• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012

Missciss: jag vet inte va man gör fel... Vi hade sex 2 dagar innan positivt ÄL-test och både dagar m positivt test. Trodde att vi skulle pricka det, men verkar inte så. På bim -4 idag och har molvärk o bruna flyttningar, så nu väntar jag bara på mensen.

• KnytetsMamma
    Tassiemon skrev 2014-09-24 20:21:22 följande:
    Knytetsmamma: Du har säkert skrivit det någonstans men eftersom alla har olika lång lutealfas så blir jag nyfiken hur många dagar efter ÄL som du fick ditt första positiva, snarare än hur många dagar det är kvar till BIM.
    Jag vet inte men jag tror jag har 14 dagar lutealfas. Hade ägglossning onsdag den 10 eller torsdag den 11 september och testade i söndags den 21/9, dvs på äl+10 eller äl+11 men då var det väldigt svagt:
    söndag 21/9:

• KnytetsMamma
    WillhiamsMamma skrev 2014-09-24 20:25:41 följande:
    Vi är i vecka 5. Har bf 27/5 smile1.gif Du? smile1.gif
    Jag är i vecka 4, har bf 3-4 juni. Gravid
  • Missciss

Ja, har ju oxå läst att vid carje ägglossning är det ju ändå bara typ 40% chans att bli gravid (fast jag fattar inte vaaarför, vad är det sominte går??). Så vet ju att även om man gör allt rätt så är det ju inte säkert att det blir. Är ju dock omringad av människor i mitt liv som blir gravida av att bara ha 6 en gång, så statistiken stämmer inte på dem jag känner iaf..

Vår "strategi" kommer nog oxå att vara sex var 2-3 dag hela månaden å sen efter positivt utslag förhoppningsvis varje dag några dagar (om möjlighet finns).

Hur kommer det sig att ni inte kan ha 6 så ofta tassimon? Är det pga resor?

• Missciss

Bittersweet: jag fick också blodflytningar på bim -4 men mensen kom inte igång förrens på rikriga bim. Knäppt, å jag skyller på bidrottninggelen!! Som jag fortsätter äta denna månad oxå. Någon mer?

• Missciss

Och jag är oxå nyfikenpå er gravida, hur många dagar efter ägglossningen ni fick positivt på gravtestet!!!

• AnnC

Kolla filmen jag nämnde ovan!

Den visar spermiernas resa och vad som händer i kroppen.

Båda mina graviditeter har jag plussat äl+10.

• Missciss

Ja tack för tipset AnnC, tittar just nu :)

• WillhiamsMamma

Vi hade ju gett upp hoppet så jag slutade ha koll så jag vet inte vilken dag jag hade äl faktiskt , men vi hade sex den 3/9 och jag fick plus den 20/9 Om det hjälper ngt :)

• KnytetsMamma

Jag fick positivt på äl+10 eller äl +11, vet inte exakt när äl var, 10 eller 11 september.

Missciss skrev 2014-09-24 21:22:52 följande:
    Och jag är oxå nyfikenpå er gravida, hur många dagar efter ägglossningen ni fick positivt på gravtestet!!!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)