• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-16 20:25:06 följande:
    smile2.gif

Smutsig, lerig och gammal smile2.gif Sjukt kul.
    Han har humor den där lille ^^
  • mom in the city

Har varit halvt däckad av förkylning men är på bättringsvägen, hoppas på att man ska få känna sig pigg och frisk i jul. Vecka 24 nu och har lite nedräkning till vecka 30 för då känns det som nedräkningen till BF börjar "på riktigt". Ska bli så mysigt med helgerna som kommer nu, tiden går ju lite fortare då också.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-16 07:53:45 följande:

Jag är fortfarande obekväm med att prata om min graviditet som att det kommer gå dåligt så fort jag pratar om det. Lyssnade på hjärtat igår, den är vild där inne iallafall. Känner ibland men antagligen bara när den är som mest aktiv då.

Två veckor till RUL för mig. Inte så långt ändå, julen tar upp tiden tills dess.

Känner verkligen igen mig i den känslan! 

Kan fortfarande tycka att det känns lite så, blev lite bättre efter RUL men helt borta är inte tankarna. Tror nog tyvärr att man kommer känna så ända tills bebis är ute och man har den lilla i sin famn. Åh, som jag längtar tills den dagen!
  • mom in the city
    737 dagar skrev 2014-12-15 13:32:39 följande:

Andra vulet idag (i v 10+3) och allt såg fint ut :D

Jättestort grattis till lyckat VUL!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-17 09:03:14 följande:

Känner verkligen igen mig i den känslan! 

Kan fortfarande tycka att det känns lite så, blev lite bättre efter RUL men helt borta är inte tankarna. Tror nog tyvärr att man kommer känna så ända tills bebis är ute och man har den lilla i sin famn. Åh, som jag längtar tills den dagen!

Skönt att det släpper lite efter rul, jag hoppas så för mig. Men som du ser säger, säkert inte helt. Jag längtar till att ha bebis på bröstet. Att allt med graviditeten är bakom mig.

Jag borde vara lugnare nu, vecka 18 ju.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-17 08:58:18 följande:

Har varit halvt däckad av förkylning men är på bättringsvägen, hoppas på att man ska få känna sig pigg och frisk i jul. Vecka 24 nu och har lite nedräkning till vecka 30 för då känns det som nedräkningen till BF börjar "på riktigt". Ska bli så mysigt med helgerna som kommer nu, tiden går ju lite fortare då också.

Värst vad alla är sjuka. Alla har nedsatt immunförsvar pga graviditeten.

Krya på dig!
  • Patricia4

Hej tjejer

En vecka kvar till jul :) imorgon går jag in i v 15! Jippii!

Grattis 737 till lyckat vul !

Jag har berättat för min pappa och barnens farmor nu så de har vecka på sig att smälta nyheten innan vi sätter oss till julbordet och jag ratar hälften ;)

Inga sprudlande glädjeyttringar men det var jag beredd på , fjärde barnet tycker många är mycket men det struntar jag i ! Vi är glada och magen har växt så nu är det svårt att dölja .

• 737 dagar
    mom in the city skrev 2014-12-17 09:04:02 följande:
    Jättestort grattis till lyckat VUL! smile2.gif
    Tack ^^
  • 737 dagar
    Patricia4 skrev 2014-12-17 15:22:17 följande:

Hej tjejer

Jag har berättat för min pappa och barnens farmor nu så de har vecka på sig att smälta nyheten innan vi sätter oss till julbordet och jag ratar hälften ;)

Inga sprudlande glädjeyttringar men det var jag beredd på , fjärde barnet tycker många är mycket men det struntar jag i ! Vi är glada och magen har växt så nu är det svårt att dölja .

Grattis :) kan tänka mig att folk inte blir lika glada när man redan har en skara barn. Tråkigt :/ alla barn är ju lika speciella <3
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-17 15:22:17 följande:

Hej tjejer

Det viktigaste är att ni är sprudlande glada och då tycker man att andra borde se det och känna lika

För dem borde ju dela er glädje. Det kanske kommer, när dem smält det.

Grattis till att nått v15 imorn!!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"