• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-16 09:05:12 följande:
    Så är jag med, kan inte vara tyst. smile1.gif Men efter att ha berättat om två graviditet i rad som gick i stöpet så har jag blivit lite obekväm kring graviditeten. Borde släppa efter rul kanske?
    Ja det förstår jag verkligen! Men efter rul släpper det säkert :)

Idag ska vi berätta för våran son att han ska bli storebror. Sjukt spännande!
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-12-16 08:00:56 följande:
    Usch och fy! Fick du något för hostan? Krya på dig!
    Cocilana var det enda bm rekommenderade och Vc läkaren lika så. Stoppar ju rethostan men nu är slemhostattackerna värst. Vill inte ta så mkt heller. Dr sa 5-10 ml Max 3 ggr/dag. Men tar bara 5 ml till natten. Fast inatt hjälpte det inte många h. Gick upp för 5 natten kl 4 och lade mig i soffan.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-16 09:23:19 följande:

Ja det förstår jag verkligen! Men efter rul släpper det säkert :)

Idag ska vi berätta för våran son att han ska bli storebror. Sjukt spännande!

Vad kul! Du får skriva och berätta vad han sa.

Min tvååring har en egen bebis i magen nu som ska heta Rambo (?!).
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-16 12:59:39 följande:
    Cocilana var det enda bm rekommenderade och Vc läkaren lika så. Stoppar ju rethostan men nu är slemhostattackerna värst. Vill inte ta så mkt heller. Dr sa 5-10 ml Max 3 ggr/dag. Men tar bara 5 ml till natten. Fast inatt hjälpte det inte många h. Gick upp för 5 natten kl 4 och lade mig i soffan.
    Så himla olika råd man får. Cociliana vågade inte min läkare skriva ut till mig pga graviditeten och tyvärr är det ju den enda med någon egentlig effekt

Men bra att du fick den, antar att dosen är såpass låg och det är därför den inte är mer effektiv. Jag hjälptes av honungs och citronvatten (ta mycket honung!). Konstigt att dosen till natten var lägre, det är ju då man behöver den som mest.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-16 12:59:39 följande:

Jobbigt att sova så uselt hoppas du kryar snabbast!!!
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-12-16 13:15:06 följande:
    Så himla olika råd man får. Cociliana vågade inte min läkare skriva ut till mig pga graviditeten och tyvärr är det ju den enda med någon egentlig effekt smile4.gif

Men bra att du fick den, antar att dosen är såpass låg och det är därför den inte är mer effektiv. Jag hjälptes av honungs och citronvatten (ta mycket honung!). Konstigt att dosen till natten var lägre, det är ju då man behöver den som mest.
    Skönt att honungsvatten fungerade på dig . Jag har druckit massor med honung och citron. Stått och kokat kl 2 på natten, men inget hjälper .

Tyckte också det var konstigt med cocillana men när både bm, Vc dr och i fass så står det att det ej ska vara någon risk så måste jag lita på det. Står dock att man ej ska ta det när man ammar. Men som sagt tar bara minsta dosen till natten. Känner mig inte bättre idag, men inte sämre. Så nu borde det vända hoppas jag .
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-16 13:08:14 följande:
    Vad kul! Du får skriva och berätta vad han sa. smile1.gif

Min tvååring har en egen bebis i magen nu som ska heta Rambo (?!). smile2.gif
    Nu har vi berättat :) han kollade på ul-bilden o sa "den är smutsig, lerig o gammal" och sen "det här var inte roligt". Hmm.. Okej :/
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-16 19:12:07 följande:
    Nu har vi berättat :) han kollade på ul-bilden o sa "den är smutsig, lerig o gammal" och sen "det här var inte roligt". Hmm.. Okej :/
    Hur gammal är han? Inte lätt att förstå utifrån en grumlig ul bild. Blir nog mer tydligt när du fått mage och läser böcker om syskon.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-16 19:12:07 följande:

Smutsig, lerig och gammal Sjukt kul.
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-16 19:21:04 följande:
    Hur gammal är han? Inte lätt att förstå utifrån en grumlig ul bild. Blir nog mer tydligt när du fått mage och läser böcker om syskon. smile1.gif
    Han fyller 4 i januari ^^ vi ska köpa nån bok snart :)
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"