• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Tassiemon
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 09:23:49 följande:

Ja, jag hoppas att de tar min oro på allvar, kul att vi är några med plus nu som kan följas åt. Jag mådde inte alls illa med dottern så det är skönt. Hoppas att jag slipper det denna gång också men hellre illamående än missfall, Ska ta ett digitalt test imorgon och hoppas på ett fint

Fantastiskt, stort grattis! Det är något alldeles speciellt när det digitala testet visar gravid, det blir så definitivt :)
  • Tassiemon
    Bittersweet2012 skrev 2014-09-23 22:42:12 följande:

Fick reda på att svägerskan ska ha en till.... Satt o grät i en timme o kunde inte sluta

Känns så orättvist...

Och jag tror att det inte blir nåt plus denna månaden...4e försök åt skogen (fick bruna flyttningar idag o kraftig molvärk)

Ja, som att det redan inte är jobbigt nog :/

Du kan inte mer än att kämpa på, stor kram till dig.
  • Tassiemon

Är idag på 34 och mensen har fortfarande inte kommit igång, mörkbruna flytningar dock. Undrar varför den här cykeln har blivit så konstig.

• KnytetsMamma

Vilken vecka är du i? När har du bf?

WillhiamsMamma skrev 2014-09-24 08:39:42 följande:
    Du gör rätt i att be om tidigt vul, det ska jag också. Både för missfallet i juni och för att vi har både trisomi 13 och tvilling graviditeter i släkten. Pratade med min BM igår och jag fick tid redan på tis nästa vecka för hälsosamtal och bestämma dag för vul. Har för övrigt börjat må illa. Hejdå frukost. Hoppas inte det blir som med dottern för då vart jag illamående i princip hela graviditeten. :-/

• Missciss

Grattis till er gravida!! Roligt med plus!

Styrkekram till Bittersweet! Jag stannar oxå kvar och kämpar med er i oktober!! Är mitt i mensen nu. Nästa mens kommer jag vara i Spanien, så jag hoppas verkligen jag slipper den av flera anledningar.

Men sen fattar jag inte.. Vi gjorde alla rätt denna månad, prickade verkligen in ägglossningen osv. Varför blir vi inte gravida??? *bitter*

• SessanM

Grattis till plussen :))

Hänger också på och hoppas på plus i oktober!

• Tassiemon

Missciss: Man undrar ju hur man verkligen prickar rätt. Eftersom ett postivit test bara indikerar en ÄL inom 24-48 timmar och vissa får positivt mer än en dag, så är det inte så lätt att veta. Vi tillhör tyvärr inte dem som kan humpa varje dag. Jag tänkte nog satsa på att ha sex även dagen efter det positiva testet nästa gång. Blir nog inte mer än två gånger. Men med tanke på att vi bara hade sex en gång den månaden jag blev gravid och jag inte ens tog ÄL-test då så är ju inget omöjligt :)

Vilken strategi kommer ni andra att ha?

• Tassiemon

Knytetsmamma: Du har säkert skrivit det någonstans men eftersom alla har olika lång lutealfas så blir jag nyfiken hur många dagar efter ÄL som du fick ditt första positiva, snarare än hur många dagar det är kvar till BIM.

• AnnC

Fast det krävs mycket att det ska bli en graviditet även om man prickar äl. En intressant film att kolla på "the great sperm race" finns b la på youtube

Vår strategi för att maximera chanserna: sex var 2-3 dagar efter mens fram till positivt äl test, då kör vi tre dagar på raken

• WillhiamsMamma

Vi är i vecka 5. Har bf 27/5 Du?

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 18:43:35 följande:

Vilken vecka är du i? När har du bf?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)