• Dakine

BIM September 2014

Hej! 

Hoppar inte här. Bim 5/9. Andra barnet, 13:e försöket. 

Nästa vecka ska jag till en privatklinik och undersökas med mannen ordentligt! 
    Vi hoppas vi får pergotime. 

Har varit på gyn i min hemstad och de säger allt ser bra ut. Däremot kan de inte hjälpa oss vidare eftersom vi redan har ett barn. Han fyller 4 år nu och jag tänkte inte alls ha så långt mellan barnen :( 

• Dakine

Jag var till en privatklinik i fredags, eftersom vi har försökt med barn nr 2 i över ett år får vi ingen hjälp via landstinget (när vi har barn sedan förr). Där konstaterade dem att jag hade jätte många ägg (men att de mest troligen inte är mogna när det lossnar) eftersom ägglossningstester visat att jag har ägglossning. Alla blodprover osv ser bra ut, men de sa ändå att det var typ PCOS. 

När jag var där kände jag inte vidare något direkt, utan de sa att jag skulle försöka gå ner några kg i vikt och om det inte hänt något innan Januari 2015 skulle de skriva ut pergotime till mig. 

Idag, 3 dagar efter besöket känner jag mig förvirrad, ledsen och rädd. Tänk om jag aldrig mer kan få barn? Var vårt första bara ren tur? Är det liksom lönlöst att ens försöka? kan PCOS försvinna helt? Ngn annan som har? Jag känner mig helt nere... 

• Dakine
    Zora skrev 2014-08-19 09:08:47 följande:

Det där med att inte få hjälp om man inte lyckas med barn nr 2 är en av mina farhågor. Man får alltså ingen hjälp om man har barn sedan tidigare? Vi har ett barn sedan tidigare som kom till helt oplanerat, så vi vet ju egentligen inte om vi har svårt att få barn. Jag är 36 och känner att tiden flyger iväg för oss, visst, vi är bara inne på vårt 3:e riktiga försök den här månaden, men vi har vid de två föregående försöken träffat Äl ganska bra, särskilt senaste gången även om vi inte hade sex så många gånger då..

Jag får ganska ont när jag har äl och har börjat inbilla mig att det är något fel. Fick så efter första barnet kom och först tyckte jag att det var bra för då kände jag ju verkligen när jag hade äl och i kombination med temp metoden så tänkte jag väl att det skulle gå ganska så fort. Nu börjar jag inbilla mig att mina ägg kanske inte mognar ordentligt och att det bara är äggblåsor med omogna ägg som spricker och gör ont, eller att kejsarsnittet jag var tvungen att gå igenom kan ha ställt till något. Man funderar mycket känner jag...

Nej här får man inte det eftersom man har ett barn sedan tidigare, så får man söka privat. Blir så himla dyrt allting! 

Jag har också ont vid ägglossning... 
    Min gynekolog frågade om jag gjort kejsarsnitt osv, men det har jag inte. 
    Borde ju inte påverka hursom tänker jag! 

• Dakine
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 05:57:48 följande:

Herregud....???? 17e gången gillt????

Vilken lycka! Stort grattis. Själv är jag på försök nr 14, så detta ger mig absolut hopp! :D 
  • Dakine
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 09:33:08 följande:
    Ja, man tror verkligen att det är kört och så händer det... Håller tummarna för dig! Bra att du får hopp Hjärta

Tack ni andra också :) Ska köpa clerablue veckoindikator idag och ta imorgon, blir lite mer definitivt tänker jag...
    Ja, verkligen ... Har PCOS, så får väl se när jag får hjälp med medicinering! 
Svar på tråden BIM September 2014