• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Hummingbirden

Hej, vill någon vänlig själ lägga till mig på listan?

BIM 12 sept 32 år 2:a försöket 3:e barnet.

Hade flera spökisar denna v men idag kom den jäveln. Så tar nya tag och hoppas på många plus i sept!

• Stokke

Jag har även ifrån den här cykeln börjat med en morgon drink.
    Citronjuice, bsbyspenat, gurka, kiwi, ingefära, hasselnötssmör, hampafrön, pressad lime.

Jag slutade med godis (min last är choklad).
    Inget mera småätande och godissuget måste bort. Än så länge är jag bara på dag 5 och känner mig piggare (inbillning).

• lnzmra

Hej!

Hoppar gärna med här, augusti var inte min månad..

Blev gravid i februari men på rul så upptäckte de hjärt fel hos lilla killen så jag och min sambo tog beslutet att avbryta graviditeten, var då i vecka 21..

Nu kör vi andra försöket se om kroppen vill denna gång.

BIM 9/9, 22 år, andra barnet, andra försöket.

• Zora

Augusti gick åt skogen.. Nu hoppas vi på september istället. Ska köra Äl-tester den här gången tänkte jag. Cb:s digitala. Får hoppas att vi får till det med dom. Kör annars temp. metoden och vi har enl den träffat Äl de senaste 2 gg men det har inte blitt nåt ändå. Vi har kört oskyddat ytterligare 2 mån, men då inte aktivt försökt pricka Äl, så jag kallar detta 3:e försöket (istället för 5:e).

Lägg gärna till mig i listan då jag sitter via telefonen. Sätter ett prel BIM datum så får vi se om det ändras vid Äl.

14/9 Zora, 36 år, 2:a barnet, 3:e försöker

• NILE90
    Stokke skrev 2014-08-16 08:37:43 följande:
    Jag har en hel hög med piller som jag tar varje morgon. Bidrottninggele Rosenrot x2 Folsyra Mitt valkvinna x2 Omega 3 x2 B vitamin E vitamin D vitamin Flourtabletter Har läst om att kroppen även behöver A vitamin, och C vitamin samt zink.

Du tror inte att så många olika tabletter kan ha negativ effekt på bebisverkstaden? Mitt Val innehåller ju det som behövs+lite till av alla vitaminer du skrivit så du är inte rädd att du överdoserar?
  • Bebben84

Jag har kört med CBs digitala ÄL-test men vill köra med stickor också vid sidan av för att få med stegring. Vilka är bäst enligt er som provat? Tycker mig läst att graviditetskollen har dom bästa. Åsikter? :)

• Zora

Jag har aldrig testat Äl stickor förut, men jag tänkte vara köra cb:s digitala. Är det bra att köra vanliga stickor parallellt också? Varför isåfall? Kanske borde köpa såna också för att verkligen maximera chansen.

När på dagen ska man göra testet förresten? Läste på cb:s hemsida att morgonen var bäst, men har läst i vissa trådar att man inte ska testa med mirgonurin, utan mitt på dagen. Någon som vet hur det fungerar?

• NILE90
    Bebben84 skrev 2014-08-16 09:56:17 följande:
    Jag har kört med CBs digitala ÄL-test men vill köra med stickor också vid sidan av för att få med stegring. Vilka är bäst enligt er som provat? Tycker mig läst att graviditetskollen har dom bästa. Åsikter? :)

Jag har bara kört med stickor från billiga-tester, fungerat utmärkt för mig. Testat en gång om dagen, oftast på eftermiddagarna när jag kommer från jobbet. Tydlig stegring varje månad. Köper oftast ett paket med 21 ÄL stickor och 5 graviditetstest för 235kr. Går åt kanske 8-9 ÄL stickor per månad, om inte cykeln är jättelång någon månad. :P
  • NILE90
    Zora skrev 2014-08-16 10:14:27 följande:
    Jag har aldrig testat Äl stickor förut, men jag tänkte vara köra cb:s digitala. Är det bra att köra vanliga stickor parallellt också? Varför isåfall? Kanske borde köpa såna också för att verkligen maximera chansen. När på dagen ska man göra testet förresten? Läste på cb:s hemsida att morgonen var bäst, men har läst i vissa trådar att man inte ska testa med mirgonurin, utan mitt på dagen. Någon som vet hur det fungerar?

Mellan 12-15 har jag läst är bäst. Brukar testa då på helger men på vardagar blir det först runt 18 efter jobbet. :)
Svar på tråden BIM September 2014