Inlägg från: idispidis |Visa alla inlägg
  • idispidis

Mammor i maj 2015

Hej!!

Jag ska också få barn i maj, den 12e för att vara exakt! Jag är 19 år, det är mitt första barn och jag bor i Borås :)

Är supernervös men jätteglad. Är så spruträdd så är RIKTIGT nervös inför förlossningen då jag inte kommer våga ta någon bedövning förutom lustgasen, haha. Har ingen aning om hur det känns att föda heller så allt är så himla gaah!

Kommer inte heller ta något vaccin eftersom jag är nålrädd haha, sen tror jag inte riktigt på vaccin heller, har undvikit det sen man var tvungen att ta vaccin på grundskolan haha :-P

• idispidis

Haha ja, så spännande!

Jaså? Känner fler som sagt att det gått bra med bara lustgas och vissa som säger att smärtan är helt outhärdlig. Min mamma hade det tydligen jäkligt tufft när hon födde mig också, hon fick gå på sjukhuset i flera dagar innan jag var redo att komma ut, hon hade skitont sa hon. Så det lugnar ju inte precis, speciellt inte så hennes smärttröskel är häääär uppe och min är lägre än botten nånting haha :o

Åh det är så spännande på ul, kan inte slita blicken från skärmen haha. Hoppas allt går bra och att det ser bra ut! Det gör det säkert :) håller båda tummarna!

• idispidis

Ojdå! Jag har helt glömt bort denna tråden! Jag har inte varit inloggad överhuvudtaget faktiskt. Graviditeten blev väldigt jobbig för mig efter ett tag.

Jag fick min alisia den 19e maj kl 00.24, hon vägde 4080 gram och mätte 52 cm. Världens finaste lilla prinsessa vart det :) Förlossningen satte igång helt från det blå och därefter gick det väldigt fort! Fick värkar med fem minuters mellanrum vid kl 5 på eftermiddagen ca, kl 22 var vi på förlossningen och där fick jag höra att jag inte hade tid för bedövning! Snurrig som attans var jag också så lustgasen gillade jag inte, det kändes som jag skulle dö men ut kom hon till slut! Och bara skrapsår fick jag som dom sydde med två stygn. Tänka sig, jag som trodde jag skulle gå sönder och att förlossningen skulle hålla på en evighet, hade grymt höga förhoppningar på lustgasen också men ack så fel man kan ha ;)

Lycka till tjejer och hoppas era små tittar ut snart!

Svar på tråden Mammor i maj 2015