• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-11 17:14:57 följande:
    Nej jag hade inte berättat det för henne om inte hon visste om graviditeten innan liksom.. Inte många jag skulle berätta för i det läget och verkligen inte min familj.
    Ja då förstår jag att det blir jobbigare att bestämma sig inför helgen hur du ska göra. I så fall skulle jag överväga att vänta till feb. Du får säkert en känsla i helgen om det blir rätt läge.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-11 09:09:57 följande:

Det är ju svårt det där. Är det precis i början skulle jag inte ha problem med att neka men när det gått så pass lång tid ändå känns det lite "fel" på något sätt.

Håller med! Det känns fel att ljuga. Jag vill verkligen göra rul innan så jag drar in magen och hoppas det inte är nån allt för observant.

Men jäklar vilken mage jag har fått när jag slappnar av. Naveln har tom ploppat ut. En dryg vecka kvar att hålla in sen är det julledigt ändå.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-11 17:14:57 följande:

Nej jag hade inte berättat det för henne om inte hon visste om graviditeten innan liksom.. Inte många jag skulle berätta för i det läget och verkligen inte min familj.

Då kanske jag skulle vänta till februari faktiskt. Innan kub berättade jag bara för dem personer som jag kunde tänka mig att dela missfallsdepp med. Så bl.a. mina syskon.

Jag tror det går bra för dig på måndag dock. Visst är det ditt andra vul?
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-11 22:59:10 följande:
    Då kanske jag skulle vänta till februari faktiskt. Innan kub berättade jag bara för dem personer som jag kunde tänka mig att dela missfallsdepp med. Så bl.a. mina syskon.

Jag tror det går bra för dig på måndag dock. Visst är det ditt andra vul?
    Ja precis.. Jag är faktiskt inte jätteorolig eftersom jag känner mig så sjukt gravid. Illamående, ont i brösten, fruktansvärt humör, känns som nån sparkar mig mellan benen och kissar konstant :P med mitt MA kände jag mig inte gravid alls.

Att vänta till februari blir svårt eftersom vi tänkte berätta på jul för "alla andra".. Vi är sjukt dåliga på att va tyst.
  • Blåsippan84

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

• 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 09:18:23 följande:

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut smile5.gif . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

Halsont är väl typ fishermans friends eller nåt sånt?
  • JhjärtaK
    Cayenna skrev 2014-12-10 21:08:26 följande:

Nu la jag in bf listan i trådstarten så får jag fylla på med JhjärtaK om hon uppdaterar sin info. smile1.gif

Lättare att ha koll ungefär hur långt alla kommit på ett ungefär. smile1.gif

Vad gullig du är som kommer ihåg mig trots att jag varit mer frånvarande i tråden än jag velat men snart är det 100% sjukskrivning så då kan jag hålla mig mer uppdaterad
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-10 21:11:42 följande:

Hej tjejer. Haft tuffa dagar med jobb och studier. Imorgon ska jag försvara min uppsats som skrivits. Inte nervös för jag är så trött och håller på att bli sjuk. Jätte ont i halsen och huvudvärk.

Ska till bm på mån. Är då v10+3. Tror ni hon kan höra hjärtat om man ber henne? Eller är det för tidigt?

Hoppas du kryar på dig!

Min bm var skeptisk till att lyssna typ i vecka 18 för hon tyckte det var för tidigt :-O. Men med dottern fick jag lyssna i vecka 14 och det var inga problem. Beror nog mest på hur bra deras utrustning är.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"