• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe

Åh nej, beklagar verkligen :( hoppas du lyckas bli gravid nu direkt efter och att lillen får stanna hela vägen.

mrshellstrom skrev 2014-08-17 18:47:05 följande:

Tillbaka igen efter ytterligare ett missfall den 8/8 i v5. Blödningen slutade för ett par dagar sedan och nu inväntar jag ägglossning.

Hoppas att efter en födsel, ett ma och nu ett missfall att vi kan få till ett syskon!

• Bebben84
    mrshellstrom skrev 2014-08-17 18:47:05 följande:

Tillbaka igen efter ytterligare ett missfall den 8/8 i v5. Blödningen slutade för ett par dagar sedan och nu inväntar jag ägglossning.

Hoppas att efter en födsel, ett ma och nu ett missfall att vi kan få till ett syskon!

Men nej :(
  • Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-08-17 18:23:06 följande:
    okej vad skönt att höra, tack :) vår son blev till efter första försöket så man börjar ju oroa sig när man nu är på fjärde försöket även om jag vet att det inte är lång tid men hade varit lättare om första barnet hade tagit längre tid för då hade man kanske inte gått och tänkt så mycket nu :)
    Min dotter blev också till på första försöket och vi är inne på tredje försöket nu så jag förstår precis vad du menar :). Jag har dock märkt att jag inte får ÄL-sekret så den 26:e ska jag träffa en gynekolog. Tror det ställer till lite :)
  • EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-08-17 19:27:30 följande:

Min dotter blev också till på första försöket och vi är inne på tredje försöket nu så jag förstår precis vad du menar :). Jag har dock märkt att jag inte får ÄL-sekret så den 26:e ska jag träffa en gynekolog. Tror det ställer till lite :)

Hoppas att det går bra den 26:e och att dom hittar vad som är fel om det är nått som är fel:) skriv gärna hur det gick sen:)
  • Stokke

Förra månaden var min cykel 26 dagar.
    Nu äter jag rosenrot och bidrottninggele undrar hur lång den blir nu?
    Dag 6 idag, min monitor kommer kanske be om en sticka i morgon. Funderar på att börja med CB äl test i morgon. För att inte missa äl. Tidigare cyklar har jag haft äl flytningar ca 4 dagar innan äl?! Varför då? Kan någon förklara?

• MiaIa90

Hur mycket sex är oki att ah runt äl för att inte spermierna ska bli få eller slöa?

• SecretlyMe

För att spermierna ska ha lättare för att simma dit de ska :) Spermierna kan leva upp till tre dygn har jag läst, i sällsynta fall en vecka. Så flytningarna gör det gynnsamt för spermierna att simma lättare både före, under och en-två dagar efter ägglossning.

Stokke skrev 2014-08-17 22:01:51 följande:

Förra månaden var min cykel 26 dagar.

Nu äter jag rosenrot och bidrottninggele undrar hur lång den blir nu?

Dag 6 idag, min monitor kommer kanske be om en sticka i morgon. Funderar på att börja med CB äl test i morgon. För att inte missa äl. Tidigare cyklar har jag haft äl flytningar ca 4 dagar innan äl?! Varför då? Kan någon förklara?

• Stokke

Men jag har inte äl flyningar hela tiden, utan bara ett par dagar innan äl.

• SecretlyMe

Det var ju det jag menade? Sa inte att det var hela tiden för det brukar det normalt inte vara. Några dagar innan äl har man flytningar. 1177.se skriver väldigt bra gällande det där, kolla där.

Stokke skrev 2014-08-17 22:41:41 följande:

Men jag har inte äl flyningar hela tiden, utan bara ett par dagar innan äl.

Svar på tråden BIM September 2014