• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Tassiemon
    Missciss skrev 2014-09-24 21:20:38 följande:

Ja, har ju oxå läst att vid carje ägglossning är det ju ändå bara typ 40% chans att bli gravid (fast jag fattar inte vaaarför, vad är det sominte går??). Så vet ju att även om man gör allt rätt så är det ju inte säkert att det blir. Är ju dock omringad av människor i mitt liv som blir gravida av att bara ha 6 en gång, så statistiken stämmer inte på dem jag känner iaf..

Vår "strategi" kommer nog oxå att vara sex var 2-3 dag hela månaden å sen efter positivt utslag förhoppningsvis varje dag några dagar (om möjlighet finns).

Ja, det är väl mycket som ska stämma in, ett bra ägg, bra simmare och så att det fäster förstås, många moment.

Jag har långvarig historik av samlagssmärtor som begränsar våra möjligheter till 6, men är hoppfull ändå :)

Hur kommer det sig att ni inte kan ha 6 så ofta tassimon? Är det pga resor?

• Missciss

Idag tänker jag: HUR lyckas eg de som blir gravida, det är ju MASSOR som ska stämma in samtidigt...

Jobbigt med samlagssmärtor Tassiemon!! Speciellt eftersom det liksom är en förutsättning med penetration om man vill bli gravid liksom, annars kan man ju göra annat... Men ni har ju lyckats förr så det ska väl fungera igen :)

• AnnC

Haha, eller hur missciss! :P

Usch vad tiden går långsamt!!!

• Ultiva

Hörni brudar... jag kör ju med clearblues digitala tester för att slippa det här med skuggtest, och istället få tydliga resultat. Iförrgår var äl testet negativt. Igår var det positivt, men idag var det åter negativt. Har jag ingen riktigt ägglossning eller? Jag trodde testet skulle vara positivt två dagar i rad? Åtminstone enligt den där kurvan på paketet. Någon som vet vad jag menar och har något bra svar?

• AnnC

Det kan vara positivt bara en dag så det är bara att köra på!

• Missciss

Det KAN ju vara så att du haft en höjning längre tid än du tror.. Den kanske kom strax efter du tog ett test och då märker du inte det förrän nästa test som är 24h senare..

• AnnC

Usch känner att jag kommer va skenis denna månaden, redan molvärk! Äl+6.
    Försöker att inte se graviditet som en möjlighet, vill inte få upp förhoppningarna :-P

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)