• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • fruannie
    MiaIa90 skrev 2014-08-16 21:51:49 följande:

Någon av er som redan har bebis saker hemma och kollar på saker att köpa?

Japp!! kommer trycka hem en Buffalo när det är dags om det blir dags :)
  • MiaIa90
    fruannie skrev 2014-08-16 23:02:59 följande:
    Japp!! kommer trycka hem en Buffalo när det är dags om det blir dags :)
    Oj är inte dom dyra?
    jag har två ikea kassar fulla med barn kläder som jag fick när jag hade jobbat på en sacond hand affär. 
    En karong med sängkläder och andra saker. 
    En brio liggvagn och en emmaljunga sitt och ligg vagn. 
  • Iljans

Jag börjar tvivla helt på min cykel nu så har köpt hem ett paket från testlagret med både ÄL test och grav test, någon av er som provat dessa? Fick mens i fredags och enligt appen jag har kört efter börjar min fertilitets cykel den 28e, ska jag börja testa då eller borde jag testa lite innan eftersom min ÄL tydligen skett tidigare då mensen kom nästan en vecka tidigare den här månaden?

Känns som en hel djungel allt det här,

Första barnet var inte planerat men skyddade oss inte direkt heller men det tog 8 mån innan det verkligen hände så att säga..

• fruannie
    MiaIa90 skrev 2014-08-16 23:30:46 följande:
    Oj är inte dom dyra?
    jag har två ikea kassar fulla med barn kläder som jag fick när jag hade jobbat på en sacond hand affär. 
    En karong med sängkläder och andra saker. 
    En brio liggvagn och en emmaljunga sitt och ligg vagn. 
    Jo de kostar endel men har börjat spara varje månad nu redan så man har pengarna när de är dags så blir det inte lika påtagligt dyrt.

Har en crecent kombi till sonen som har används från födseln till ja nu. Så tre år och den klarar inte en bebis till även fast den har vart toppenbra så är den för sliten nu.

Har ju allt som behövs redan i övrigt det som fattas är ju bara bebisen o vagnen då :)

Bra att bunkra upp ju blir fort dyrt om man ska inhandla allt samtidigt sen :)
  • SecretlyMe

Jag startade testningen på dag 9. Det finns en tabell man kan gå efter när man startar med äl-tester, dag 12 för 28 dagars cykel t ex, dag 14 vid 30 dagars osv. :)

Iljans skrev 2014-08-17 00:27:47 följande:

Jag börjar tvivla helt på min cykel nu så har köpt hem ett paket från testlagret med både ÄL test och grav test, någon av er som provat dessa? Fick mens i fredags och enligt appen jag har kört efter börjar min fertilitets cykel den 28e, ska jag börja testa då eller borde jag testa lite innan eftersom min ÄL tydligen skett tidigare då mensen kom nästan en vecka tidigare den här månaden?

Känns som en hel djungel allt det här,

Första barnet var inte planerat men skyddade oss inte direkt heller men det tog 8 mån innan det verkligen hände så att säga..

• Missyk

Förstår faktist inte vitsen helt med Äl-test..vill man baka en bebis är de väl bara att köra på?:) Bara för att man får ett plus på Äl-Stickan betyder ju inte det att de är ägg som lossnar?!

• Missyk

Nyblivna mammor är de enklaste kunderna att lura på pengar, tänk på det i djungeln :) Om ni kan tänka er att köpa begagnat så rekommenderar jag det starkt!!:) Vagn, babyskydd, babynest,hoppgunga, gåstol, kläder, babysitter..ja allt egentligen. De sliter ju inte på sakerna när de är så små, och smutsar inte ner. För oj va man är nog med att städa när de är små ;) Vagnar har ju en del Pippi på, köper nya och säljer dom direkt o köper nya..så där finns de massor att fynda :) Babyskyddet ska man fick vara noga att titta på om de är godkänt för de året man vill använda de :)

• MiaIa90
    fruannie skrev 2014-08-17 00:50:26 följande:
    Jo de kostar endel men har börjat spara varje månad nu redan så man har pengarna när de är dags så blir det inte lika påtagligt dyrt.
    Har en crecent kombi till sonen som har används från födseln till ja nu. Så tre år och den klarar inte en bebis till även fast den har vart toppenbra så är den för sliten nu.

Har ju allt som behövs redan i övrigt det som fattas är ju bara bebisen o vagnen då :)

Bra att bunkra upp ju blir fort dyrt om man ska inhandla allt samtidigt sen :)
    Vad bra att spartat innan ju:). 
    De är så roligt att kolla på barn saker:). 
    Älskar tradera med finns så mycket bra där.
  • fruannie
    MiaIa90 skrev 2014-08-17 01:18:28 följande:
    Vad bra att spartat innan ju:). 
    De är så roligt att kolla på barn saker:). 
    Älskar tradera med finns så mycket bra där.
    Tradera har jättemycket och man kan verkligen hitta fynd vad gäller både kläder och bebissaker. Man får även väldigt mycket kläder och saker av alla första tiden med, eller ja vi fick de och jag tror de är rätt vanligt.

Vi fick massor kläder i stlk 50-52 så jag fick sån ångest att man inte skulle hinna använda allt för de växer så fort.
Svar på tråden BIM September 2014