AnnC skrev 2014-10-06 15:04:19 följande:
Jag har en dotter född april 2012 och en till dotter född april 2014. Min andra dotter var svårt sjuk och blev bara fem veckor gammal, har skrivit om det tidigare i tråden...
Första dottern blev till på tredje försöket och andra dottern på femte försöket.
Och nu är vi inne på försök nr fem igen...
Tar inte alls för givet att det ska lyckas och känner jättemycket stress. Dels mår jag så klart inte bra av det som har hänt och på nåt sätt är min hjärna bara inställd på att komma tillbaka dit jag var, innan allt kaos började. Det är allt som finns för mig nu. Gör om gör rätt... Skulle ju egentligen vart mammaledig nu med en 6-månaders liten tjej
Förstår att du oroar dig för att det ska ta tid igen, men det behöver det ju inte göra. Känner väldigt många faktiskt som det tagit tid för första gången men blivit gravida snabbt med andra. Men det är ju så klart olika och det är säkert massor som spelar in. Vilket försök är ni på nu? Hoppas ni inte behöver kämpa lika länge denna gången!
Jättetråkigt att läsa, AnnC. Verkligen. Jag såg tyvärr inte att du skrev det ovan. Förstår att du inte mår bra och att pressen på att "göra om" därför blir stor. Jag hoppas verkligen att ni blir gravida snart igen!
Vi ska précis börja på forsök nummer tre, ÄL I slutet av veckan. Jag är en person som vill ha kontroll, och I de här frågorna kan man ju inte det. Det är väldigt frustrerande för mig :(
Jag lovade mig själv att jag inte skulle hålla på så här "nästa gång" vi försöker, men nu sitter jag här igen, googlar och oroar mig. Borde bara försöka leva men det verkar inte gå med mina tankar...