• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Bebben84
    Mandy1 skrev 2014-08-18 21:07:00 följande:

Jag har inte haft några älflytningar. Hade det innan jag började äta p-piller med inte haft det sen jag slutade. Har köpt bisolvon och tänkt att testa det den här cykeln. Får se om det händer något.

Samma här! Jag ska också köra bisolvon denna månad. Från och med när ska du börja med dom?
  • Mandy1
    Bebben84 skrev 2014-08-18 21:32:08 följande:
    Samma här! Jag ska också köra bisolvon denna månad. Från och med när ska du börja med dom?
    Jag googlar runt och försöker komma på det. Svårt att hitta bra info tycker jag och när man ska sluta ta bisolvon...

Min mens har precis slutat och jag borde ha äl i början av nästa vecka så tänkte att jag börjar i helgen. Köpte tabletter. Hur ska du göra?
  • MiaIa90

Finns de någon mer här inne som har fått som mensvärk vid äl? 
    Jag har de denna gången och är obehagligt enligt appen ska ajg ha äl idag men inte sexat på idag men fredag lördag och i går se om sambon orkar i morgon haha:).

• SecretlyMe

Ja, jag. Kände av äl väldigt tydligt denna gång.

MiaIa90 skrev 2014-08-18 22:06:14 följande:

Finns de någon mer här inne som har fått som mensvärk vid äl? 

Jag har de denna gången och är obehagligt enligt appen ska ajg ha äl idag men inte sexat på idag men fredag lördag och i går se om sambon orkar i morgon haha:).

• Dakine

Jag var till en privatklinik i fredags, eftersom vi har försökt med barn nr 2 i över ett år får vi ingen hjälp via landstinget (när vi har barn sedan förr). Där konstaterade dem att jag hade jätte många ägg (men att de mest troligen inte är mogna när det lossnar) eftersom ägglossningstester visat att jag har ägglossning. Alla blodprover osv ser bra ut, men de sa ändå att det var typ PCOS. 

När jag var där kände jag inte vidare något direkt, utan de sa att jag skulle försöka gå ner några kg i vikt och om det inte hänt något innan Januari 2015 skulle de skriva ut pergotime till mig. 

Idag, 3 dagar efter besöket känner jag mig förvirrad, ledsen och rädd. Tänk om jag aldrig mer kan få barn? Var vårt första bara ren tur? Är det liksom lönlöst att ens försöka? kan PCOS försvinna helt? Ngn annan som har? Jag känner mig helt nere... 

• MiaIa90
    SecretlyMe skrev 2014-08-18 22:39:15 följande:
    Ja, jag. Kände av äl väldigt tydligt denna gång.
    Hoppas de kan ta sig när amn känner av de startk
  • SecretlyMe

Hoppas jag med! :)

MiaIa90 skrev 2014-08-18 23:02:07 följande:

Hoppas de kan ta sig när amn känner av de startk

• SecretlyMe

Jag är jämt orolig för att hamna i den situation du är i, och jag är så ledsen att du ska behöva uppleva detta :( ta en sak i taget nu. Börja med vikten, ha bebis som motivation. Sen får du tackla allt eftersom det kommer. Styrkekramar!

Dakine skrev 2014-08-18 22:59:27 följande:

Jag var till en privatklinik i fredags, eftersom vi har försökt med barn nr 2 i över ett år får vi ingen hjälp via landstinget (när vi har barn sedan förr). Där konstaterade dem att jag hade jätte många ägg (men att de mest troligen inte är mogna när det lossnar) eftersom ägglossningstester visat att jag har ägglossning. Alla blodprover osv ser bra ut, men de sa ändå att det var typ PCOS. 

När jag var där kände jag inte vidare något direkt, utan de sa att jag skulle försöka gå ner några kg i vikt och om det inte hänt något innan Januari 2015 skulle de skriva ut pergotime till mig. 

Idag, 3 dagar efter besöket känner jag mig förvirrad, ledsen och rädd. Tänk om jag aldrig mer kan få barn? Var vårt första bara ren tur? Är det liksom lönlöst att ens försöka? kan PCOS försvinna helt? Ngn annan som har? Jag känner mig helt nere... 

• Alvolina
    Dakine skrev 2014-08-18 22:59:27 följande:

Så tråkigt:/ förstår verkligen din känsla då vi har försökt ett år nu också på vårt andra barn. Självklart kommer ni få fler barn, fortsätt kämpa! Det är inte långt kvar tills årsskiftet och då får ni ju åtminstone hjälp. Jag ska också återkomma i januari om inget har hänt. Har dock inte varit på någon utredning då vi åtminstone fick ett missfall i januari.

Denna månaden kände jag bara att nu ger jag upp. Får inse att det tar tid, kanske dröjer det ytterligare ett år. Men någonstans känns det självklart att vi ska få fler barn så det lilla hoppet lever jag på. Det är rätt underbart att få vara enbarnsmamma ibland också :) hur gammal är din första?
  • NILE90
    Mandy1 skrev 2014-08-18 21:57:19 följande:
    Jag googlar runt och försöker komma på det. Svårt att hitta bra info tycker jag och när man ska sluta ta bisolvon... Min mens har precis slutat och jag borde ha äl i början av nästa vecka så tänkte att jag börjar i helgen. Köpte tabletter. Hur ska du göra?

Det är andra gången jag äter bisolvon nu. Jag börjar på mensens första dag, 1 tablett 3 gånger om dagen, och slutar när jag fått positivt ÄL-test. Andra säger att det räcker att äta tre dagar innan ÄL men jag kör hela cykeln, och i morse märkte jag skillnad, börjar äntligen bli lite blötare där nere och ÄL är om 2-3 dagar. Man ska inte äta dom efter ÄL eftersom dom är slemlösande och ägget fäster inte lika bra då, typ något sånt.
Svar på tråden BIM September 2014