• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Palle76

Lyx att få det bara sådär ;) Vart bor du? Ja känner också att det kommer kanske kännas lite konstigt att se så mycket av bebis o att det ser så verkligt ut i jämförelse

• zorina

Jag bor i uddevalla.. Ha ha ja de beror ju på hir man ser det.. Ja hade nog hellre hoppat över hälften av ultraljuden och varit frisk istället :). Men bebis mår bra iaf :).. Ja de va riktigt läskigt... Känns sol man e ännu mer sårbar nu med om de skulle hända ngt när man fått en så verklig bild på honom..

• Palle76

En liten kille :) vad mysigt. Ja jag e spänd inför hur man reagerar på det o hur man ser det sen :)

• Skogsmulle81

Hej tjejer!

Vill börja med att gratulera till era graviditeter. Jag är en tjej på 34 år som påbörjat min Doulautbildning. Är det någon som känner att extra stöd före, under och efter förlossningen skulle kännas välkommet? Inboxa gärna mig. Lycka till med era förlossningar när det är dags, och må väl och njut under gravidtiden.

• Nippertippan

Känns som min kropp inte är gjord för att vara gravid.

Trots att dom sa efter ultraljudet att riskerna för en nu havandeskapsförgiftning var låg har nu trycket börjat stiga och ont i huvudet. Idag är det bättre men igår katastrof. Blir det som igår igen under helgen måste jag söka förlossningen enligt barnmorskan. Annars är det ännu en extra kontroll på måndag.

• Palle76

Hoppas för din skull att det inte är något. Håller tummarna Jag pratade med doula idag så nu är jag lite lugnare iaf inför att vara ensam när jag åker in, när jag vet att hon kanske är med mig :)

• zorina
    Nippertippan skrev 2015-02-13 18:36:34 följande:

Känns som min kropp inte är gjord för att vara gravid.

Trots att dom sa efter ultraljudet att riskerna för en nu havandeskapsförgiftning var låg har nu trycket börjat stiga och ont i huvudet. Idag är det bättre men igår katastrof. Blir det som igår igen under helgen måste jag söka förlossningen enligt barnmorskan. Annars är det ännu en extra kontroll på måndag.

Nä vems kropp gillar att va gravid.. Ja får inte skaffa fler barn efter detta har läkaren sagt... Vilken v är du i nu då? Hoppas verkligen du får slippa hf igen..... Så ja hoppas du är hemma nu och inte på sjukan!!
  • Nippertippan

Tack!

Nej än så länge är jag hemma. Det hade stigit ytterligare idag. Ligger precis under gränsen. Har 135/85 men inget protein hittills iaf. Ska in på kontroll igen på fredag.

Fått besked om att ta det lugnt hemma och inte för mycket tv och läsning.

• zorina
    Palle76 skrev 2015-02-20 23:21:29 följande:

Hur gick det idag Nippertippan?

Å hur gick det för dej? Va du på 3 d ultraljud?
Svar på tråden Mammor i maj 2015