• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • in the making

Tråkigt AnnC!

Okej hoppas du får komma snart och få ordning på hormonerna om det är de son strular Bittersweet.

Ego: äl har passerat och vi har gjort det vi kunnat, bim borde bli kring den14e oktober.

En fråga bara: Om äl-testerna var negativt, superstarkt, starkt och sedan negativt dag fyra borde väl äl ha varit över fjärde dagen eller??

• Bittersweet2012

In the making om jag förstått rätt så får man starkare streck 24-48 timmar innan ÄL o under själva ÄL. Dagen efter ÄL är strecken inte lika tydlig. Jag får tydligare streck dag 11 och lika starka dag 12 och 13 ovh sen svagare dag 14. Så enligt min "teori" har jag ÄL dag 13. Låter det rimligt eller är jag helt ute o cyklar?

• AnnC

När man tempar är det ju tempen som bekräftar när äl har skett, och för mig har det varit olika. T ex kan det vara positivt två dagar men äl var första dagen. Eller så kan det vara positivt bara en dag och äl är dagen efter. Så man ska alltid räkna med första positiva test, sen släpper det 12-48 timmar efter det.

• AnnC

Tar tempen varje morgon innan jag går upp ur sängen. Man ska ta den ungefär samma tid varje morgon
    Tempen blir högre direkt efter ägget släppt, det är pga progesteronet som börjat tillverkas då!

Ja nu jäklar oktober. Jag har så korta cykler att jag nog hinner med ett bim i oktober också :P

• SaJoH

Här är en till som hänger på. En son född i juli 2012, nu vill vi ha ett tillbarn. tre försök, tre neg. svar. vi hoppas på oktober! hur gamla är ni förresten? själv är jag 33 år. kram!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)