• Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Fortsättningen på denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

• Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-12-08 21:38:53 följande:
    17 långa dagar över tiden nu smile4.gif

Var tillbaka idag för ctg-koll och nu gick det bra. Bebisen visade sig på sin bästa sida smile9.gif

Ny hinnsvepning gjordes och nu under kvällen har lite av slemproppen med blod kommit. Starkare sammandragningar och mer mensvärk. Så det kan starta av sig själv om jag har tur smile1.gif

Annars har jag fått tid till igångsättning på onsdag, då får jag INTE gå längre. Så nu ser jag ett slut på denna graviditet. Snart får vi träffa den nya familjemedlemmen som hållt oss på sträckbänken!
    Trodde att de alltid satte igång efter två veckor. Fy vad tråkigt att gå så länge. Stackars dig.
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-12-08 21:43:52 följande:

Trodde att de alltid satte igång efter två veckor. Fy vad tråkigt att gå så länge. Stackars dig.

Det trodde jag också Och jag fick intrycket av min BM att jag skulle bli igångsatt förra veckan. Men nu vet jag att det inte är så, jag fick lära mig det den hårda vägen...

Det har varit jobbiga veckor men efter idag känns det lättare. Speciellt när läkaren klappade mig på magen och sa att "på onsdag kommer ni med alla era saker för ni åker inte hem utan bebis, ja om den inte kommit innan". Och bara få de beskedet fick mig att gråta, för nu VET jag att det tar slut då
  • LuPeRo

20 dagar över tiden så kom hon. En vacker och välskapt tjej som är det finaste jag sett

Hon kom 04.35 imorse och strax ska jag åka hem. Längtar efter min familj! Skriver mer sen

• Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-12-11 12:52:09 följande:

20 dagar över tiden så kom hon. En vacker och välskapt tjej som är det finaste jag sett smile9.gif

Hon kom 04.35 imorse och strax ska jag åka hem. Längtar efter min familj! Skriver mer sen smile1.gif

Äntligen! Grattis :) berätta mer sen. Kram!
  • jamieblue

Äntligen!

LuPeRo skrev 2014-12-11 12:52:09 följande:

20 dagar över tiden så kom hon. En vacker och välskapt tjej som är det finaste jag sett

Hon kom 04.35 imorse och strax ska jag åka hem. Längtar efter min familj! Skriver mer sen

Äntligen! Stort grattis! Berätta mer sen!
  • LuPeRo

Kl 11 befann vi oss på förlossningen för att bli igångsatt. 12.15 fick jag första dosen, efter 2 timmar blev jag kollad med ctg innan det var dags för nästa dos. Så höll det på fram till runt 22 tiden då jag bad BM kolla för att se om något hänt. Hon grävde runt och jag hade börjat öppna mig så smått men inte mycket. Jag började få lite värkar därefter men nu var bebisen uppstressad så ingen mer dos... Kl 23.55 tog dom hål på hinnorna, satte EDA och värkstimulerande dropp. Vid 4 fick jag en kort paus mellan värkarna och ca 4.20 började krystvärkarna. 4.35 hade jag henne på bröstet.

Det var smärtsamt, konstant och inte en upplevelse jag vill rekommendera till någon. Men hon är sååå värd alltihop! Vi njuter och bara tar det lugnt nu

• jamieblue
    LuPeRo skrev 2014-12-14 17:22:25 följande:

Kl 11 befann vi oss på förlossningen för att bli igångsatt. 12.15 fick jag första dosen, efter 2 timmar blev jag kollad med ctg innan det var dags för nästa dos. Så höll det på fram till runt 22 tiden då jag bad BM kolla för att se om något hänt. Hon grävde runt och jag hade börjat öppna mig så smått men inte mycket. Jag började få lite värkar därefter men nu var bebisen uppstressad så ingen mer dos... Kl 23.55 tog dom hål på hinnorna, satte EDA och värkstimulerande dropp. Vid 4 fick jag en kort paus mellan värkarna och ca 4.20 började krystvärkarna. 4.35 hade jag henne på bröstet.

Det var smärtsamt, konstant och inte en upplevelse jag vill rekommendera till någon. Men hon är sååå värd alltihop! Vi njuter och bara tar det lugnt nu

Var det mer smärtsamt än tidigare förlossning?

På mig tog de hål på hinnorna eftersom jag öppnade mig för långsamt och jag tyckte värkarna var nästan outhärdliga efter det. Fick eda men de satte den fel så den tog inte förrän tredje gången och då hade det gått fyra timmar. Det var ett litet helvete.

Men så underbart att allt gick bra iaf och att hon äntligen kommit till världen!
  • LuPeRo

Tack Hon är precis så fin som jag föreställde mig, om inte finare

jamieblue; Ja denna förlossningen var mycket värre Med sonen graderade jag förlossningen med en 8 på en skala från 0-10. Denna fick en 3... Jag var öppen 4-5 när dom tog hål på hinnorna och sen fick jag värkstimulerande dropp på det. Dubbelt upp av allt vill jag lova.

Men nu är hon här och vi bara njuter

• Mon bébé 81

Hoppas att det är bra med er allihopa!

Här hemma myser vi för fullt :). Idag är lillflickan 4 veckor, tiden bara springer iväg. Första veckan ville jag inte att hon skulle växa, utan att hon skulle förbli så där liten Hjärta. Men nu tycker jag bara att det är roligt att se hur mycket hon växer och utvecklas för varje vecka. Fäster och följer oss med blicken, även på längre avstånd. Sparkar för fullt med benen och boxar med armarna. Verkar förövrigt vara en riktigt bestämd dam Flört. Får se när första medvetna leendet kommer. 

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn