• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Nippertippan

Tack!

Blodtrycket var samma varken bättre eller sämre. Men är sjukskriven helt till bf.

Blev helt bestämt angående extra ultraljud i v32. Känns bra.

Nästa kontroll är på måndag men då är det en vanlig kontroll.

Ja jag har jätte mycket symptom. Mycket huvudvärk, yr. Läsa kan jag inte alls göra. Titta på tv korta stunder.

Har typ alla symptom utom svullnad nu.

Förra gängen var det samma men då utvecklades allt jätte fort. Men jag kände att nåt var fel direkt. Men kan också vara för att man är medveten och är i branschen.

• zorina
    Nippertippan skrev 2015-03-11 14:10:33 följande:

Tack!

Blodtrycket var samma varken bättre eller sämre. Men är sjukskriven helt till bf.

Blev helt bestämt angående extra ultraljud i v32. Känns bra.

Nästa kontroll är på måndag men då är det en vanlig kontroll.

Ja jag har jätte mycket symptom. Mycket huvudvärk, yr. Läsa kan jag inte alls göra. Titta på tv korta stunder.

Har typ alla symptom utom svullnad nu.

Förra gängen var det samma men då utvecklades allt jätte fort. Men jag kände att nåt var fel direkt. Men kan också vara för att man är medveten och är i branschen.

A fy stackars dej! Ja va på koll idag och mitt blodtryck håller sig samma så än så länge är ja glad :). Har bestämt att de ska va så här nu och att denna gången ska ja va hemma och inte bli sjuk. gör nog mkt att man är sjukskriven tror jag. Man kan ju vila på ett helt annat sätt.. Ja har ju inte jobbat en enda dag denna grav nästan så känns väldigt konstigt...

Skönt att du får extra ul det känns ju alltid tryggare!
  • zorina
    Palle76 skrev 2015-03-22 10:09:34 följande:

Hur går det för er tjejer? :)

De går fint än så länge :). Hur mår du?

Jag börjar bli tung och hade en jäkla värk i ryggen förra v men va en tant som greja lite så nu känner ja ingenting :). Har du börjat fixa hemma ännu och så eller?
  • Palle76

Har värk o fortfarande illamående men det går :) Ska snart börja tänka på fixa här o packa väska mm , ni då? Ska till förlossningen på besök i morgon o kolla med min doula

• zorina
    Palle76 skrev 2015-03-23 11:44:56 följande:

Har värk o fortfarande illamående men det går :) Ska snart börja tänka på fixa här o packa väska mm , ni då? Ska till förlossningen på besök i morgon o kolla med min doula

Jo man vill ju börja fixa hemma.. Tänkte vänta tills påsken e slut.. Sen e det dags att börja :)

Gick det bra med din doula? Funkar hon som en pappa där inne typ eller e det oxå en bm?

Min sambo e totalt livrädd så vet inte hur den sta karn ska överleva
  • Palle76

Ja med mig tar hon ju lite över pappans plats men med mer fokus på mig, nä hon är inte bm, hon är bara som extra stöd o det även om pappan är med om han är nervös eller nåt :) Jo vi kollade bb o känns bra veta hon är med hela vägen sen :) Ja 7v kvar nu så snart ska sängen upp från källaren o väskan packas :) börjat tvätta av lite kläder idag till henne

• zorina
    Palle76 skrev 2015-03-28 22:25:52 följande:

Ja med mig tar hon ju lite över pappans plats men med mer fokus på mig, nä hon är inte bm, hon är bara som extra stöd o det även om pappan är med om han är nervös eller nåt :) Jo vi kollade bb o känns bra veta hon är med hela vägen sen :) Ja 7v kvar nu så snart ska sängen upp från källaren o väskan packas :) börjat tvätta av lite kläder idag till henne

Aha okej. Ja men de kan va skönt att ha med sig ngn när man ligger och plågas :)
  • Palle76

Ja känns lite lugnare nu när jag vet att jag har med mig någon, ska bara ha 100 på att nån tar sonen med när det är dags ;)

Svar på tråden Mammor i maj 2015