• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo

Här var det BF idag. Men nej nej, åter igen så går jag över tiden

• Mon bébé 81

LuPeRo: nu är det nära i alla fall! Snart har vi våra Baby Baby här. Heja oss Glad

Har en vän som nyligen fått barn. Så fantastiskt kul och man blir alldeles rörd. Samtidigt längtar man ännu mer själv, och får svårare att vänta. Min lilla bebi har snurrat runt sig ett varv i magen nu. Förut har hon legat med ryggen till vänster, igår lade hon sig med ryggen mot min rygg och tittade upp mot taket, och nu i kväll har hon vänt sig så hon har ryggen/rumpan ut mot min navel och sparkar inåt. 

• Bebislängt

Hoppas förresten att nu fortsätter att uppdatera här lite då och då när era barn har kommit. Kul och höra hur det går ju :)

• LuPeRo

BF var för två (!) dagar sedan men jag är lika gravid nu som då Känner mig ledsen och tung. Mestadels ledsen över att behöva gå igenom detta igen, att gå över tiden. Så fruktansvärt påfrestande både fysiskt och psykiskt. Men den som väntar på något gott...

• Mon bébé 81

Jag började blöda i morse, och kände en tryckande känsla i magen som inte ville gå över (trodde först att det var tarmarna). Ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in. Där konstaterade barnmorskan att livmodertappen var kort (hon sade inte hur kort, och jag var lite förvirrad och tänkte inte på att fråga) och att bebisens huvud låg långt ned i bäckenet. Hon tyckte även att hon kunde hitta lite av slemproppen när hon grävde runt där inne Obestämd. Hon kopplade på CTG, och bebisen mådde bra. Det kunde registreras några sammandragningar, men inte något spektakulärt. Sedan fick jag åka hem eftersom allt såg bra ut. 

Har haft täta sammandragningar hela dagen och har konstant molande "mensvärk". Känns som att detta är början på något, men det kvarstår att se hur långdraget det blir. Kan ju ta många dagar ännu, även om jag hoppas att det inte gör det. BF är på onsdag.

• LuPeRo

Mon bébé 81; Så spännande Du lär nog få din bebis vilken dag som helst!

Själv vaggar jag runt och bara väntar. Familj och vänner sms:ar och frågar vad som händer, eller vad som inte händer. Men bara att stå ut

MVC och BVC är det som ska göras imorgon. En dag i taget!

• LuPeRo

MVC idag och hon blev förvånad över att se mig Hon trodde att jag skulle slippa gå över. Jag fick en ny tid den 2/12 och kommer jag den dagen så ska hon reta upp tappen för att se om det kommer igång.

Men efter att ha handlat, lagat mat, sorterat en massa i köket och putsat fönster så har lite av slemproppen släppt. Så nu hoppas jag att det snart sätter igång

Blodtryck 130/80, bebisens hjärtljud 145 och inget i urinet. Vikten står kvar så det är +1 kg sedan inskrivningen.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn