Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Mitt första tips till de som känner sig rädda och oroliga att vaccin är mer till ondo - utbilda dig! läs någon kort medicinkurs, man får en helt annan inblick. Plus att du förmodligen får tillgång till en hel uppsjö av VETENSKAPLIGA ARTIKLAR ELLER STUDIER, som går igenom långa processer och gallringar av experter innan de ens får publiceras exempelvis från PubMed. En bok får vem som helst publicera, de slipper få sitt innehåll godkänt av experter, så länge de hittar "rätt" förlag.
Sen kan man ju fråga sig lite om läkare i allmänhet.... Med all deras utbildning, tror ni inte att de har kunskap om vaccinationer och dess effekter? Tror ni alla läkare på ett sjukhus är köpta av läkemedelsindustrin? Eller är dom bara korkade? Tror nämligen att det blir svårt att hitta en endaste läkare som skulle hålla med.... Och de har trots allt mer kunskap om ämnet än vad de flesta har (mer än mig också såklart). Kanske nån tomte-läkare i usa som köpt sin legitimation på nätet, men jag räknar inte dom xD
Tycker det är synd att rädslan och okunskapen skördar så mycket offer (både bokstavligt och bildligt) och jag hoppas man kan vissa av er breddar era infallsvinklar. Jag skulle själv aldrig vaccinera nåt "onödigt" eller obeprövat om det inte var kris.... Men att säga att vaccinationer är någon form av konspiration när det finns så mycket riktig fakta att tillgå om man bara anstränger sig - är lite ledsamt. Kram på alla för och emot ^^