dess svävar vi i ovisshet!!

Ingen KUB för våran del.

Känner mig lite osäker, jag har under hela tiden kännt väldigt lite, knappt mått illa eller något!!

Bm tyckte att jag skulle vara glad för det så länge det varar! smile5.gif

Känner inte heller något alls. Mår precis som vanligt.. Lite tröttare bara. Fick se att något levde där inne i vecka 9 så det känns tryggt.. Nu är jag i vecka 13, på tisdag ska vi göra KUB-ultraljud.. Längtar!!
  • Sserena86
    hellohello84 skrev 2015-02-03 20:28:57 följande:
    Vad roligt!! Grattis!! Vilken vecka är du i? Har vårt inbokat till den 26/2, känns som en evighet dit!
    Jag trodde vi var i 13+0 men blev flyttad till 13+3 :D vår lille plutt hade blivit så stor! Barnmorskan var superduktig och kollade att alla organ fanns där och så.. Hon kunde till och med räkna fingrarna... Vilken vecka är du i på ditt KUB?
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2015-02-03 20:36:21 följande:
    Åh, vad skönt att allt såg bra ut! :) Måste vara en skön känsla!!
    hellohello84 skrev 2015-02-03 20:29:24 följande:Lycka till :)
    Tack :)

Jaa det var jättehärligt! Efter vårt missfall så har jag tänkt att vi aldrig kommer lyckas få en bebis men denna gången verkar det ju faktiskt gå vägen! Lycka till på RUL idag! Håller tummarna!
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2015-02-04 11:27:17 följande:

Puh! Nu är det gjort och allt såg jättefint ut. Jag blev dessutom flyttad "bakåt", så är i vecka 19 idag istället! 18+1 istället för 17+5, skönt. :)

Och det blir en pojke för oss också! :)

Åh vad skönt att höra! Stort grattis!!!!
  • Sserena86
    Annastanna skrev 2015-02-14 17:30:33 följande:

Hej på er :) hoppas att ni har en riktigt fin alla hjärtans dag :)

På fredag ska vi på RUL, å va jag längtar.

En sak som jag funderar på, vi har kollat lite och ska nog skaffa en gravidförsökring när vii kommer till v22. Är det någon av er som har det och vilket bolag har ni valt? Ni får gärna berätta varför, jag tycker att det bara är som en stor djungel...

Hej! Vad kul att du snart har RUL.. Jag har en månad kvar till mitt typ.. Haha.. Jag har en gravidförsäkring hos IF. Just nu har jag gratisvarianten men jag ska snart teckna den som kostar pengar. Valde mellan IF och trygg hansa eftersom jag har tänkt att teckna barnförsäkringen hos någon av dem. Tillslut valde jag IF för att nån säljare där sa att de ger ersättning om någonting händer under förlossningen, typ att man blöder mycket, men det ersätter inte trygg hansa. De har tydligen någon förlossningsklausul? Men jag har egentligen rätt dålig koll jag också..
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!