• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2016-01-08 15:09:37 följande:
    Ok.

Vad har du för kommentarer till boken "Deadly Medicines and Organised Crime: How Big Pharma has Corrupted Healthcare" av Peter Gotzsche?  
    Jag har inte läst den, så jag har inga kommentarer till den.

Kan du ge ett exempel på hur "Big Pharma has Corrupted Healthcare"?
    Kan du berätta vad "Big Pharma" är enligt dig?
  • Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2016-01-08 15:13:14 följande:
    Jag har inte läst den, så jag har inga kommentarer till den.

Kan du ge ett exempel på hur "Big Pharma has Corrupted Healthcare"?
    Kan du berätta vad "Big Pharma" är enligt dig?
    Det är svårt att sammanfatta så jag skulle rekommendera att du läser boken om du finner det intressant.
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2016-01-08 15:25:24 följande:
    Det är svårt att sammanfatta så jag skulle rekommendera att du läser boken om du finner det intressant.
    Nej, den boken är VERKLIGEN inte svår att sammanfatta i två meningar, så tycker du det så vetetusan om du läst och förstått vad boken går ut på.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2016-01-08 15:25:24 följande:
    Det gör jag inte.
    Jag läste lite recensioner och den verkar väl underbyggd, med referenser.
    Däremot var det flera som tyckte att det inte var helt tydligt när det var författarens åsikt eller ren fakta.

Men jag förstår inte riktigt vad den boken har med vaccination att göra, kan du förklara?
  • Anonym (Vad pågår)
    Aniiee skrev 2016-01-08 16:36:16 följande:
    Nej, den boken är VERKLIGEN inte svår att sammanfatta i två meningar, så tycker du det så vetetusan om du läst och förstått vad boken går ut på.
    Nej ok. Då kanske du kan sammanfatta den i två meningar åt mig? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2016-01-08 16:37:35 följande:
    Det gör jag inte.
    Jag läste lite recensioner och den verkar väl underbyggd, med referenser.
    Däremot var det flera som tyckte att det inte var helt tydligt när det var författarens åsikt eller ren fakta.

Men jag förstår inte riktigt vad den boken har med vaccination att göra, kan du förklara?
    Att dessa företag även tillhandahåller vacciner. 
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2016-01-08 20:32:04 följande:
    Att dessa företag även tillhandahåller vacciner. 
    Jag börjar misstänka att du själv inte läst boken, utan bara snappat upp det från någon anti-vaccin sajt.

Vad jag förstått pratar boken inte vacciner. Den pratar generellt om dåligt underbyggda studier och företagens press på att producera och tjäna pengar.
    Jag håller helt med författaren i att mycket medicinska studier är undermåliga, Götzsche även vara på samma linje som jag, att medicin måste ha stabilt vetenskapligt stöd genom randomiserade placebokontrollerade studier.
    Framför allt verkar boken prata om psykiatrin, något som jag själv är väldigt "biased" mot.
    Anledningen till att jag varit inblandad i medicinstudier är just att jag är bra på att tillverka studier enligt vetenskapliga modeller.

Varken bokens författare eller "the Cochrane Collaboration" påstår att vaccin skulle vara dåligt, vad jag kan hitta.

Vilka företag pratar du här specifikt?
    Återigen, vad menar du med "Big Pharma"?
  • Iarwain

Här kommer ett exempel på vad organisationen Götzsche är ledare för tycker om ett specifikt vaccin som varit uppe i tråden.

Vaccin mot Rotavirus:

Authors' conclusions: 

RV1 and RV5 prevent episodes of rotavirus diarrhoea. The vaccine efficacy is lower in high-mortality countries; however, due to the higher burden of disease, the absolute benefit is higher in these settings. No increased risk of serious adverse events including intussusception was detected, but post-introduction surveillance studies are required to detect rare events associated with vaccination.

www.cochrane.org/CD008521/INFECTN_vaccines-for-preventing-rotavirus-diarrhoea-vaccines-in-use

Så kan du återigen berätta vad den boken skulle ha med vaccin att göra?
  • kaleidoskop88

*dubbelkollar så aluminiumfolien ligger där den ska - i samma låda som boken om konspirationsteorier och chemtrails*

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"