• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe

STORT lycka till. Hoppas denna metod funkar för er :)

SRMmamma87 skrev 2014-08-17 11:37:19 följande:

Såg det också nu i efterhand. Då kör vi på här utan att puffa då

Dag 12 i min cykel idag. Tror jag har haft ÄL mellan dag 17-20 tidigare månader. Enligt SMEP ska man börja ha sex varannan dag från och med dag 8, men antar att det är beräknat på att man skulle ha ÄL dag 14 (alltså sex dagar innan beräknad ÄL). Så vi har förskjutit det några dagar. Om allt klaffar så kommer vi då ha sex den 17 (idag), 19, 21, 23, 24, 25 och 27. Önska oss lycka till. 

• NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-17 11:55:30 följande:
    Förstår dig precis. Märker att mina känslor svallar väldigt beroende på var i cykeln jag är. Har mensen precis kommit/varit så går jag i princip runt och hatar alla gravida/alla med småbarn (såklart inte egentligen, men just då känns det så). Följer tex Gravid vecka för vecka på YouTube och vissa dagar/veckor kan jag inte kolla på deras videor alls.  

Följer också den serien, och alla deras bloggar. Nyss satt jag och kollade "announcing pregnancy videos" på youtube. Är expert på att plåga mig själv med sånt när jag egentligen inte ens borde titta på det, läsa bloggar eller ens sitta här på FL och läsa sida upp och sida ner om alla som blivit gravida på första försöket.
  • SRMmamma87
    NILE90 skrev 2014-08-17 12:23:33 följande:

Följer också den serien, och alla deras bloggar. Nyss satt jag och kollade "announcing pregnancy videos" på youtube. Är expert på att plåga mig själv med sånt när jag egentligen inte ens borde titta på det, läsa bloggar eller ens sitta här på FL och läsa sida upp och sida ner om alla som blivit gravida på första försöket.

Åh, pregnancy announcment videor kan jag plåga mig själv med i timmar! Även förlossnings videor... När de får upp det lilla pyret på bröstet. Gud vad man längtar.
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-17 12:32:48 följande:
    Åh, pregnancy announcment videor kan jag plåga mig själv med i timmar! Även förlossnings videor... När de får upp det lilla pyret på bröstet. Gud vad man längtar.

Samma här, så sitter man sen där och gråter för att det är så fint, och sen gråter man för att man själv inte har fått uppleva det, och sen gråter man för att man tror att man aldrig kommer få uppleva det. Haha
  • Alvolina

Om någon vill lägga in mig i listan vore det snällt :) står nog endast med namn nu längst ner. BIM den 11 sept skulle jag tro, andra barnet.

• Fia90

Då  var första mensen efter Cerazettestoppet slut! 12 dagar efter stoppet kom den!
    Hoppas nu innerligt att ägglossning och så är igång och infaller inom det närmsta. Har beställt hem ÄL-test så ska börja testa i blindo och hoppas att jag "hittar" ägglossningen!

• SecretlyMe

Spännande! Lycka till, hoppas äl kommer igång direkt :) vilken dag tänkte du börja testa? :)

Fia90 skrev 2014-08-17 13:41:56 följande:

Då  var första mensen efter Cerazettestoppet slut! 12 dagar efter stoppet kom den!

Hoppas nu innerligt att ägglossning och så är igång och infaller inom det närmsta. Har beställt hem ÄL-test så ska börja testa i blindo och hoppas att jag "hittar" ägglossningen!

• Fjällsippa

Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen.

Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha.

Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

• EmmaK1

Jag hoppar gärna in i denna tråden om jag får då mensen kom förra veckan.
    Har inte riktigt koll på när Bim är då jag har lite oregelbunden mens men borde vara runt 10/9. Har köpt hem CB ägglossningstest som jag ska testa denna månaden för att öka chansernaSkrattande

Gjorde en konisering i oktober förra året och är lite rädd att det ska göra så att det tar lite längre tid fast det är sagt att det inte ska spela någon roll. Någon som gjort konisering och sen inte haft några problem att bli gravid? 

27 år, 4:de försöket, 2:a barnet bim 10/9

Svar på tråden BIM September 2014