• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Palle76

Hade med velat göra ul lite oftare ;) jag har tvärt emot dig, en underaktiv skörtel så tar prover för o kolla medicineringen bara

• zorina

Okej. Ja de är ju konstigt att du inte får göra fler ul då... e kanske skillnad på om det kan påverka fostret då. Dom sa till mig att barnet kan få samma symtom som mig och därför bör man kolla ofta så allt är okej..

• Minyalaloba

Välkommen Zorina!

Sedan är det ju olika med ultraljuden beroende på var man bor. I Jönköping t.ex. gör man två rutinultraljud i v.12 och v.21. Det hade varit något för Västra Götaland det Flört

Jag är så glad att vi gjorde KUB så att vi fick se Räkan. Det blir ju mer på riktigt då.

• zorina

Hej! Tack :). Ja bodde i örebro när ja va gravid första gången. Hon är nu 2,5. Då va det rutin att göra det v tolv samt att man gjorde kub test. Här e det väl bara om man e 35 man blir erbjuden det va? Ja att vänta till v 18-20 vill man ju inte de känns ju som sagt inte verkligt förrän man ser att de sprattlar runt där inne :)

• Palle76

Här görs bara ett rutin ul runt v 18 men jag bad om ett tidigt o fick klart det :) skulle gärna göra ett nu så man ser den lille o vet allt är bra då jag inte känner så jätte mycket mer än ont i rygg o illamående ;) Ska på sockerbelastning nästa måndag blä ;)

• zorina

Nä de känns lite konstigt innan man blir riktigt tjock och känner tydliga sparkar osv... socker belastning vad e det? Hur mkt gick ni upp första grav?

• Palle76

Sockerbelastning är för att kolla gravid diabetes Gick upp ca 30 kg med första men lite pga hormon behandling med, känner redan jag gått upp mycket så jag gör nog det när jag e gravid ;)

• zorina

A okej .. a jag gick upp 30 kg jag med men hade allvarlig havandeskap förgiftning så va mest vatten :). Två tim efter förlossningen hade ja gått ner 20 kg :). Så hoppas de räcker med tio denna gången :)

• Poppens

Hej på er! Jag är oxå majmamma :)

Har inte riktigt hajjat hur "familjelivssidan" funkar än men vill gärna följa fler som ska ha bebis då!

Jag är helt ensam i bekantskapskretsen att vara gravid så man blir lite "ensam" :)

Svar på tråden Mammor i maj 2015