• zorina

Mammor i maj 2015

Ska ha den 11 maj nr 2. Bor i uddevalla :). E livrädd nu då jag förra gången fick allvarlig havandeskap förgiftning och denna gången har jag graves sjukdom som är en överaktiv sköldkörtel. .jag får göra ultaljud och undersökningar var tredje v nu.. men ja tror faktiskt att ja känner ngt som liknar sparkar redan :)

• zorina

Okej. Ja de är ju konstigt att du inte får göra fler ul då... e kanske skillnad på om det kan påverka fostret då. Dom sa till mig att barnet kan få samma symtom som mig och därför bör man kolla ofta så allt är okej..

• zorina

Hej! Tack :). Ja bodde i örebro när ja va gravid första gången. Hon är nu 2,5. Då va det rutin att göra det v tolv samt att man gjorde kub test. Här e det väl bara om man e 35 man blir erbjuden det va? Ja att vänta till v 18-20 vill man ju inte de känns ju som sagt inte verkligt förrän man ser att de sprattlar runt där inne :)

• zorina

Nä de känns lite konstigt innan man blir riktigt tjock och känner tydliga sparkar osv... socker belastning vad e det? Hur mkt gick ni upp första grav?

• zorina

A okej .. a jag gick upp 30 kg jag med men hade allvarlig havandeskap förgiftning så va mest vatten :). Två tim efter förlossningen hade ja gått ner 20 kg :). Så hoppas de räcker med tio denna gången :)

• zorina

Vem förstår sig på denna sida :). Ja fattar inte ens hur man gör en profil ha ha...

tror ja skippar vaccinet.. tog svin influensa sprutan och sen dess är ja avskräckt... man skulle nämligen ta den om man va gravid det var väldigt viktigt! Jag har aldrig blivit så sjuk!

• zorina

Fy de låter inte så kul att ha med en 4 åring kanske. Finns de inte ngn som kan vara barnvakt?

Själv va ja på ultraljud idag.. än så länge ser det bra ut men med alla mina sjukdomar så blir de ul en gång i mån och vårdcentralen en gång i veckan nu.. men vi hoppas på det bästa :).

• zorina

Fy de låter inte så kul att ha med en 4 åring kanske. Finns de inte ngn som kan vara barnvakt?

Själv va ja på ultraljud idag.. än så länge ser det bra ut men med alla mina sjukdomar så blir de ul en gång i mån och vårdcentralen en gång i veckan nu.. men vi hoppas på det bästa :).

• zorina

Jo men det är bättre ju mindre ul man gör känner jag.. nu ska man va orolig varje gång att de blivit ngt fel istället . Min medicin kan påverka växten och tar ja inte den så är de ännu farligare så inte mkt att göra åt tyvärr...

Svar på tråden Mammor i maj 2015