Bebislängt skrev 2014-08-27 08:34:36 följande:
Det blir säkert bra med vår vagn också. Den kommer definitivt klara av vintern och långa promenader och den känns relativt lättkörd. Det enda som är är väl att den känns lite bred, klumpig (väger 18kg) och kanske lite svårkörd i butiker. Å andra sidan går vi väldigt sällan i butiker så jag förstår inte varför jag oroar mig så mycket för det.
Dessutom känns det ju som att den känns smidigare när man använder sittdelen sen. Och till sommaren kommer vi ändå köparen sulky när vi ska utomlands och då kan man ju använda den även vid kortare tågresor inom landet osv.
Köpte du en Emmaljunga? Har inte superkoll på vagnar men noterade i babyaffären att många Emmaljunga är stora, stabila och av den tyngre sorten.
Vi köpte till slut en begagnad Kronan City. Får se hur den funkar i snö? men de svängbara framhjulen går åtminstone att låsa så jag hoppas det funkar ok. Känns som det är svårt att hitta en vagn som är bra på allt.
Och nu har vi precis köpt babyskydd. Fy vad dyrt! Känner tyvärr ingen som vi kan låna eller köpa av och jag är lite för nojig för att våga köpa begagnat. Dömer inte den som köper begagnat alltså, men vågar inte själv.
LuPeRo skrev 2014-08-26 22:44:32 följande:
Kronans har jag också hämtat, helt okej faktiskt. Babylands struntar jag i. Men där är några andra som jag ska försöka få tag på
Har beställt napp (MAM), sked (Bambino) och vällingburk (Semper) helt gratis! Man får passa på
Jag är supernöjd med vår vagn! Lite klumpig men ändå smidig, ganska bred och rejäla däck. Nu vet jag att den klarar av långa promenader både på landet och i stan. Med sonen köpte vi en sittvagn när han var 1,5 år, smidigare och mindre att ta med sig. Nackdelen är att han aldrig ville sitta i den så den är i stort sett fortfarande ny och grabben blir 4 i november
MAM och Bambino, kan man beställa från deras hemsida eller hur är det nu?
Du får hålla tummarna för att bebis nr 2 vill sitta i sittvagnen
Tack för bra inlägg om förlossningsväska och amning
Irmeline!