• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo

Hur går det för er här inne?

Någon bebis för dig Mon bébé 81?

Här är man 5 (!) dagar över tiden och jag är riktigt trött och tung Jag har gått i trappor, putsat alla fönster två gånger, färdknäppen, vilat, ätit ananas m.m. Men inget hjälper... Så nu är det vanlig hederlig väntan som gäller

• jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-11-26 18:14:59 följande:

Hur går det för er här inne?

Någon bebis för dig Mon bébé 81?

Här är man 5 (!) dagar över tiden och jag är riktigt trött och tung Jag har gått i trappor, putsat alla fönster två gånger, färdknäppen, vilat, ätit ananas m.m. Men inget hjälper... Så nu är det vanlig hederlig väntan som gäller

Hoppas din bebis kommer snart Glad Jag gick tio dagar över tiden så jag vet hur drygt det känns? 
  • LuPeRo
    jamieblue skrev 2014-11-26 21:46:25 följande:

Hoppas din bebis kommer snart  Jag gick tio dagar över tiden så jag vet hur drygt det känns? 

Ja nu måste den snart titta ut, så är det! Idag är jag 6 dagar över tiden och det spänner & drar i magen. Så vem vet hur dagen blir

Med sonen gick jag 12 dagar över tiden och hoppades innerligt på att slippa det nu andra gången. Men det är tydligen vanligt att man går över tiden en andra gång om man gjort det innan.
  • jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-11-27 07:32:41 följande:

Ja nu måste den snart titta ut, så är det! Idag är jag 6 dagar över tiden och det spänner & drar i magen. Så vem vet hur dagen blir

Med sonen gick jag 12 dagar över tiden och hoppades innerligt på att slippa det nu andra gången. Men det är tydligen vanligt att man går över tiden en andra gång om man gjort det innan.

Aha, det visste jag inte, då är jag beredd på det ifall vi får ett barn till :)

Min dotter är bara fyra veckor och graviditeten känns redan väldigt avlägsen - så snabbt man glömmer!
  • Bebislängt

Åh vad spännande hörni! Men sex dagar över så är det ju ändå snart dax :)

Märker att många i min omgivning är väldigt avundsjuka på mig som fick en vecka innan BF hehe. Men förstår att det är segt att gå och vänta. Men å andra sidan tyckte jag att det var snopet att bli av med en vecka också när man hade tänkt pyssla hemma osv.

Min lille är snart tio veckor. Vad tiden går! Och vad charmig han har blivit. Han ler så fort han ser en och pratar och pratar :). Igår var dessutom första kvällen på två veckor han inte var grinig. Håller tummarna för att fasen är slut och han blir sig själv igen!

• LuPeRo
    jamieblue skrev 2014-11-27 12:35:13 följande:

Aha, det visste jag inte, då är jag beredd på det ifall vi får ett barn till :)

Min dotter är bara fyra veckor och graviditeten känns redan väldigt avlägsen - så snabbt man glömmer!

Nu vet du vad du har att se fram emot vid nästa graviditet

Jag hade hoppats på att slippa gå över tiden men det verkar inte som att bebisen är redo ännu. Nu har jag börjat oroa mig för att få ett stort barn Bara att stå ut och vänta!
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-11-27 13:00:56 följande:

Åh vad spännande hörni! Men sex dagar över så är det ju ändå snart dax :)

Märker att många i min omgivning är väldigt avundsjuka på mig som fick en vecka innan BF hehe. Men förstår att det är segt att gå och vänta. Men å andra sidan tyckte jag att det var snopet att bli av med en vecka också när man hade tänkt pyssla hemma osv.

Min lille är snart tio veckor. Vad tiden går! Och vad charmig han har blivit. Han ler så fort han ser en och pratar och pratar :). Igår var dessutom första kvällen på två veckor han inte var grinig. Håller tummarna för att fasen är slut och han blir sig själv igen!

Jag hoppas det snart är dags iallafall! Jag kan ju inte jämföra med något annat än att gå över tiden, så det är ju typ "normalt" för mig

Bara barnet kommer ut och mår bra så spelar det inte mig någon roll när det händer Men nu längtar jag efter att få träffa den lill*, mysa med den och få tillbaka min kropp 6 dagar räcker!

Visst är dom små härliga? Trots deras faser där dom kan vara kinkiga & griniga så kan man inye tänka sig en dag utan dom. Idag kom min grabb hem och bedyrade sin kärlek till mig. "Jag kommer älska dig för evigt mamma, du är min goseplutt". Gissa om mamma-hjärtat smälter då
  • Mon bébé 81
    Hejsan på er Glad

Min lilla flicka tittade ut i måndags (39+4). Så söndagens blödning var med andra ord en teckningsblödning. Värkarna drog igång helt plötsligt, med full fart, i söndags klockan 22. Vid 02 började vattnet sippra. Klockan 05.30 checkade vi in på förlossningen och då var jag öppen 4 cm. Låg och gastade som en tok efter epidural, och fick den äntligen satt vid 08 (de var tvungna att skicka iväg blodprover till lab innan de kunde besluta om epidural då mitt blodtryck var jättehögt). Jag fick min efterlängtade epidural och upplevde att jag hade kommit till himmelriket. Klockan 17.30 föddes lillflickan efter 45 min krystvärkar. 

Imponerande att man klarar av en förlossning, men jösses vad det är värt det! Skulle inte tveka att göra det igen. Så kär jag är i min lilla flicka Hjärta
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-29 18:21:19 följande:

Hejsan på er Min lilla flicka tittade ut i måndags (39+4). Så söndagens blödning var med andra ord en teckningsblödning. Värkarna drog igång helt plötsligt, med full fart, i söndags klockan 22. Vid 02 började vattnet sippra. Klockan 05.30 checkade vi in på förlossningen och då var jag öppen 4 cm. Låg och gastade som en tok efter epidural, och fick den äntligen satt vid 08 (de var tvungna att skicka iväg blodprover till lab innan de kunde besluta om epidural då mitt blodtryck var jättehögt). Jag fick min efterlängtade epidural och upplevde att jag hade kommit till himmelriket. Klockan 17.30 föddes lillflickan efter 45 min krystvärkar. Imponerande att man klarar av en förlossning, men jösses vad det är värt det! Skulle inte tveka att göra det igen. Så kär jag är i min lilla flicka . 

Nej men åh! Jättestort grattis till lilltjejen
  • LuPeRo

Själv är man på BF+8 nu Ingen ork, ont mest hela tiden och är rejält deprimerad. Inget händer! Inga värkar, ingen blödning, ingen slempropp, inget vatten som går osv. Nu är det jobbigt

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn