• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo
    dalin79 skrev 2014-11-01 15:54:04 följande:

Tack LuPeRo, jag kör på din linje. Och oj vad du stått i, det var verkligen till att ha energi

Själv ligger jag i sängen med rejäl "mensvärk".Den bara hoppade på mig efter ca. 1,5h lugnt strosande på en mässa.Men har förstått det är ganska vanligt från vecka 6. Så får gilla läget och ha Alvedon till hands.

Och jag har ingen aning om vart energin kom ifrån heller
    Men i det stora hela mår jag hyfsat bra. Helt redo för förlossning

Ja mensvärken kan komma och gå, jag brukade tolka det som att min kropp sa ifrån att jag skulle ta det lite lugnt. Kan vara så för dig med
    Så mys ner i soffan med något gott och ta det lugnt!
  • dalin79

Igår kväll kände jag att det blev lite blött i trosan och trodde det var vanlig flytning bara.. Men då jag tittade efter var det brunaktigt.Så nu är jag orolig i och med jag hade ont tidigare på dagen med.

• Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-11-01 12:16:37 följande:

smile9.gif Jag är kvar här! Fullt upp med planering inför sonens kalas nästa helg, precis avklarat begravning och håller smått på med bouppteckning och andra intyg till myndigheter. Lagt in föräldraledighet, fixar kläder till grabbens Halloween fest och tvättar de sista bebiskläderna. Vart kom all denna energi ifrån liksom? smile5.gifsmile2.gif

Jag är i vecka 38 (37+0) nu och bebisen är fixerad enligt senaste besöket på MVC. Hon rekommenderade att packa BB-väskan så vem vet, vi kanske får rusa iväg på kalaset smile2.gif BF är den 21 november!
    Det isar, ilar och gör ont i hela underlivet mest hela tiden. Och en bebis som lever rövare på alla sätt man kan tänka sig. Ca 2 kg har jag gått upp totalt och jag är inte så stor om magen, ligger en bit under medel på SF kurvan. Men vi mår bra!

dalin79; Stort grattis och välkommen hit smile1.gif
    Jag tycker du har rätt tänk, läs inte för mycket på nätet och bara njut av tiden. Gå på din egen magkänsla och gör det som känns rätt för dig. Som min mamma sa, "vi kan ge råd men du väljer själv hur du vill göra". Lyssna och ta till dig av det som känns vettigt, sortera ut det som bara är onödigt dravel. Alla graviditeter, förlossningar och barn är olika. Det går inte att jämföra smile1.gif Stort lycka till från mig!

Vad skönt att vara så pigg så där i slutet :)
  • Bebislängt
    dalin79 skrev 2014-11-02 07:39:12 följande:

Igår kväll kände jag att det blev lite blött i trosan och trodde det var vanlig flytning bara.. Men då jag tittade efter var det brunaktigt.Så nu är jag orolig i och med jag hade ont tidigare på dagen med.

Tror inte att det är någon fara. Tyvärr finns det ju inte så mycket att göra men ring gynakuten om du är orolig.
  • LuPeRo
    dalin79 skrev 2014-11-02 07:39:12 följande:

Inte kul alls Men det behöver inte vara någon fara, det är ju brunaktigt. Ta det lite lugnt och avvakta, blir det värre så åk in till gynakuten. Annars kanske du kan få en tid imorgon så fort som möjligt.
    Bebislängt skrev 2014-11-02 09:19:07 följande:
    Vad skönt att vara så pigg så där i slutet :)

Ja och det är trots dåligt järnvärde Vi får se hur länge det håller i sig, jag kanske bara rasar en dag och sover flera dygn

• dalin79

Jag tror jag försöker hålla mig lugn ett tag och låter tiden gå. Som ni säger kommer de inte kunna göra något iaf då det är så tidigt. Och eftersom det bara är liiite brun flytning så är det ju bara en liten liten blödning så ingen fara för blodvärde etc.Har ej särskilt ont idag heller.

• dalin79

Jag tror jag försöker hålla mig lugn ett tag och låter tiden gå. Som ni säger kommer de inte kunna göra något iaf då det är så tidigt. Och eftersom det bara är liiite brun flytning så är det ju bara en liten liten blödning så ingen fara för blodvärde etc.Har ej särskilt ont idag heller.

• Mon bébé 81

LuPeRo: oj, vad du står i! Njut av energin Solig Nu närmar det sig för oss!

dalin79: hoppas att det går bra. Skönt att du inte har ont längre. 

Jag har börjat känna av en del molvärk senaste dagarna. Magen har sjunkit ned rejält bara under de senaste dagarna. Har fått mer sammandragningar också. Förut kom de bara vid ansträngning, men nu kommer de även i vila. Spännande hur kroppen börjar förbereda sig på allvar nu. På torsdag ska vi göra besök på förlossningen och se hur det ser ut där. Skrev en förlossningsplan med barnmorskan för 1,5 vecka sedan. Igår monterade vi in bilbarnstolen i baksätet. Nu är det mesta på plats / i ordning. 

Trots att graviditeten har pågått väldigt länge så tycker jag att tiden har gått fort. Det är ju min första graviditet, och jag trodde att det skulle vara så mycket tyngre/jobbigare nu på slutet. Jag känner mig ganska smidig fortfarande och inte så "annorlunda" mot hur jag brukar känna mig.

• jamieblue
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-02 19:07:58 följande:

LuPeRo: oj, vad du står i! Njut av energin  Nu närmar det sig för oss!

dalin79: hoppas att det går bra. Skönt att du inte har ont längre. 

Jag har börjat känna av en del molvärk senaste dagarna. Magen har sjunkit ned rejält bara under de senaste dagarna. Har fått mer sammandragningar också. Förut kom de bara vid ansträngning, men nu kommer de även i vila. Spännande hur kroppen börjar förbereda sig på allvar nu. På torsdag ska vi göra besök på förlossningen och se hur det ser ut där. Skrev en förlossningsplan med barnmorskan för 1,5 vecka sedan. Igår monterade vi in bilbarnstolen i baksätet. Nu är det mesta på plats / i ordning. 

Trots att graviditeten har pågått väldigt länge så tycker jag att tiden har gått fort. Det är ju min första graviditet, och jag trodde att det skulle vara så mycket tyngre/jobbigare nu på slutet. Jag känner mig ganska smidig fortfarande och inte så "annorlunda" mot hur jag brukar känna mig.

Skönt att du mår bra! Det var likadant för mig, kände mig hyfsat pigg och smidig förutom de typ tre sista veckorna (gick över tio dagar).

Är mamma till en jättesöt liten tjej efter en lång och jobbig förlossning i måndags (27 oktober). Känns härligt att hon är här, även om jag gärna skulle slippa hormonfesten som pågår i kroppen just nu. Baby blues så det bara sjunger om det!
  • jamieblue
    dalin79 skrev 2014-10-30 22:21:01 följande:

Är den appen ni pratar om på engelska?

Funderar ni något kring alla gifter och tillsatser i samhället idag. Kommer ni köpa ekologiska och giftfria kläder och leksaker etc? Eller hur tänker ni kring detta?

Läser ni i så fall något om det?

Vi har köpt ganska mycket ekologiskt men inte allt. Vissa eko-grejer är otroligt dyra så vi har prioriterat sånt som är nära huden. Om det inte är ekologiskt så har vi försökt köpa begagnat. Och så får ju bekvämligheten råda också! Tex kör vi tygblöjor hemma dagtid och vanliga blöjor på natten och om vi ska bort.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn