• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-15 20:48:05 följande:
    Tack :D det var jättemysigt ^^ fick med två stora kassar med kläder :D de blev så glada för våran skull också.

Idag vågade min man erkänna för sig själv att vi ska få ett till barn ^^ han blev så glad att han var på väg o krama gynekologen som var sjukt obekväm i hans glädjeyttringar :P
    Åh så härligt för er!! Underbar stund att se lilla pyret. Blir det rul sen? (För ni skulle ej ta kub?)
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-15 21:16:01 följande:
    Åh så härligt för er!! Underbar stund att se lilla pyret. Blir det rul sen? (För ni skulle ej ta kub?)
    Ja nästa gång blir rul :) kub är inget för oss.

Den lille vinkade till oss det första hen gjorde :) så lyckliga vi blev!
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-15 20:48:05 följande:

Tack :D det var jättemysigt ^^ fick med två stora kassar med kläder :D de blev så glada för våran skull också.

Idag vågade min man erkänna för sig själv att vi ska få ett till barn ^^ han blev så glad att han var på väg o krama gynekologen som var sjukt obekväm i hans glädjeyttringar :P

Då har du kläder så det räcker, perfekt!

Vad kul för din man. Ultraljudet för dem är nog det avgörande för att kunna ta in. Att se sin lilla minibebis vinka och röra sig. Stort!
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-15 23:24:46 följande:
    Då har du kläder så det räcker, perfekt!

Vad kul för din man. Ultraljudet för dem är nog det avgörande för att kunna ta in. Att se sin lilla minibebis vinka och röra sig. Stort!
    Ja förra graviditeten hade han inte en tanke på att nåt skulle få fel o så blev det ett MA. Nu vågade han inte tro alls att det kunde gå bra. Första vulet va han typ "ok, det är inte kört än" men igår blev han verkligen överlycklig.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-16 07:29:27 följande:

Ja förra graviditeten hade han inte en tanke på att nåt skulle få fel o så blev det ett MA. Nu vågade han inte tro alls att det kunde gå bra. Första vulet va han typ "ok, det är inte kört än" men igår blev han verkligen överlycklig.

Man blir ju sin erfarenhet så inte så konstigt att han inte vågat bli glad. Men så härligt att ni nu vågar se framåt. Nu har ni ju faktiskt kommit en bra bit! När är ert rul? Du och Blåsippan borde ju ha ungefär samtidigt?
  • Cayenna

Jag är fortfarande obekväm med att prata om min graviditet som att det kommer gå dåligt så fort jag pratar om det. Lyssnade på hjärtat igår, den är vild där inne iallafall. Känner ibland men antagligen bara när den är som mest aktiv då.

Två veckor till RUL för mig. Inte så långt ändå, julen tar upp tiden tills dess.

• 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-16 07:50:15 följande:
    Man blir ju sin erfarenhet så inte så konstigt att han inte vågat bli glad. Men så härligt att ni nu vågar se framåt. Nu har ni ju faktiskt kommit en bra bit! När är ert rul? Du och Blåsippan borde ju ha ungefär samtidigt?
    Vi har rul 9/2. Så det är ett tag kvar. Ska till barnmorskan på fredag igen o då ska det tas prover o sånt.

Jag förstår att det lätt blir så att man är obekväm i att prata om det. Vi är ju vanligtvis såna som inte alls kan va tyst om något någonsin :P våra vänner fick barn samtidigt som vi fick våran son o de berättade inte för familjen (som bor i en annan stad) förrän i vecka 28-30 nånting. Alla är verkligen olika!
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-15 15:24:32 följande:
    Skönt smile1.gif . Här var jag på inskrivning hos bm. En mkt lugn och förstående bm.

Sen har jag varit hos Vc. Har öroninflammation som gick hål inatt smile4.gif och hosta + feber. Fått antibiotika. Nu blir att försöka krya på sig
    Usch och fy! Fick du något för hostan? Krya på dig!
  • JhjärtaK
    737 dagar skrev 2014-12-15 13:32:39 följande:

Andra vulet idag (i v 10+3) och allt såg fint ut :D php9L3D1t15962.jpg

Härligt!
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-16 07:57:18 följande:

Vi har rul 9/2. Så det är ett tag kvar. Ska till barnmorskan på fredag igen o då ska det tas prover o sånt.

Jag förstår att det lätt blir så att man är obekväm i att prata om det. Vi är ju vanligtvis såna som inte alls kan va tyst om något någonsin :P våra vänner fick barn samtidigt som vi fick våran son o de berättade inte för familjen (som bor i en annan stad) förrän i vecka 28-30 nånting. Alla är verkligen olika!

Så är jag med, kan inte vara tyst. Men efter att ha berättat om två graviditet i rad som gick i stöpet så har jag blivit lite obekväm kring graviditeten. Borde släppa efter rul kanske?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"