• Elsa83

BIM September 2014

Hej allihop! Jag har BIM i augusti men känner inget ännu så jag lär väl titta in här snart. Men har följt lite av era samtal, Ja precis som många här inne undrade hur ofta man bör ha sex vid ägglossning. Med tanke på spermiernas kvalitet. Fann denna intressanta studie, och uppmuntrar nu min man att mysa med sig själv varje dag de gånger vi inte har sex ;)

mobil.dn.se/nyheter/vetenskap/sex-varje-dag-ger-battre-spermier/

Sen hittade jag även detta test som verkar vara bra att köpa så man vet att allt står rätt till med spermierna ;) www.apotea.se/clearblue-fertilitetsspermatest-1st

• Elsa83

Attans då bebben84 men det kanske kan vara intressant det oxå? Jag har tillgång till mikroskop, tror ni man kan själv se hur pigga de där små ynglen är? ;)

• Elsa83

Ja färre men mycket mer aktiva och det är ju inte antalet som avgör utan att en orkar komma hela vägen fram ;)

Så tolkar jag det och är ju en seriös undersökning. Så här hemma ligger mannen i! Haha

• Elsa83

Ja färre men mycket mer aktiva och det är ju inte antalet som avgör utan att en orkar komma hela vägen fram ;)

Så tolkar jag det och är ju en seriös undersökning. Så här hemma ligger mannen i! Haha

• Elsa83
    NILE90 skrev 2014-08-21 11:23:43 följande:

Jaa du ska ju egentligen börja ha sex på dag 8, och sen varannan dag tills du får positivt på ÄL-testet, då sexar ni på den positiva dagen och kommande 2 dagar, och sen hoppa över en dag och sen sex igen. 

Men då kan det ju hända, som för oss, att vi får sexa 4 dagar på rad. Men vad gör det? Man tackar ju aldrig nej till lite mys. 

Varför ska man ha sex så många gånger efter ägglossningen? Ägget lever ju bara i ca ett dygn. Vad har jag missat?! :)
  • Elsa83

Bisolvon

Ser att många rekommenderar detta här och på andra ställen. Blev själv intresserad och sökte därför på Fass.se

Följande står: Graviditet och amning

Om du är gravid eller ammar, tror att du kan vara gravid eller planerar att skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel.

Bromhexin passerar över till fostret, men inga ogynnsamma effekter har påvisats. Man bör dock bara använda Bisolvon under graviditeten om det är nödvändigt. Detta gäller speciellt under de första tre månaderna av graviditeten.

Bromhexin går över i modersmjölk och bör därför undvikas under amning.

Låter inte helt ofarligt.

• Elsa83

Jaha då förstår jag! :)

Bebben84 skrev 2014-08-23 21:36:48 följande:

Men man äter det bara fram till ÄL så det hinner inte tas upp av det eventuella fostret :)

• Elsa83

Vi fick samma resultat, men det står att ett streck är positiv oavsett hur svagt :) så det litar vi på

NILE90 skrev 2014-09-11 19:53:57 följande:

Vi gjorde precis ett spermatest men mannen kan liksom inte förstå att det faktiskt är positivt. Så ni som också gjort spermatest, vad är ert utlåtande? :)

• Elsa83

Hej har följt dessa härliga trådar och människor i två månader. Så spännande att få veta hur det går för alla! Jag har haft min ägglossning och har troligtvis BIM om en vecka 19/9, detta är vårt andra försök och jag är 30års. Skulle någon vilja lägga till mig på listan?

Haft sådan rysligt hormonsvägning det senaste dygnet, ruskigt irriterad på det mesta. Känner inte riktigt igen det. Kan det ha något med en eventuell graviditet att göra tror ni?

• Elsa83

Nej aldrig såhär i ett helt dygn! Vi får se, time will tell :)

Men ni som har fått plus, hur kände ni er?

SecretlyMe skrev 2014-09-12 18:43:20 följande:

Hej! :) välkommen hit.

Är humörsvängningar något du inte brukar ha? Vilket fall som helst hoppas jag det beror på en graviditet! :) symtom får man ju pga hormonet hcg, men ibland beror det på pms.

Lycka till! :D

• Elsa83

Vet inte

Men oroade mig inte för det

Läste en stor undersökning som visar att om mannen kommer varje dag så blir spermierna piggare (dock färre men friskare) och min man är som en tonåring så han bör väl inte ha så många men tillräckligt.

Vickylee skrev 2014-09-12 18:23:53 följande:

Åh tror du det? Vad roligt att höra, då vågar man kanske hoppas lite :)

• Elsa83

Då skriver jag igen ;)

30års, andra försöket, BIM 19/9 (tror jag)

Någon som har tid att lägga till mig?

• Elsa83

Vad tror ni om detta? 
    BIM -5, strecket är rosa/lila. 
    Spök eller vågar man hoppas? 
  • Elsa83

Ni är ju för söta som svarar så snabbt!!! Tror ni verkligen det?! 
    Vågar inte hoppas... Har ju även läst om er här som fått positivt men sen fått missfall kort efter... 
    Pojkvännen har iallafall läst på allt om vad jag får och inte får äta :) Och nu är det han som får tömma kattlådan ;) 

• Elsa83

Tack än en gång för alla ni som gratulerat! Men det känns inte på riktigt ännu...

Har inga fler stickor hemma att testa med. Någon av er som testat med ägglossningsstickor? 

• Elsa83

Helt otrolig här, testade med ägglossningstest nu (alltså inte morgon urin och du var bara någon timme sen jag gick på toa - så dumt jag vet)

Fick ett streck men svagare än kontrollstrecket.

Vad tror ni? Eller ska jag bara strunta i det?

• Elsa83

Nej alltså inte för att testa ägglossning utav grav. Fick ett plus imorse på ett gravtest. Någon av er som testat graviditet med ägglossningstest?

Peeernilla skrev 2014-09-14 16:49:12 följande:

Strecket ska väl vara minst lika starkt som kontroll strecket?

• Elsa83

Å jag förstår dig men du kommer vara saknad, du sprider alltid sån positiv energi! Hoppas vi får höras igen!

Tack för era svar emmak1 och fiiaa!

Bebben84 skrev 2014-09-14 17:24:03 följande:

Jag har bestämt mig för att lämna fl i några veckor då det påverkar mig negativt med all oro osv. Men jag kommer tillbaka till v12 :). Önskar et alla STORT lycka till i bebisverkstaden och hoppad se massa plus när jag är tillbaka :).

NILE90, secretlyMe och Pyret- håller mina tummar lite extra för er <3. Ni får gärna lägga till mig på Fb så kan vi hålla kontakten där på mail :). Nayra Lindgren heter jag där.

Kram på er alla <3

• Elsa83

Jag vågar verkligen inte tro på det, eller jag kan inte det :(

Återkommer med nya test imorgon ;)

Det vackraste skrev 2014-09-14 17:45:44 följande:

Du fick ji ett tydligt pos :) så du är ju gravid. ;)

Svar på tråden BIM September 2014