• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • lnflrmn

Hej tjejer!

Även jag ska ha barn i maj, den 15 enligt kub. Detta är nummer tre, de andra två är 3 och 1 år gamla.

Jag mår illa, faktiskt sämre och sämre, och tycker att Lergigan har börjat tappa effekten..

Ska ni vaccinera er mot säsongsinfluensan?

• Poppens

Jag ska inte vaccinera mej (är lite skraj för sånt ;)) men är inne på tredje veckan med förkylning å hosta å så så nåt skit har jag åkt på.... Tycker iofs att d börjar släppa nu. Läste att det rekommenderas att gravida vaccinerar sig från v 16 så d kanske är läge för den som vill!? :)

• Poppens

Jag kanske ska berätta att jag är snart 37 men känner mig som 22. Fjärde barnet med BF 24 maj efter KUB. Ha en skön dag hälsar jag å äldsta dottern från förkylningssoffan :)

• Palle76

Kul med fler som ska ha i maj, jag mår också illa fortfarande o tar lergigan när det är värst, men hjälper sådär bara. De rekommenderar att man vaccinerar sig så ska nog det efter ul den 15e :) Poppe, jag är också ensam bland tjejerna att ha barn o att vara gravid, när även ensam i livet ;) men det går, enda tråkiga e att vännerna nu e ute i svängen o gör roliga saker som jag måste avstå

lnflrmn skrev 2014-11-25 22:54:34 följande:
    Hej tjejer! Även jag ska ha barn i maj, den 15 enligt kub. Detta är nummer tre, de andra två är 3 och 1 år gamla. Jag mår illa, faktiskt sämre och sämre, och tycker att Lergigan har börjat tappa effekten.. Ska ni vaccinera er mot säsongsinfluensan?

• zorina

Vem förstår sig på denna sida :). Ja fattar inte ens hur man gör en profil ha ha...

tror ja skippar vaccinet.. tog svin influensa sprutan och sen dess är ja avskräckt... man skulle nämligen ta den om man va gravid det var väldigt viktigt! Jag har aldrig blivit så sjuk!

• lnflrmn

Hej alla!

Jag vaccinerade mig och mår ok, lite värk ibland kring insticksstället.

• Minyalaloba

Jag skippar nog också sprutan. Jag tog den när jag var gravid med min första, men nu vet jag inte riktigt...

• Palle76

Det jag börjar på panik på är att alla frågar - vem ska med dig när det e dags? Hmmmm ja, i värsta fall blir det ambulans o ta med sonen som då e 4 år o har adhd haha en utmaning i sig :)

• zorina

Fy de låter inte så kul att ha med en 4 åring kanske. Finns de inte ngn som kan vara barnvakt?

Själv va ja på ultraljud idag.. än så länge ser det bra ut men med alla mina sjukdomar så blir de ul en gång i mån och vårdcentralen en gång i veckan nu.. men vi hoppas på det bästa :).

Svar på tråden Mammor i maj 2015