• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-19 22:26:31 följande:

Kommer vara 13+1 vid kub. Svårt att få till nu via alla röda dagar. Men skönt att både jag å maken är lediga den dagen

Förstår att oron flyttar sig och blir av annan karaktär. Sen kommer man vara orolig för förlossning och den lilla bebisen. Alltid finns det ngt att oroa sig för så man kan sova lite dåligt om natten. Det är jag ganska duktig på

Skönt att ni båda är lediga! Så kan ni koncentrera er på det och familjen en sådan dag.

Haha så är det förstås. Finns alltid något att oroa sig över. Jag kommer tycka det är skönt när graviditeten är över och bebis är säkert ute.
  • Cayenna

Drömde en hemsk hemsk mardröm att bebisen dog. Den kändes så verklig.

Som tur var sparkade babyn flera gånger på rad när jag vaknat.

• Blåsippan84

Åh vad otäckt. Skönt att känna sparkar! Kom ihåg att man drömde mkt konstiga saker när man var gravid förra gången.

Här har vi fått kräksjuka. Än så länge bara sonen. Blir lagom till julafton för oss andra

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-20 06:10:20 följande:

Åhgraviditetstesten att känna sparkar! Kom ihåg att man drömde mkt konstiga saker när man var gravid förra gången.

Här har vi fått kräksjuka. Än så länge bara sonen. Blir lagom till julafton för oss andra

Nej men usch vilken otur. Hoppas ni andra klarar er! Och hoppas på nåt kortvarigt.

Och jo, man drömmer så mycket och mycket konstigt. Det är så märkligt att innan jag ens gjort graviditetstesten har jag drömt konstiga drömmar och drömt mycket. Jag är en sån som inte kommer ihåg drömmar i vanliga fall. Så det är verkligen kontraster. Men den här var verkligen otäck och vaknade med jobbig känsla i hela kroppen.

Men nu är det morgon, frukost och bolibompa.
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-20 06:10:20 följande:

Åh vad otäckt. Skönt att känna sparkar! Kom ihåg att man drömde mkt konstiga saker när man var gravid förra gången.

Här har vi fått kräksjuka. Än så länge bara sonen. Blir lagom till julafton för oss andra smile5.gif

Åh vad hemskt, krya på er!!
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-20 05:37:54 följande:

Drömde en hemsk hemsk mardröm att bebisen dog. smile4.gif Den kändes så verklig.

Som tur var sparkade babyn flera gånger på rad när jag vaknat.

Vilken mardröm :(

I början drömde jag jättemycket verkliga drömmar, mycket om ett ex, gjorde mig sjukt förvirrad. Men som tur är så har det slutat nu..
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-19 19:04:27 följande:

Nu har jag gått in i v 12. Två v kvar till kub. Illamåendet har lagt sig något. Nu när förkylningen är bättre känner jag mig inte lika sjukt trött längre. Hoppas på att det beror på att v 12 har kommit och att allt är bra.

Fullkomligt normalt att börja må bättre i vecka 12 och till och med känna sig "ogravid" vilket såklart kan oroa men allt är säkert som det skall

Jag fick aldrig de där spökveckorna denna gången. Hade dem med dottern men nu med dubbla hormonhalter så började inte illamåendet släppa förrän runt vecka 18 och innan dess hade jag känt små små sparkar. (Plus att jag gick på UL varannan vecka så fick ju regelbundet bekräftat att allt såg bra ut).
  • JhjärtaK
    737 dagar skrev 2014-12-19 22:40:36 följande:
    Ja det är roligt :) ser fram emot att börja sy till bebisen också. Sonen är född i januari så vi har ju inga sommarkläder :P ska nog sy lite i storlek 44 för säkerhets skull också, de är ju så gulliga ^^

Vart bor ni alla? Någon mer från Göteborg?
    Japp vi bor också i Göteborg.
  • 737 dagar
    JhjärtaK skrev 2014-12-20 13:32:09 följande:
    Japp smile1.gif vi bor också i Göteborg.
    Vad roligt! När har du BF? Rätt "snart" va? Roligt med tvillingar!!
  • JhjärtaK

Såg att ni pratade om kön och håller verkligen med om att alla har en massa åsikter. Vi får ju tre flickor och redan nu har folk kommenterat att "då måste ni ju skaffa ett fjärde barn så att ni får en kille också". Öööh? I vilken värld lever de där man bara kan bestämma sig för att få ett barn av ett visst kön??? Vet att vissa länder tillåter sådant när man gör IVF men tror inte att det är det de syftar på

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"