Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Läs den!!
Du kommer att känna dig så lurad...det gör jag
Läs den!!
Du kommer att känna dig så lurad...det gör jag
Nu gör jag mig skyldig till något jag anklagat andra för, men...
Jag kan inte garantera att detta inte skulle hänt om man hade 98% vaccination på skolan.
Men jag tror att detta är en ren följd av minskad flockimmunitet.
www.smh.com.au/victoria/eighty-children-get-chickenpox-at-brunswick-north-west-primary-a-school-that-calls-for-tolerance-of-vaccine-dodgers-20151209-gljzkx.html
För det första. Vattkoppor är INTE farligt. Om man inte har en allvarlig immunbrist, då är det mesta farligt.
Om några år, om de här vaccingalenskaperna får fortsätta i samma takt, så kommer vattkoppor framställas som fullständigt livsfarligt, och något som framförallt barn blev dödssjuka eller till och med dog av. De verkar vara på god väg med det synsättet utomlands.
Jag själv hoppas att några barn i min närhet snart får vattkoppor så vi kan åka dit och smitta våra barn. Känner mig fullständigt trygg med att deras immunförsvar fixar det fint.
En tänkvärd text:
Vi missar att ta med att virus har en livscykel, och att de står i relation till andra organismer och till oss. Något aktiverar dem och något stoppar dem faktiskt, och det har inte nödvändigtvis något att göra med hur många som haft sjukdomen eller hur många som blivit vaccinerade.
Det är befängt att tro att ett barn som vaccinerats inte längre bär bakterier eller virus som de har vaccinerats mot. Om barnet de facto är vaccinerat, varför är då föräldrar och myndigheter så rädda att icke-vaccinerade barn på något sätt bär på något som deras barn inte gör? De borde väl känna sig trygga när deras barn är vaccinerat?
Man kan inte ha både och.
Man kan inte vaccinera och tro att barnen skyddas och sedan känna att barnen är oskyddade på grund av att vissa icke-vaccinerade barn bär på någon hemlig organism som ingen annan bär.
Det är inte logiskt.
Mitt första tips till de som känner sig rädda och oroliga att vaccin är mer till ondo - utbilda dig! läs någon kort medicinkurs, man får en helt annan inblick. Plus att du förmodligen får tillgång till en hel uppsjö av VETENSKAPLIGA ARTIKLAR ELLER STUDIER, som går igenom långa processer och gallringar av experter innan de ens får publiceras exempelvis från PubMed. En bok får vem som helst publicera, de slipper få sitt innehåll godkänt av experter, så länge de hittar "rätt" förlag.
Sen kan man ju fråga sig lite om läkare i allmänhet.... Med all deras utbildning, tror ni inte att de har kunskap om vaccinationer och dess effekter? Tror ni alla läkare på ett sjukhus är köpta av läkemedelsindustrin? Eller är dom bara korkade? Tror nämligen att det blir svårt att hitta en endaste läkare som skulle hålla med.... Och de har trots allt mer kunskap om ämnet än vad de flesta har (mer än mig också såklart). Kanske nån tomte-läkare i usa som köpt sin legitimation på nätet, men jag räknar inte dom xD
Tycker det är synd att rädslan och okunskapen skördar så mycket offer (både bokstavligt och bildligt) och jag hoppas man kan vissa av er breddar era infallsvinklar. Jag skulle själv aldrig vaccinera nåt "onödigt" eller obeprövat om det inte var kris.... Men att säga att vaccinationer är någon form av konspiration när det finns så mycket riktig fakta att tillgå om man bara anstränger sig - är lite ledsamt. Kram på alla för och emot ^^
Vi missar att ta med att virus har en livscykel, och att de står i relation till andra organismer och till oss. Något aktiverar dem och något stoppar dem faktiskt, och det har inte nödvändigtvis något att göra med hur många som haft sjukdomen eller hur många som blivit vaccinerade.
Det är befängt att tro att ett barn som vaccinerats inte längre bär bakterier eller virus som de har vaccinerats mot. Om barnet de facto är vaccinerat, varför är då föräldrar och myndigheter så rädda att icke-vaccinerade barn på något sätt bär på något som deras barn inte gör? De borde väl känna sig trygga när deras barn är vaccinerat?
Man kan inte vaccinera och tro att barnen skyddas och sedan känna att barnen är oskyddade på grund av att vissa icke-vaccinerade barn bär på någon hemlig organism som ingen annan bär.
Det är inte logiskt.
Det är inte logiskt.
Du kan väl skriva vilken kurslitteratur du har iaf så vi har en möjlighet att läsa den också? Har du läst några vetenskapliga artiklar genom några av de medicinska plattformarna för informationssökning, som du garanterat nu har tillgång till om du pluggar på universitetet? Om du hittar någon riktig artikel så får du gärna berätta vad den heter och författare så att man kan läsa fakta i ämnet från din sida? Vore i intressant, allvarligt talat.
Google är tyvärr inte en tillförlitlig källa på särskilt mycket. Vetenskapliga artiklar är ju iaf godkända från flera olika håll (som inte är relaterade till varandra) Är det inte jobbigt att gå en universitetskurs där du tror att föreläsare och författare konspirerar med läkemedelsföretagen? Måste ju försörja hela poängen med att utbilda sig? Måste vara en himla massa kursböcker med hundratals författare som är med och konspirerar, om det är kroppens funktioner vid immunisering och vaccinering du börjar tvivla på?