Inlägg från: Sserena86 |Visa alla inlägg
  • Sserena86

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka här igen... Plussade igår med en billig teststicka och fick det bekräftat idag på bim med ett clear blue digital. Är inte lika sprudlande glad denna gången eftersom jag är väldigt medveten om att det kan gå fel och bli missfall :/ testet visade iallafall v. 2-3 och så långt kom jag aldrig i min förra graviditet utan då fastnade testerna på v 1-2. Tycker dock att jag hade mycket mer symptom förra gången, men det kanske bara var inbillning. Jaja nu har jag iallafall äntligen plussat igen och jag försöker tänka så positiva tankar som jag kan.

Bor i Mölndal, är 28 år, bf 11:e augusti, det tog sig på andra försöket efter missfallet jag fick i oktober (i v 4+4 ca)

• Sserena86

Tack diamant! <3 känns bra att ha plussat igen, kommer att kännas ännu bättre om jag tar mig förbi dag 4+4 utan att börja blöda.. Är bara i 4+0 än så länge.. :)

• Sserena86
    Fiiaaa skrev 2014-12-03 08:56:30 följande:
    Grattis igen! Så himla kul! Förstår precis hur det känns, jag hade väldigt svårt att glädja mig i början av den här graviditeten, det är ju inte så konstigt när man har den tråkiga erfarenheten sen gången innan. Tog verkligen en dag i taget i början. Nu är jag i v 15 (14+3), märker hur magen börjar växa, och tiden har gått jättefort trots allt :)

Det är en bara en pytterisk att det händer 2 gånger i rad och man kan ju inte göra så mycket för att påverka det. Så njut! Kram :)
    Tack Fiiia! Jag har bestämt mig för att dela upp graviditeten i delmål, för annars kommer jag att oroa sönder mig.. Första delmålet är på måndag för då har jag kommit längre än förra gången och då ska vi kontakta mvc om allt fortfarande är bra. Andra delmålet är när vi går in i vecka sju för tydligen sker de flesta missfallen i vecka 5 eller 6. Sista delmålet är när vi går in i vecka 14 för då är man väll nästan typ säker om allt ser bra ut på KUB. Men ja, först ska vi ta oss till måndag utan problem :)
  • Sserena86

Jag har inte riktigt orkat hänga med i den här tråden sen vårt missfall, kan inte ni andra uppdatera lite om hur ni ligger till och hur era graviditeter har varit hittills?

• Sserena86
    Diamant skrev 2014-12-03 14:10:46 följande:
    Det är smart att dela upp det i delmål, men jag lovar att du kommer oroa sönder dig hela vägen ändå hehe.. Det verkar genomgående för alla oss preggisar! :P 
    Sserena86 skrev 2014-12-03 09:39:42 följande:

Jag har inte riktigt orkat hänga med i den här tråden sen vårt missfall, kan inte ni andra uppdatera lite om hur ni ligger till och hur era graviditeter har varit hittills?

Är i v. 14 nu (13+4), gjorde sista delen på KUB igår och fick se en jättefin liten bebis som "hoppade" runt där inne och superlåga odds för kromosomfel och missbildningar. Hjärtljuden var de finaste jag hört! Både BM och mannen sa att bebisen DEFINITIVT har mannens haka, det var det mysigaste jag hört! Inte för att han har särskilt snygg haka, utan för att det faktiskt är en liten person där inne, som är hälften av oss båda. Vi har alltid sagt att vi längtar efter en liten "oss". :) 

Men först NU när jag sett allt detta börjar jag tro på det kan jag säga.. Och jag har aldrig behövt gå igenom ett mf ens! Så vi finns här när du behöver nojja lite, det är helt normalt ;)  

Graviditeten hittills har varit rätt pissig men det känns som att det är på väg att vända nu, hade hemskt illamående, fick dropp på sjukhus och rasade i vikt. Har fått utskrivet näringsdrycker som hjälpt samt en otroligt förstående och omtänksam make <3 
    Får blodförtunnande sprutor pga en kärlmissbildning jag har som ger ökad risk för blodproppar, sprutorna gör förbannat ont varje gång (både stick och sen när lösningen sprider sig i kroppen), och min man är så modig och ger mig den i magen varje kväll <3 
    Jag var tvungen att sluta äta en medicin jag hade för att bedöva symtom för en hudsjukdom jag har, och utan dom är huden full med utslag och blåsor på HELA kroppen, så jag blöder, klådan är extrem och sömnen funkar inte så jag är sjukskriven på heltid fram till årsskiftet. Nästa vecka får jag äntligen komma till en gynexpert som ska hjälpa mig med jätte-cystan dom upptäckte vid cellprovstagningen i v. 5.. Har jäkligt ont i magen av den och det påverkar också sömnen såklart. Cellprovet visade förändringar men fick veta att de inte gör något åt det under graviditeten utan ska tillbaka om ett år och då ska de ta nya prover. 

