• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Palle76

Ok, ja jag ska försöka medan jag kan gå iaf haha, hoppas på februari mars nångång. Har ju bara jämna helger på mig för att gå i lugn och ro

• zorina

Ja de är inte kul att ha med sig barm där nere :). Nä de kan va bra att göra innan man blir för tjock pch tung.. jag e ju en snabb shoppare så två tim så e man klar :)

• Nippertippan

@zorina

Man brukar säga att ju tidigare man fick hf första gången ju större risk är det. Min räknas som tidig.

Jag jobbar själv på neonatal intensiven så vi är delaktiga i forskningen kring det och det har hänt väldigt mycket kring hf senaste åren. Där man då kommit fram till att har man en gång haft det så har man större risk i fortsättningen bland annat. Skönt man har mycket extra kontroller iaf. Har med alla papperna upp till fjällen nu när vi ska iväg och blodtrycksmanchett :) ja vecka 5 den 28 tror jag det var ska vi göra flödesultraljud, hoppas allt ser bra ut.

Det är en riktig livlig en. Dom är så förvånade att jag känner den över huvudtaget då moderkakan sitter väldigt i framväggen så jag borde inte känna något :)

Har du med haft hf? När fick du den?

• zorina

Jaha v fem så mena du :)

Ja tänkte du va i v fem det va det ja inte fick ihop :)

Okej de va intressant fakta.. tack! Ja blev inlagd v 31 tror ja det va och v 37 satte dom igång mig. Men va v 28 ja svullna upp jätte mkt men va inga kontroller då så ja tänkte ju inte på det alls :).

Men än så länge ser allt bra ut och som sagt det är väldigt mkt kontroller så ja e inte så orolig men viöö helst inte att lillen ska komma allt för tidigt!

• Nippertippan

Var på flödesultraljud igår där dom kollade kärlen på min sida i första hand.

Som det såg ut igår var det bra i nuläget och riskerna för en ny havandeskapsförgiftning.

En sån enorm lättnad men självklart finns det i bakhuvudet.

Om inget annat sker är det tul i v 32. Känns konstigt då var sonen redan född :)

• zorina
    Nippertippan skrev 2015-01-28 10:06:32 följande:

Var på flödesultraljud igår där dom kollade kärlen på min sida i första hand.

Som det såg ut igår var det bra i nuläget och riskerna för en ny havandeskapsförgiftning.

En sån enorm lättnad men självklart finns det i bakhuvudet.

Om inget annat sker är det tul i v 32. Känns konstigt då var sonen redan född :)

Låter bra! Här mår bebis också bra än så länge.. Men ja har legat inne två dygn pga att dom inte får ordning på min sköldkörtel. Men så länge det bara påverkar mig så är ja glad.. Än så länge jag inga tecken heller på hf.. Men e i v 25 bara så än så länge e jag glad att ja slipper. Har ev fått grav diabetes oxå bara för att krångla till det ännu mer... Vet intw vad det innebär alltihopa men som sagt ja hoppas lillen kan va kvar ett tag till i magen :)
  • Palle76

Hoppas på det bästa för er tjejer, o att det går bra Själv är jag sjukskriven för värk, kan inte röra mig knappt. Försöker tänks positivt, det kommer ju nåt gott som är värt allt detta Nu väntar jag bara till 22a feb när vi ska ner till malmö för 3d ul :)

• zorina

Ja men de ska gå bra för alla oss hoppas jag :). Ja det är segt att vara sjukskriven men är väl bara att härda ut :).. Ja attans de har ja glömt fråga om 3d ultraljud.. Måste komma ihåg det på nästa v ultraljud :).. Vore intressant att se :)

• Palle76

Ska bli riktigt spännande att se på 3d hur den lille ser ut :) Så får man ju chansen till ett ul till för att få se att allt är ok ;) Sparkar era små mycket i magen nu? Min sparkar iaf mer än sonen men han rörde sig inget alls så ;)

• zorina
    Palle76 skrev 2015-02-02 19:43:29 följande:

Ska bli riktigt spännande att se på 3d hur den lille ser ut :) Så får man ju chansen till ett ul till för att få se att allt är ok ;) Sparkar era små mycket i magen nu? Min sparkar iaf mer än sonen men han rörde sig inget alls så ;)

Ja va på ul idag och då tog läkaren en del 3 d kort. Ja glömde såklart fråga men han gjorde det självmant för han sa att de är väldigt sällan dom ligger så bra så man får så tydliga bilder.. De va lite läskigt tyckte jag att se bilderna.. Va ju ngt helt annat än vad man e van att se.. Man såg hela ansiktet på bebisen . såg ut som kortet va tagen på en bebis utanför magen...
Svar på tråden Mammor i maj 2015