• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    NILE90 skrev 2014-08-19 17:05:22 följande:

Ursäkta om jag är lite för ingående nu, men aldrig hade jag trott att man kunde bli så lycklig av att känna att det rinner till där nere! Har ÄL i dagarna och aldrig känt några ökade flytningar eller ändrad konsistens på dom förrän nu. Tror nog det är bisolvonet som gör susen nu!

Grattis till önskad effekt! Klart man blir glad när man känner att kroppen fungerar som den ska
  • josephiine
    SecretlyMe skrev 2014-08-08 09:09:38 följande:

Okej! :) vi är uppe i norrland haha, Sundsvall :) Fast jag har min lägenhet i Hudiksvall just nu då jag har mitt jobb här. Tillfällig anställning som vikarie. Vi letar bostadsrätt nu så när det är fixat flyttar jag upp och börjar leta jobb :)

Jag är också från Sundsvall, kul att ha någon från sin egen stad här :)
  • josephiine

Kan någon lägga till mig i listan? Beräknas ha ägglossning på torsdag så utifrån det har jag BIM 4/9, är 24år, 1:a barnet, 2:a försöket.

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-19 17:05:22 följande:

Ursäkta om jag är lite för ingående nu, men aldrig hade jag trott att man kunde bli så lycklig av att känna att det rinner till där nere! Har ÄL i dagarna och aldrig känt några ökade flytningar eller ändrad konsistens på dom förrän nu. Tror nog det är bisolvonet som gör susen nu!

Åh spännande! Hoppas det funkar för mig med :)
  • Bebben84
    JOLI skrev 2014-08-19 16:51:37 följande:
    Ifall jag nu inte är gravid så ska vi dra ner på sexet lite. Vi har haft enorm sexlust de senaste månaderna, så det har blivit i stort sett varje dag. Så nu ska vi köra på varannan. Men, FORTFARANDE INGEN MENS :)
    Ja vi har också det, speciellt när min dotter är hos sin pappa :)

Men läser på många sidor att varannan dag ska vara bättre så vi fortsätter nog på det :)

Ooh så spännande! Hoppas mensen fortsätter att utebli :D
  • SecretlyMe

Bor inte där permanent än, är för tillfället en Hälsing :) kul att hitta nån nära! :)

josephiine skrev 2014-08-19 17:28:35 följande:

Jag är också från Sundsvall, kul att ha någon från sin egen stad här :)

• PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-08-19 16:45:04 följande:

Välkomna alla nya i tråden :)

Hur tänker ni alla med sexet? Har ni det varje dag kring ÄL eller varannan dag för att få fler och kvickare spermier? Vi har provat båda metoderna nu och vet inte riktigt vilken av dom som vi ska fortsätta med :)

Vi har bara gjort 1 försök änsålänge, men jag tycker det skulle kännas påtvingat att ha varje dag. Vi körde varannan och kommer nog fortsätta med det. Visst det blir också lite planerat men funkar bättre för oss.
  • Kronan84
    Bebben84 skrev 2014-08-19 16:45:04 följande:

Välkomna alla nya i tråden :)

Hur tänker ni alla med sexet? Har ni det varje dag kring ÄL eller varannan dag för att få fler och kvickare spermier? Vi har provat båda metoderna nu och vet inte riktigt vilken av dom som vi ska fortsätta med :)

Vi tänker nog varannan dag typ. Sen lite beroende på hur sugen man är kan det ju bli varje dag ibland. Vet inte riktigt vad som är bäst egentligen, spermierna överlever ju några dagar och om de dessutom mår bra (blir fler och snabbare) med varannan dag så borde ju det räcka.. Men man kanske ökar på sina chanser om man ligger oftare vad vet jag :)
  • carolinheiner
    Bebben84 skrev 2014-08-17 18:15:09 följande:
    Välkommen! :)

Jag gjorde konisering i mars i år och pratat med flera läkare som sagt att det absolut inte ska påverka chanserna att bli gravid. Däremot kan man riskera att föda tidigare pga att tappen är kortare. Men vi som gjort det ingreppet får gå på extra koll. Min vän som också genomgått samma sak blev gravid snabbt och hade inga komplikationer. Så det är inget vi ska oroa oss över :)
    Hoppar in.. Stå på er ang extra kontroller

Efter konisering!!! Ja gjorde konisering var gravid fick inga extra kontroller utan dom vifta bort de å vips så låg vi på förlossningen i v 22+2.. Tyvärr inget vi kan göra utan naturen får ha sin gång.. Å v 22+5 föddes han å dog.. Blir så arg när dom säger en sak å gör en annan! Stå på er tjejer!!
  • josephiine
    SecretlyMe skrev 2014-08-19 17:47:49 följande:

Bor inte där permanent än, är för tillfället en Hälsing :) kul att hitta nån nära! :)

Jaha, okej :) ja de är det! :)
Svar på tråden BIM September 2014