Inlägg från: kaleidoskop88 |Visa alla inlägg
  • kaleidoskop88

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Mitt första tips till de som känner sig rädda och oroliga att vaccin är mer till ondo - utbilda dig! läs någon kort medicinkurs, man får en helt annan inblick. Plus att du förmodligen får tillgång till en hel uppsjö av VETENSKAPLIGA ARTIKLAR ELLER STUDIER, som går igenom långa processer och gallringar av experter innan de ens får publiceras exempelvis från PubMed. En bok får vem som helst publicera, de slipper få sitt innehåll godkänt av experter, så länge de hittar "rätt" förlag.

Sen kan man ju fråga sig lite om läkare i allmänhet.... Med all deras utbildning, tror ni inte att de har kunskap om vaccinationer och dess effekter? Tror ni alla läkare på ett sjukhus är köpta av läkemedelsindustrin? Eller är dom bara korkade? Tror nämligen att det blir svårt att hitta en endaste läkare som skulle hålla med.... Och de har trots allt mer kunskap om ämnet än vad de flesta har (mer än mig också såklart). Kanske nån tomte-läkare i usa som köpt sin legitimation på nätet, men jag räknar inte dom xD

Tycker det är synd att rädslan och okunskapen skördar så mycket offer (både bokstavligt och bildligt) och jag hoppas man kan vissa av er breddar era infallsvinklar. Jag skulle själv aldrig vaccinera nåt "onödigt" eller obeprövat om det inte var kris.... Men att säga att vaccinationer är någon form av konspiration när det finns så mycket riktig fakta att tillgå om man bara anstränger sig - är lite ledsamt. Kram på alla för och emot ^^

• kaleidoskop88

Du kan väl skriva vilken kurslitteratur du har iaf så vi har en möjlighet att läsa den också? Har du läst några vetenskapliga artiklar genom några av de medicinska plattformarna för informationssökning, som du garanterat nu har tillgång till om du pluggar på universitetet? Om du hittar någon riktig artikel så får du gärna berätta vad den heter och författare så att man kan läsa fakta i ämnet från din sida? Vore i intressant, allvarligt talat.

Google är tyvärr inte en tillförlitlig källa på särskilt mycket. Vetenskapliga artiklar är ju iaf godkända från flera olika håll (som inte är relaterade till varandra) Är det inte jobbigt att gå en universitetskurs där du tror att föreläsare och författare konspirerar med läkemedelsföretagen? Måste ju försörja hela poängen med att utbilda sig? Måste vara en himla massa kursböcker med hundratals författare som är med och konspirerar, om det är kroppens funktioner vid immunisering och vaccinering du börjar tvivla på?

• kaleidoskop88

Aniiee, jag syftar på meningen "någon av författarna är (enligt googling) till och med är involverade i läkemedelsindustrin". Självklart är google en sökmotor, jag uttryckte mig nog lite otydligt Jag menar mest att som vid såna allvarliga anklagelser att någon av författarna till medicinsk kurslitteratur är så tydligt jäviga, så vore en riktig källa till påståendet trevligt.

• kaleidoskop88

*dubbelkollar så aluminiumfolien ligger där den ska - i samma låda som boken om konspirationsteorier och chemtrails*

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"