• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • SessanM
    Bittersweet2012 skrev 2014-10-08 19:19:56 följande:

Pratade med bm idag, de fick återbud, så jag får träffa läkare redan den 22e oktober! smile1.gif så skönt att slippa vänta till mitten på december smile1.gif

Vad härligt! :):):)
  • Tassiemon

Har varit borta härifrån ett tag nu :/ Internetstrul och massa att göra. Hoppas det är bra med er alla och ni har energin att kämpa på.

Jag har legat platt i två dagar med feber och mår inte alls bra. Självklart fick jag ju positivt äl-test idag, har molvärk och slemmiga flytningar sedan igår men testade inte förrän idag. Mannen kommer inte hem förrän ikväll och jag tror inte jag pallar att ha sex i det här tillståndet, suck. Hur länge kan jag vänta?

• in the making

Hm ägglossning inom 24-48timmar tror jag att jag läst någonstans. Hoppas du kryar på dig så ni har chans att få till det!

• Missciss

Ja vissa ställen står det 12-24 timmar och andra 24-48. Ingen aning om vad som stämmer..

• Missciss

Hehe 12-48 va en bra kompromiss ;)

Och förstås så är ju det individuellt..vissa släpper ju inte ens ägg trots att LH-hormonet finns och visar stegring..

Kanske ngn som tagit äl-test å sen tempat vet mer exakt hur många timmar det var mellan?

• Tallbarr12

Jag fick positivt äl-test i tisdags morse (första dagen med positivt) och är nästan hundra på att äl var igår kväll, shit va ont jag hade... Men är inte säker på hur äl-smärtan är värst, före eller efter ägget släpper.

• AnnC

Det kan variera från månad till månad! Jag har haft första positiva äl test samma dag som jag ägglossat, och jag har haft positivt äl test och haft äl dagen efter. Tror aldrig jag har haft äl två dagar senare men det kan man ju ha.

• Tassiemon

Hur vet ni när ägget faktiskt släpper?

Vi fick till sex nu ca 36 timmar efter testet (bilden jag lade upp). Tog även ett till test precis innan som även det visar positivt. Har haft molvärk hela gårdagen och idag fram till eftermiddagen. Kan det betyda att ägget släppt idag eftersom värken är borta?

Varför kan det bara inte finnas ett test som visar när ägget släpper, hade varit så mycket lättare ;)

Är rädd att vi sexade försent eftersom jag varit sjuk.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)