• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • zorina

Fy de låter inte så kul att ha med en 4 åring kanske. Finns de inte ngn som kan vara barnvakt?

Själv va ja på ultraljud idag.. än så länge ser det bra ut men med alla mina sjukdomar så blir de ul en gång i mån och vårdcentralen en gång i veckan nu.. men vi hoppas på det bästa :).

• Palle76

Jo hoppas på att nån kan ta han :) har 1 v kvar till ul, tråkigt bara det inte blir fler sen :) älskar att se han på skärmen, så lite avis på dig som får så ofta ;)

• zorina

Jo men det är bättre ju mindre ul man gör känner jag.. nu ska man va orolig varje gång att de blivit ngt fel istället . Min medicin kan påverka växten och tar ja inte den så är de ännu farligare så inte mkt att göra åt tyvärr...

• idispidis

Hej!!

Jag ska också få barn i maj, den 12e för att vara exakt! Jag är 19 år, det är mitt första barn och jag bor i Borås :)

Är supernervös men jätteglad. Är så spruträdd så är RIKTIGT nervös inför förlossningen då jag inte kommer våga ta någon bedövning förutom lustgasen, haha. Har ingen aning om hur det känns att föda heller så allt är så himla gaah!

Kommer inte heller ta något vaccin eftersom jag är nålrädd haha, sen tror jag inte riktigt på vaccin heller, har undvikit det sen man var tvungen att ta vaccin på grundskolan haha :-P

• Palle76

Kul du hittade oss med :) Då är vi bara 1 dag mellan då :) med min son hade jag bara lustgas o det räckte allt annat sköter kroppen automatiskt :) Hade tänkt ta vaccin men nu ligger jag för andra gången på 1 mån med mega förkylning så nu hoppas jag bara jag är ok till måndag när det är ul :) oroar mig så för att nåt ska hända bebis, känner inget :( sen kommer pappan ner fr Stockholm bara för vara med på ul så vill ju allt ska va bra, så håll tummarna för mig nu alla, jag håller för alla er ;)

• idispidis

Haha ja, så spännande!

Jaså? Känner fler som sagt att det gått bra med bara lustgas och vissa som säger att smärtan är helt outhärdlig. Min mamma hade det tydligen jäkligt tufft när hon födde mig också, hon fick gå på sjukhuset i flera dagar innan jag var redo att komma ut, hon hade skitont sa hon. Så det lugnar ju inte precis, speciellt inte så hennes smärttröskel är häääär uppe och min är lägre än botten nånting haha :o

Åh det är så spännande på ul, kan inte slita blicken från skärmen haha. Hoppas allt går bra och att det ser bra ut! Det gör det säkert :) håller båda tummarna!

• zorina

Jag blev igångsatt första gången och hoppas verkligen ja slipper det denna gång.. va en väldigt plågsam och lång förlossning... tror mig jag e nålrädd men då fick dom sticka mig precis hur mkt dom ville ja märkte det inte ens.. så smärta e bra på att ta bort sånna rädslor :)

• Minyalaloba

Hej, jag hade bara lustgas på min första förlossning också. Klart att det gjorde ont men om man andas vid rätt tillfälle så tycker jag att det hjälper riktigt bra.
    Jag blev också igångsatt. Vattnet hade gått men inget hände, så på det tredje dygnet så fick jag någon grej uppstoppad som skulle göra livmoderhalstappen redo men den startade också värkarna som genast blev väldigt intensiva med bara någon minut emellan... inga andningspauser där inte Flört. Sedan tog det dock 12 timmar, varav 3 timmar med krystvärkar, att få ut lillgrabben. Pust!
    Men konstigt nog längtar jag till den här förlossningen också... jag ser det som ett oerhört häftigt äventyr!!!

Svar på tråden Mammor i maj 2015