• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe

Det där är positivt ältest! :) mys på!

Fjällsippa skrev 2014-08-17 16:46:26 följande:

Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen.

Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha.

Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

• NILE90
    Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen. Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha. Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

Jag skulle säga att det är ett positivt test! :)
  • EmmaK1

La till mig själv hoppas att det va okej Skrattande

BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket

1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket

1/9 MiaIa90, 24år,1a barnet,inne på 3dje året med försök.

3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket

4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket

4/9 Corner of Queen, 25 år, 1:a barnet, 6:e försöket

5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket

5/9 Missyk, 2:a barnet, 1:a försöket

5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket

6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket

6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket, 

7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket

7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket 

8/9 Mandy1 32år, 3e barnet, 2a försöket

9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket

9/9, vonlarsson, snart 22 år, 1:a barnet, 1:a försöket

9/9 lnzmra, 22 år, 2:a barnet, 2:a försöket

10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket

10/9 EmmaK1 27 år, 2:a barnet 4:e försöket

11/9 Muffins81

12/9 Ienmammasliv, 27 år, 3:e barnet, 1:a försöket

14/9 Zora, 36 år, 2:a barnet, 3:e försöket

15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

15/9 Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket

15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket

16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket

17/9 iljans 24år, 2: barnet, 2:a försöket

21/9 Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
  • Bebben84

Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen.

Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha.

Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

phpP19GlY02750.jpg

Positivt tycker jag :)
  • Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-08-17 17:18:54 följande:

Jag hoppar gärna in i denna tråden om jag får då mensen kom förra veckan.
    Har inte riktigt koll på när Bim är då jag har lite oregelbunden mens men borde vara runt 10/9. Har köpt hem CB ägglossningstest som jag ska testa denna månaden för att öka chansernaSkrattande

Gjorde en konisering i oktober förra året och är lite rädd att det ska göra så att det tar lite längre tid fast det är sagt att det inte ska spela någon roll. Någon som gjort konisering och sen inte haft några problem att bli gravid? 

27 år, 4:de försöket, 2:a barnet bim 10/9

Välkommen! :)

Jag gjorde konisering i mars i år och pratat med flera läkare som sagt att det absolut inte ska påverka chanserna att bli gravid. Däremot kan man riskera att föda tidigare pga att tappen är kortare. Men vi som gjort det ingreppet får gå på extra koll. Min vän som också genomgått samma sak blev gravid snabbt och hade inga komplikationer. Så det är inget vi ska oroa oss över :)
  • fruannie

Hade hoppats på positivt äl test idag men icke. Vet att hela tisdag är helkört för mys då vi har 3 årskalas för sonen på em/kväll sen drar jag o jobbar på kvällen. Sen blir de ju inget förens onsdag kväll i så fall. Så typiskt att äl blir just då. Känns som att de bara ska bråka hela tiden. Ska försöka få till de idag o imorrn och hoppas att prestationsångesten håller sig borta från mannen.

• EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-08-17 18:15:09 följande:
    Välkommen! :)

Jag gjorde konisering i mars i år och pratat med flera läkare som sagt att det absolut inte ska påverka chanserna att bli gravid. Däremot kan man riskera att föda tidigare pga att tappen är kortare. Men vi som gjort det ingreppet får gå på extra koll. Min vän som också genomgått samma sak blev gravid snabbt och hade inga komplikationer. Så det är inget vi ska oroa oss över :)
    okej vad skönt att höra, tack :) vår son blev till efter första försöket så man börjar ju oroa sig när man nu är på fjärde försöket även om jag vet att det inte är lång tid men hade varit lättare om första barnet hade tagit längre tid för då hade man kanske inte gått och tänkt så mycket nu :)
  • SecretlyMe

Håller tummarna hårt för att han kan prestera och ännu hårdare för att det ska räcka!

fruannie skrev 2014-08-17 18:16:14 följande:

Hade hoppats på positivt äl test idag men icke. Vet att hela tisdag är helkört för mys då vi har 3 årskalas för sonen på em/kväll sen drar jag o jobbar på kvällen. Sen blir de ju inget förens onsdag kväll i så fall. Så typiskt att äl blir just då. Känns som att de bara ska bråka hela tiden. Ska försöka få till de idag o imorrn och hoppas att prestationsångesten håller sig borta från mannen.

• MiaIa90

Nu jävlar hoppas jag på att de kan ta sig denna månaden för oss skulle vara så härligt efter 3års försök. 

• mrshellstrom

Tillbaka igen efter ytterligare ett missfall den 8/8 i v5. Blödningen slutade för ett par dagar sedan och nu inväntar jag ägglossning.

Hoppas att efter en födsel, ett ma och nu ett missfall att vi kan få till ett syskon!

Svar på tråden BIM September 2014