• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-18 09:17:51 följande:

Jag tror jag har kort lutealfas men vet inte hur kort. Jag har redan räknat på en cykel på 30 dagar vilket är det "mesta" jag har. Så bim förskjuts inte :) jag vet bara inte hur lång min lutealfas är ännu, första gången med äl-tester :)

Okej :) Svårt det där med alla dagar man ska ha koll på.   
  • SRMmamma87
    SRMmamma87 skrev 2014-08-17 11:37:19 följande:
    Såg det också nu i efterhand. Då kör vi på här utan att puffa då

Dag 12 i min cykel idag. Tror jag har haft ÄL mellan dag 17-20 tidigare månader. Enligt SMEP ska man börja ha sex varannan dag från och med dag 8, men antar att det är beräknat på att man skulle ha ÄL dag 14 (alltså sex dagar innan beräknad ÄL). Så vi har förskjutit det några dagar. Om allt klaffar så kommer vi då ha sex den 17 (idag), 19, 21, 23, 24, 25 och 27. Önska oss lycka till. 
    Blev inget sexande igår av diverse anledningar. Har fortfarande krämiga flytningar, inte vattniga eller brobyggande, så vet inte om det ens är "värt det". Meh... mycket stress i andra delar av livet just nu också. Känner mig så negativ Rynkar på näsan 
  • Fjällsippa
    ellyangel skrev 2014-08-18 09:57:37 följande:

Canesten ska gå bra att använda. De sa min BM iaf. Hellre canesten än pevaryl men båda är ok eller vad man nu kan säga.

Oh tack för svar! Vet du om det spelar någon roll om man använder vagitorier, kräm eller piller?
  • SecretlyMe

Oh ja. Men glad att jag ältestade, annars hade jag trott äl varit i lördags (vid en cykel på 28) eller idag (vid en cykel på 30). Jag hoppas vi hinner köra även idag, annars är det nog kört :(

NILE90 skrev 2014-08-18 10:48:28 följande:

Okej :) Svårt det där med alla dagar man ska ha koll på.   

• ellyangel
    Fjällsippa skrev 2014-08-18 12:24:53 följande:
    Oh tack för svar! Vet du om det spelar någon roll om man använder vagitorier, kräm eller piller?
    Det spelar ingen som helst roll. Man skulle ta det man var bekväm att använda.
    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Bebben84

Ni som fått er mens tidigare än beräknat, kom nästkommande ÄL också tidigare gör er?

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-18 12:57:31 följande:

Oh ja. Men glad att jag ältestade, annars hade jag trott äl varit i lördags (vid en cykel på 28) eller idag (vid en cykel på 30). Jag hoppas vi hinner köra även idag, annars är det nog kört :(

Jaa det underlättar så med ÄL-tester så man vet svart på vitt när ÄL är/har varit och när mensen borde komma. Det är inte alls kört om ni inte hinner idag, finns många som bara haft sex typ 5 dagar innan ÄL och ändå blivit gravid. Så ge inte upp hoppet! :) 

Vi ska nog försöka köra någon variant av SMEP den här månaden, dvs sex varannan dag fram till ÄL och sen 3 dagar på rad och sen varannan tills mensen kommer. :)

• NILE90
    Bebben84 skrev 2014-08-18 13:16:06 följande:

Ni som fått er mens tidigare än beräknat, kom nästkommande ÄL också tidigare gör er?

Nej, jag hade så i våras och då kom ÄL när den borde komma, dvs runt dag 14-15. 
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-18 12:15:35 följande:
    Blev inget sexande igår av diverse anledningar. Har fortfarande krämiga flytningar, inte vattniga eller brobyggande, så vet inte om det ens är "värt det". Meh... mycket stress i andra delar av livet just nu också. Känner mig så negativ Rynkar på näsan 
    Jag brukar inte få brobyggande flytningar jag heller, nu på sistone har jag också känt att det inte ens är värt det när man inte har de typiska ÄL-flytningarna. Men vi kör på ändå. 

Ge inte upp hoppet! :) 
  • fruannie

Inget positivt äl test idag heller vilket jag tyckte var konstigt.

Men gick tillbaka o kolla p-trackern och kom ju ihåg att mensen faktist inte kom igång ordentligt förens natten mellan tisdag och onsdag innan var det bara ljusa rosa flytningar från måndag kvällen som jag hade skrivit att mensen började. När jag nu ändrade mensens första dag förra månaden då den verkligen satte igång ordentligt så beräknar den nu ÄL först på onsdag ju. Så det kanske inte är så konstigt. Eller?

Svar på tråden BIM September 2014