• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • in the making

Enda sättet man kan se om ägglossning skett är tempning vad jag vet. Det blir en temphöjning efter släppet, minns jag rätt AnnC?

Någon fler som närmar sig bim?

Borde vara någon gång mellan imorgon och tisdag för mig, men jag är inte lika hysteriskt förväntansfull den här gången. Riktigt skönt att känna att om det inte blev nå så gör det inte så mycket.

• AnnC

Japp temphöjning kommer dagen efter släppet!
    Det kan gå tassiemon, efter ägget släppt så lever det ju i ca ett dygn också. Håller tummar!

Skönt o inte vara så förväntansfull denna gången in the making. Jag hoppas tanten håller sig borta för dig!

Här laddas för äl, borde vara mitten på nästa vecka. Hoppas så att det tar sig nu...

• Tassiemon

Man kanske ska börja tempa nästa månad då :) Då gäller det att hålla sig frisk så inget annat påverkar tempen.

Vet inte om det är någon ide med sex ikväll om jag ändå var sent ute, samtidigt så var ju testet fortfarande positivt igår kväll.

Kan testet fortfarande visa positivt när ägget har släppt? Kam hormonerna hänga kvar liksom?

• AnnC

Ja det kan vara positivt efter ägget släppt! Man ska alltid räkna med första positiva test

• AnnC

Rekommenderar att använda fertility friend när man tempar finns som app med!

• 1StoltMamma

Bim på fredag är på försök 3 Hoppas de tagit sig denna gången men känns inte som de men ska försöka vara positiv ändå haha

• SaJoH

Bah. Har tempat denna månad. Har varit sjuk förra veckan så kurvan ser konstig ut, verkar inte vara ngn temphöjning efter ÄL. Däremot har tempen varit på 36,8 fyra dagar I rad utan variationer. Men har inte heller ont I brösten, men det behöver man väl ändå inte ha varje gang.

Ni som tempar, vad ligger er temp kring efter ÄL?

Åh, vad jag är less på detta spekulerande!

*ledsen*

• SessanM

Väntar också på bim, om ca 5 dagar men vet ju inte riktigt. Har mått lite illa, men det har jag iof gjort till och från i flera månader, så vågar inte hoppas på att det skulle vara ett "bra" illamående..

• AnnC

Sajoh svårt med tempningen när man är sjuk. Är det första månaden du tempar? Man lär sig efter några månader vilken temp man ligger på före/efter äl. Det är väldigt individuellt!
    Och så är det viktigt man tar tempen samma tid varje morgon innan man gått upp ur sängen det gör du säkert redan!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)