• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-10 14:58:51 följande:

Tycker det är svårt med sömnen just nu. Antingen känns det bara obekvämt, eller så kommer sonen över till vår säng och snurrar som en liten mask, eller så vaknar jag mitt i natten och kan inte somna om. Ja ja, inte mycket att göra åt...sömnen kommer ju inte bli bättre när bebis kommer direkt så lika bra att vänja sig kanske. Snart är det iaf jul och många lediga dagar!

Håller tummarna för att det funkar att dölja det för dig också. Om inte annat kan man ju hoppas att folk inte frågar även om de missstänker något utan låter dig berätta själv när du är redo för det.

Ja, eller så sover du bättre efter om du får en trött bebis. Ska bli skönt med jul och ledigt! Längtar!

Ja, hoppas dem har vett att inte fråga! Vet inte vad jag skulle svara i såna fall. Är inte redo att outa!
  • Cayenna

Nu la jag in bf listan i trådstarten så får jag fylla på med JhjärtaK om hon uppdaterar sin info.

Lättare att ha koll ungefär hur långt alla kommit på ett ungefär.

• Blåsippan84

Hej tjejer. Haft tuffa dagar med jobb och studier. Imorgon ska jag försvara min uppsats som skrivits. Inte nervös för jag är så trött och håller på att bli sjuk. Jätte ont i halsen och huvudvärk.

Ska till bm på mån. Är då v10+3. Tror ni hon kan höra hjärtat om man ber henne? Eller är det för tidigt?

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-10 21:11:42 följande:

Hej tjejer. Haft tuffa dagar med jobb och studier. Imorgon ska jag försvara min uppsats som skrivits. Inte nervös för jag är så trött och håller på att bli sjuk. Jätte ont i halsen och huvudvärk.

Ska till bm på mån. Är då v10+3. Tror ni hon kan höra hjärtat om man ber henne? Eller är det för tidigt?

Krya på dig! Jobbigt att bli sjuk mitt i allt.

Jag lyssnade på hjärtat hos min bm och var då i 10+5. Hon hittade hjärtat direkt. Hon sa att hade jag vägt "för mycket" hade hon inte kunnat lyssna. Jag tror det handlar om hur mycket fett man har på magen när man lyssnar tidigt i graviditeten.

Fråga säger jag iallafall.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-10 21:02:30 följande:

Ja, eller så sover du bättre efter om du får en trött bebis. Ska bli skönt med jul och ledigt! Längtar!

Ja, hoppas dem har vett att inte fråga! Vet inte vad jag skulle svara i såna fall. Är inte redo att outa!

Det är ju svårt det där. Är det precis i början skulle jag inte ha problem med att neka men när det gått så pass lång tid ändå känns det lite "fel" på något sätt.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-12-10 21:11:42 följande:

Inte kul att vara sjuk, tycker alltid man blir det när det verkligen inte passar. Krya på dig! Hoppas du får vila lite i jul.

Du kan ju alltid fråga BM. Vissa har lyssnat så tidigt så visst går det men risken är ju att man blir väldigt orolig "i onödan" om de inte hittar hjärtar så det är väl därför de normalt inte lyssnar så tidigt.

Jag ska till BM om en och en halv vecka och då ska vi mäta magen och lyssna på hjärtat för första gången. Där jag går är det standard att man gör det första gången runt vecka 25.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-10 21:03:54 följande:

737 dagar - inte så långt kvar till ditt vul!!!

Nej nu är det inte långt kvar :)

Har ett dilemma. Åker till min syster i helgen o jag kommer inte träffa henne förrän i februari nästa gång. Vill helst berätta face to face, men vulet är ju först på måndag. Vågar jag? Känner ju mig väldigt gravid, men det ger ju inga garantier..
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-11 12:14:44 följande:
    Nej nu är det inte långt kvar :)

Har ett dilemma. Åker till min syster i helgen o jag kommer inte träffa henne förrän i februari nästa gång. Vill helst berätta face to face, men vulet är ju först på måndag. Vågar jag? Känner ju mig väldigt gravid, men det ger ju inga garantier..
    Jag skulle nog berätta. Vi tänker om (vilket vi inte ska tro) det skulle bli mf skulle du vilja dela det med din syster? Skulle du tänka dig dela det med henne så skulle jag berätta. Men det är svårt
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-11 17:05:55 följande:
    Jag skulle nog berätta. Vi tänker om (vilket vi inte ska tro) det skulle bli mf skulle du vilja dela det med din syster? Skulle du tänka dig dela det med henne så skulle jag berätta. Men det är svårt
    Nej jag hade inte berättat det för henne om inte hon visste om graviditeten innan liksom.. Inte många jag skulle berätta för i det läget och verkligen inte min familj.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"