• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • KnytetsMamma

Tog ett nytt test i morse men tyckte inte det blivit så mycket starkare sen igår :( så nu är jag orolig att det inte kommer stanna kvar....ska ta ett digitalt på torsdag eller fredag och står det där att jag är gravid får jag väl lita på det. Är ju fortfarande på BIM-1 eller 2 så det kanske kan vara svagt fast det är ett plus....

• AnnC

Har för mig hcg ökar var ca 2-3 dagar knytetsmamma så om du har fler stickor så testa med en sån imorgon eller fredag också, där har du iaf en jämförelse!

• KnytetsMamma
    AnnC skrev 2014-09-23 13:20:41 följande:
    Har för mig hcg ökar var ca 2-3 dagar knytetsmamma smile1.gif så om du har fler stickor så testa med en sån imorgon eller fredag också, där har du iaf en jämförelse!
    Aha, då är jag med. Då ska jag nog ta en sticka igen på fredag, tack!!! Glad
  • Tassiemon

KnytetsMamma: BIM-1 är fortfarande tidigt och kroppen har säkert bara inte hunnit producera så mycket hcg :) Tycker ditt streck var ganska tydligt, så det är nog bara tidigt.

Tallbarr12: När har du tänkt testa igen? Jag är på dag 32 idag och mensen har fortfarande inte kommit igång, bara brunt en så länge. Har haft en cykel på 28 dagar de senaste månaderna men den här månaden kom ÄL senare av någon anledning. Jag började använda ÄL-stickor från testlagret den här månaden och tyckte det fungerade bra. Stämmer bra med de egna symptomen också.

littlejoanie: Nya tag in i oktober, jag hakar på :)

• KnytetsMamma
    Tassiemon skrev 2014-09-23 21:01:34 följande:
    KnytetsMamma: BIM-1 är fortfarande tidigt och kroppen har säkert bara inte hunnit producera så mycket hcg :) Tycker ditt streck var ganska tydligt, så det är nog bara tidigt.

Tallbarr12: När har du tänkt testa igen? Jag är på dag 32 idag och mensen har fortfarande inte kommit igång, bara brunt en så länge. Har haft en cykel på 28 dagar de senaste månaderna men den här månaden kom ÄL senare av någon anledning. Jag började använda ÄL-stickor från testlagret den här månaden och tyckte det fungerade bra. Stämmer bra med de egna symptomen också.

Får hoppas att det är så för jag är som sagt orolig eftersom förra graviditeten i maj slutade i missfall i juli :( Ska ta ett digitalt och en sticka till på torsdag eller fredag och hoppas få det svar jag vill. Då blir det till att ringa MVC för att fråga om tidigt ultraljud pga mitt ma tidigare.
  • Tassiemon
    KnytetsMamma skrev 2014-09-23 21:06:47 följande:
    Får hoppas att det är så för jag är som sagt orolig eftersom förra graviditeten i maj slutade i missfall i juli :( Ska ta ett digitalt och en sticka till på torsdag eller fredag och hoppas få det svar jag vill. Då blir det till att ringa MVC för att fråga om tidigt ultraljud pga mitt ma tidigare.
    Förstår att du är orolig :/ Håller tummarna för dig :)
    Visst ska man inte ta ut något i förskott men om du testar på fredag så borde du få ett ganska säkert svar. Hoppas verkligen det blir positivt.
  • KnytetsMamma

Tack!!! Det hoppas jag med. Hade eg sagt till mig själv att inte testa innan bim för det finns ju en liten risk att man får ett väldigt tidigt missfall och då är det ju nästan bättre att inte veta....men nu är det som det är och jag hoppas jag får bra besked på torsdag/fredag.

Tassiemon skrev 2014-09-23 21:15:07 följande:
    Förstår att du är orolig :/ Håller tummarna för dig :) Visst ska man inte ta ut något i förskott men om du testar på fredag så borde du få ett ganska säkert svar. Hoppas verkligen det blir positivt.

• Bittersweet2012

Fick reda på att svägerskan ska ha en till.... Satt o grät i en timme o kunde inte sluta
    Känns så orättvist...
    Och jag tror att det inte blir nåt plus denna månaden...4e försök åt skogen (fick bruna flyttningar idag o kraftig molvärk)

• Tallbarr12
    Tassiemon skrev 2014-09-23 21:01:34 följande:

Jag testade nu ikväll, negativt... Men fortfarande ingen mens heller... Borde inte va tillåtet att få hålla en på halster så här!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)