• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • SaJoH

Tack!

Är det bara jag som är såhär gammal (33)?? Flört

Vi brukar inte heller lämna 2-åringen ofta over natten, men det är alltid hos farmor&farfar och de känner varandra väl och han trivs jättebra hos dem. I November blir det en hel helg, första gången, faktiskt!

• KnytetsMamma
    SaJoH skrev 2014-10-06 08:52:42 följande:

Tack!

Är det bara jag som är såhär gammal (33)?? Flört

Vi brukar inte heller lämna 2-åringen ofta over natten, men det är alltid hos farmor&farfar och de känner varandra väl och han trivs jättebra hos dem. I November blir det en hel helg, första gången, faktiskt!

Jag är 34 Flört
  • WillhiamsMamma

Hej tjejer. Måste dela med mig att jag just varit och sett vår lilla böna. V.6+1 enligt mätningen och ett tickande litet hjärta. Vilken lycka!

• AnnC

Jag är också 33 o gammal

Härligt o få se ett tickande hjärta willhiamsmamma. Hur mår du då?

Hoppas på fler tickande hjärtan här snart! Blir tokig, känns som man inte kan gå vidare i livet. Måste det lyckas denna månaden...

• WillhiamsMamma

Jag mår väldigt illa, kräks varje morgon och kväll, är trött och nästan svimmfärdig för det mesta just nu faktiskt. Men det är det såklart värt. Nu vågar man verkligen tro att det kommer en liten till våren när man sett lilla hjärtat. fantastiskt!

• KnytetsMamma
    WillhiamsMamma skrev 2014-10-06 09:26:04 följande:
    Hej tjejer. Måste dela med mig att jag just varit och sett vår lilla böna. V.6+1 enligt mätningen och ett tickande litet hjärta. Vilken lycka!
    Åh. vad härligt. Längtar efter mitt vul som jag förhoppningsvis får om ca 2 veckor.
  • Xarxia

Precis som någon annan här skrev så har vi inte heller familj i närheten så det blir barnvakt ytterst sällan. Närmst är mina föräldrar och de bor ca 60 mil bort. Vår dotter spenderade en vecka själv hos mina föräldrar i somras. Av olika anledningar hade jag bara två veckor semester och min man hade ingen alls och även om det var fruktansvärt jobbigt att vara ifrån min dotter i en vecka vet jag att hon hade det så mkt bättre där med stor trädgård, fem min ner till strand och hav och 100% uppmärksamhet av mormor och morfar än att behöva spendera den veckan på förskolan medan vi ändå jobbade.

Både jag och min man är 28 och vi väntar nu på att min mens ska komma igång igen så vi kan börja försöka på nytt!!

• SaJoH
    AnnC skrev 2014-10-06 09:32:34 följande:

Jag är också 33 o gammal

Hoppas på fler tickande hjärtan här snart! Blir tokig, känns som man inte kan gå vidare i livet. Måste det lyckas denna månaden...

Jag känner précis samma sak! Måste lyckas, får inte tankarna in på andra banor, bara detta.
  • SaJoH
    AnnC skrev 2014-10-06 09:32:34 följande:

Jag är också 33 o gammal

Har du barn sedan tidigare AnnC? (Antar det, eftersom du är med här :)) Jag har en son och det tog 11 månader att bli gravid förra gången så jag ser inte fram emot en likadan period igen Vi hade précis anmält oss till fertilitetsundersökning då jag plötsligt blev gravid, helt naturligt. Hur länge tog det för er att bli gravida förra gången?
  • AnnC
    SaJoH skrev 2014-10-06 14:49:08 följande:
    Har du barn sedan tidigare AnnC? (Antar det, eftersom du är med här :)) Jag har en son och det tog 11 månader att bli gravid förra gången så jag ser inte fram emot en likadan period igen smile4.gif Vi hade précis anmält oss till fertilitetsundersökning då jag plötsligt blev gravid, helt naturligt. Hur länge tog det för er att bli gravida förra gången?
    Jag har en dotter född april 2012 och en till dotter född april 2014. Min andra dotter var svårt sjuk och blev bara fem veckor gammal, har skrivit om det tidigare i tråden...

Första dottern blev till på tredje försöket och andra dottern på femte försöket.

Och nu är vi inne på försök nr fem igen...

Tar inte alls för givet att det ska lyckas och känner jättemycket stress. Dels mår jag så klart inte bra av det som har hänt och på nåt sätt är min hjärna bara inställd på att komma tillbaka dit jag var, innan allt kaos började. Det är allt som finns för mig nu. Gör om gör rätt... Skulle ju egentligen vart mammaledig nu med en 6-månaders liten tjej

Förstår att du oroar dig för att det ska ta tid igen, men det behöver det ju inte göra. Känner väldigt många faktiskt som det tagit tid för första gången men blivit gravida snabbt med andra. Men det är ju så klart olika och det är säkert massor som spelar in. Vilket försök är ni på nu? Hoppas ni inte behöver kämpa lika länge denna gången!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)