• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 09:18:23 följande:

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut smile5.gif . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

Jag fick utskrivet Molipect när jag hade luftrörskatarr men den skulle man vara restriktiv med, framförallt under första trimestern (var en bra bit in i andra när jag tog den).

Tyvärr så finns det ingen hostmedicin som är ok att ta under graviditet som faktiskt har någon bra verkan. Då har det visat sig att honungsvatten är mer verksamt :-/. Ta mycket honung dock, ca 3 matskedar i en kopp och häll i citron för att ta udden av det söta.

Lider med dig, min hosta framkallade en massa sd
  • 737 dagar

Jo men planen att inte berätta gick ju bra. Hann inte ens fram innan hon visste :P

• Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-12 14:08:02 följande:

Jo men planen att inte berätta gick ju bra. Hann inte ens fram innan hon visste :P

Såg hon det ?
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 14:13:24 följande:
    Såg hon det smile1.gif ?
    Nej hon sa att hon satt vinet på kylning och jag sa att jag nog får stå över. Då visste hon direkt.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-12 14:15:29 följande:

Nej hon sa att hon satt vinet på kylning och jag sa att jag nog får stå över. Då visste hon direkt.

Kanske lika bra om du mår lite dåligt när du är där ändå så slipper du spela pigg.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 09:18:23 följande:

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

Krya på dig Blåsippan! Vet tyvärr inget om hostmedicinen, du kanske får stå ut.
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-12-12 12:00:05 följande:

JhjärtaK, andra och tredje barnet, bf 31/3

JhjärtaK skrev 2014-12-12 11:58:00 följande:

Vad gullig du är som kommer ihåg mig trots att jag varit mer frånvarande i tråden än jag velat men snart är det 100% sjukskrivning så då kan jag hålla mig mer uppdaterad

Och hur gammal är du??

Hur mår du? Och hur går det? Kämpigt? Och såklart vi kommer ihåg dig oxå.
  • JhjärtaK
    Cayenna skrev 2014-12-12 15:06:49 följande:
    JhjärtaK skrev 2014-12-12 11:58:00 följande:

Vad gullig du är som kommer ihåg mig trots att jag varit mer frånvarande i tråden än jag velat men snart är det 100% sjukskrivning så då kan jag hålla mig mer uppdaterad

Och hur gammal är du??

Hur mår du? Och hur går det? Kämpigt? Och såklart vi kommer ihåg dig oxå. smile1.gif
    Ah sorry, är 32 år

Jag mår både bra men också piss kan man väl sammanfatta det Är väldans trött och får sd om det blir någon extra timme på jobbet men snart blir det sjukskrivning för hela slanten och då blir det vila för hela slanten! Foglossningen har satt in ordentligt tyvärr men den kan ju fortfarande bli bättre så jag lever på hoppet

Det är helt klart kämpigare att bära två bebisar, allt sker liksom fortare och blir mer
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-12 15:04:27 följande:
    smile2.gif

Kanske lika bra om du mår lite dåligt när du är där ändå så slipper du spela pigg. smile1.gif
    Ja ^^ hon hade massa mammakläder jag ska få prova också :P
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-12 18:03:02 följande:
    Ja ^^ hon hade massa mammakläder jag ska få prova också :P
    Åh vad kul !!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"