• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • MiaIa90

Fy hatar att man blir så sötsugen runt äl och bim.
    Har inget gott hemma så döm som jag var så gick jag in på datan och letade efter någe att baka och hittade mugg kaka satan vad gott de var åt en i går och en i dag men den är mättande. 
    Vill bara bim ska komma så man kan se om man kan ah blivit gravid eller ej.

• NILE90
    Bebben84 skrev 2014-08-19 20:00:13 följande:
    Hur länge åt du dom innan du fick effekt?

Det här är andra månaden jag ätit dom, men då äter jag ju bara mellan mens och ÄL. Dag 13 idag, får nog positivt ÄL test i morgon så då slutar jag äta dom. :)
  • Fjällsippa
    Stokke skrev 2014-08-19 21:08:54 följande:

Någon som har erfarenhet ca antibiotika och äl? Försämrar det fertiliteten?

Stackare! Själv har jag fått svamp?! Jag fick uvi för några månader sen och gick till hälsocentralen och sa som det var. Så jag fick en antibiotika som skulle vara ok om man är gravid eller försöker bli gravid. Minns inte nu vad den heter, men ring hälsocentralen eller fråga på Apoteket.
  • Fjällsippa
    MiaIa90 skrev 2014-08-19 21:20:48 följande:

Fy hatar att man blir så sötsugen runt äl och bim.

Har inget gott hemma så döm som jag var så gick jag in på datan och letade efter någe att baka och hittade mugg kaka satan vad gott de var åt en i går och en i dag men den är mättande. 

Vill bara bim ska komma så man kan se om man kan ah blivit gravid eller ej.

Håller med dig! :) blir nyfiken, vad är mugg-kaka??
  • Elsa83

Hej allihop! Jag har BIM i augusti men känner inget ännu så jag lär väl titta in här snart. Men har följt lite av era samtal, Ja precis som många här inne undrade hur ofta man bör ha sex vid ägglossning. Med tanke på spermiernas kvalitet. Fann denna intressanta studie, och uppmuntrar nu min man att mysa med sig själv varje dag de gånger vi inte har sex ;)

mobil.dn.se/nyheter/vetenskap/sex-varje-dag-ger-battre-spermier/

Sen hittade jag även detta test som verkar vara bra att köpa så man vet att allt står rätt till med spermierna ;) www.apotea.se/clearblue-fertilitetsspermatest-1st

• Stokke

Jag sa att vi försökte få barn, att jag var på dag 8 i min cykel. Jag fick en sort som heter pronaxen. Den ska vara ok om man är gravid.

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-19 21:31:13 följande:

Det här är andra månaden jag ätit dom, men då äter jag ju bara mellan mens och ÄL. Dag 13 idag, får nog positivt ÄL test i morgon så då slutar jag äta dom. :)
    Oki tack :)
  • JOLI
    Bebben84 skrev 2014-08-19 17:46:29 följande:
    Ja vi har också det, speciellt när min dotter är hos sin pappa :)

Men läser på många sidor att varannan dag ska vara bättre så vi fortsätter nog på det :)

Ooh så spännande! Hoppas mensen fortsätter att utebli :D
    Ännu ingen mens, och pappsen kläckte ikväll att jag ska bli storasyster igen! Haha skum känsla, ett litet sladdissyskon samtidigt som jag blir mamma kanske. Plussar jag imorgon så innebär det att vi kommer ha cirka tre veckors mellanrum mellan bebisarna, haha... Galet glad över nyheten och håller nu tummarna för mig! 
  • Bebben84
    Elsa83 skrev 2014-08-19 21:34:15 följande:

Hej allihop! Jag har BIM i augusti men känner inget ännu så jag lär väl titta in här snart. Men har följt lite av era samtal, Ja precis som många här inne undrade hur ofta man bör ha sex vid ägglossning. Med tanke på spermiernas kvalitet. Fann denna intressanta studie, och uppmuntrar nu min man att mysa med sig själv varje dag de gånger vi inte har sex ;)

Sen hittade jag även detta test som verkar vara bra att köpa så man vet att allt står rätt till med spermierna ;) www.apotea.se/clearblue-fertilitetsspermatest-1st

Vi har gjort det hemmatestet :). Men den visar bara antal, inte hur pigga simmare man har :/
  • Bebben84
    Elsa83 skrev 2014-08-19 21:34:15 följande:

Men den artikeln pratade om att inte få skadade spermier. Den tog också upp att man får färre spermier. Tusan vad förvirrad man blir av allt detta :P

Tycker mig läsa överallt annars att man ska sexa varannan dag för att få fler och kvickare simmare :)
Svar på tråden BIM September 2014