Det var min LÅÅÅNGA historia hehe, förutom det jobbiga så är man såklart himla lycklig över bebisen och vilken underbar partner man valt som pappa <3 
    Fyy vilken resa du har haft under din graviditet! Hoppas att du får börja må bättre snart!
  • Sserena86
    Fjällsippa skrev 2014-12-03 19:36:09 följande:
    Grattis och välkommen tillbaka Sserena!!

Jag gick in i v.14 idag och var på ultraljud. Vi valde att inte göra kub för vi vill inte göra fostervattenprov. Men allt såg fint ut på ultraljudet. Den lill* krabaten sprattlade som bara den och det var så häftigt att se! Det blev lite mer verkligt idag! Ja jag fällde en tår...

Mitt första tecken på att jag kanske skulle ta ett grav test var att jag inte hade några som helst symtom. Varken pms eller skengraviditetssymtom. Jag tror det var först någon vecka senare som det kom, illamående trötthet och sjukt ont i brösten. Jag har haft bh dygnet runt sen dess fram till för någon vecka sen. Nu känns det som om allt börjar släppa, även om jag fortfarande är trött och mår illa men som min kollega sa, nu är du som vanligt igen, så det är väl inte lika tydligt längre. Min kompis som nyss fick barn mådde knappt illa alls och en annan mådde dåligt på alla möjliga sätt så det kan vara väldigt olika!

Jag har också nojat och varit väldigt orolig, nu senast inför ultraljudet, tänk om den inte lever! Och jag kommer nog fortsätta att oroa mig men försöker verkligen att njuta av graviditeten och det här äventyret. Och för det mesta går det bra. Bra ide att sätta upp delmål, men försök att inte bara oroa dig. Det är fantastiskt att du är tillbaka här hos oss i gruppen redan! Kram
    Tack för peppen! <3 har ju ingen anledning att oroa mig denna gången än så länge.. Inget blod och inget ont..
  • Sserena86
    Diamant skrev 2014-12-04 14:52:22 följande:

Jag har inte tyckt att det synts något utan gått och längtat efter att få lite mage, det är tur man kommer ihåg att fota magen ibland så man får se skillnaden! 

Oj vilken fin mage! Längtar tills det syns på mig också! (Men det får gärna dröja länge så att jag inte behöver berätta nått på jobbet..)
  • Sserena86
    emzerus skrev 2014-12-04 14:51:37 följande:

Jag måste tyvärr lämna den här tråden men hoppas få komma tillbaka inom kort...

Fick missfall bekräftat idag o ska skrapas imorgon :( otroligt ledsamt men ändå skönt att få ett slut på denna berg o dalbana som jag levt i senaste månaden.

Fy vad tråkigt! Massa styrkekramar till dig!
  • Sserena86

Hej tjejer! Hur är det med er och hur går det med era magar? En fråga till er som kommit lite längre: när började ni få symptom? Än så länge känner jag inget typ förutom galet ömma bröst och lite moodswings.. Förra graviditeten så mådde jag jättedåligt och spydde från dag ett, men kanske dumt att jämföra med det eftersom det den gången ledde till missfall. Är bara i v. 4+4 än så länge..

• Sserena86
    Grodanboll83 skrev 2014-12-14 10:05:17 följande:
    Ska stå att BF är 17 aug:)
    Vi är i precis samma sits. Är i vecka 8 på julafton men vi bor långt ifrån familjen så vet inte när vi träffar dem nästa gång. Vi kommer att berätta för familjen på jul.. Om vi skulle få missfall så skulle vi berätta det för dem också för att få stöd. Känns bättre att berätta för alla personligen och inte via telefon.
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!